• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

God morgon!

Jodå, jag är vaken och har varit på jobbet sen 8 (bara för att jag skrev att jag börjar 7 eller 9 )

Lanovia, jag håller absolut med om att lite flexibilitet är att föredra, så länge man arbetar dagtid och någorlunda regelbundna tider. Däremot är det ibland bra att ha en fast tid att passa för att komma upp, annars har jag lätt för att snooza lääänge...

Vilket gulligt mail! Sådana vänner är guld värda

Jag håller med om att fördelarna med att ha hund vida övergår nackdelarna. Det är ju så goa!

Lanovia, spamma nu fram till inlägg 2200, det kan bli intressant läsning...

Fru Bygg, hoppas förvärkarna lugnar ner sig.

Ingis, skulle du inte ha dator idag?

Nä, allsvensk fotboll vill jag inte prata om idag... *muttrar*

• Jenny står brud 090801

Det var precis likadant för oss. Vi småpratade det lite först med våra föräldrar och då fick vi inte mycket positivt i frågan. Då bestämde vi oss för att inte berätta våra planer riktigt förren vi köpt och fått hem valpen Så våra föräldrar fick mejl och mms där det var bild på vår lilla vovve och så stod det "nu utökar vi familjen..." Eftersom alla tyckte hon var underbart söt blev det bara positivt! Bör kanske tillägga att jag tidigare hade riktig hundfobi, bytte sida på gatan när det kom en kopplad hund... så att vi skulle skaffa hund var ganska oväntat ändå Men nu älskar alla vår lilla vovve, hon är typ som våra föräldrars barnbarn och min hundfobi är helt borta!!
    lanovia 08 skrev 2009-09-25 07:33:42 följande:

Igår diskuterade vi att våra 4 föräldrar var helt emot när vi skulle skaffa hund. Vi som var så unga och tänk er för ni kommer bli uppbundna och man är inte välkommen hem till folk på samma vis när man har med sig en hund. etc etc (kan ha varit för att ialla fall 2 av dem hellre vill ha 2-benta barnbarn)Och visst blir man uppbunden, som idag när jag får åka tidigare till jobbet för att få ihop eftermiddagen. Men OJ vad det är värt det. Räcker ju att titta på den lilla söta 4 bentingen.
  • Ninnnis

Tror inte någon hade synpunkter på att vi skaffade hund, men vi anses nog vara vuxna och förståndiga... eller hur var det nu?

Ikväll ska vi på kalas hos makens syster, och det kommer att serveras SMÖRGÅSTÅRTA! Två sorter! *dreglar*

• lanovia 08

Jenny, vad bra att det botat din rädsla. Och att de andra tycker om henne. Våra familjer är rätt sålda också.
    Svärmor, som är hundrädd, talade innan om väldigt bestämt att ni kan ju minsann glömma att vi tänker vara hundvakter. När de var hemma hos oss för att se henne kastade hon sig på golvet sedan tog det 5s också hör man "vi kan nog vara hundvakter ändå" Och i deras ögon är hon deras barnbarn.
    Mina föräldrar fullkomligt älskar vår hund, när vi är med dem har vi inte mkt att säga till om, då är det pappa som tar hand om hundarna.
    Så det var nog bra att gå mot deras viljor.

• lanovia 08

Avvundsjuk!!! Vill också ha! *dreglar på kapp med Ninnis*

Ninnnis skrev 2009-09-25 09:41:31 följande:
    Tror inte någon hade synpunkter på att vi skaffade hund, men vi anses nog vara vuxna och förståndiga... eller hur var det nu? Ikväll ska vi på kalas hos makens syster, och det kommer att serveras SMÖRGÅSTÅRTA! Två sorter! *dreglar*
  • lanovia 08

Fresta mig inte!

Ninnnis skrev 2009-09-25 09:19:38 följande:
    Lanovia, spamma nu fram till inlägg 2200, det kan bli intressant läsning...
  • lanovia 08

Fru Bygg jobbigt med förvärkar hoppas det inte blir för jobbiga. *kramar*

• Ninnnis

Vår vovve verkar förresten tyvärr vara åksjuk på riktigt... Han kräks inte varje gång han åker bil, men ganska ofta Numera åker han i bur där bak, men det verkar inte heller hjälpa. Vi får se om det blir bättre, annars kanske vi får testa D.A.P eller nåt. Vill helst inte använda något som han blir slö eller påverkad av, men bilåkningen måste bara fungera eftersom han åker bil ofta. Han är inte orolig eller rädd, och han är pigg och glad när han hoppar ur bilen, men eftersom han kräks mår han uppenbarligen illa.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan