• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Undrar om jag inte blev lite missförstod?
    Jag föredrar absolut att ha regelbundna tider. Men jag tycker att det är skönt med ett jobb där man kan styra lite själv. Nu börjar jag näst intill alltid jobba mellan halv åtta och åtta och slutar mellan halv fem och fem. Men flexibiliteten gör ju att man kan börja tidigare och sluta tidgare/senare när så krävs. (som jag skall göra imorgon)

Gick det inte bra för DIF idag?
    Tror Fru Bygg är lite nöjdare om jag inte missförstått allt?

Idol har jag aldrig riktigt fasnat i. Men audition är ju så pinsamt. Vissa har ju noll självkännedom.

Ja Bruttan hur går det???

• passionsblomman

Lanovia, inte av mig iallafall, jag började bara fundera på det där med vanor och tider och vad frihet är och betyder för oss.

Jag fixar betydligt mer av ospecade dagar än min sambo gör. Han behöver verkligen sitt schema och det är så jäkla bra att han fått jobb härnere redan, för han vore odräglig som arbetslös.

Jag har ett annat lugn i mig där och har dessutom tröttnat på jobb därdet är för punkt och pricka styrt med tidrr. Jag tor jag skulle fixa egenföretagande rätt bra utifrån det, att man vissa gånger får ge benet i flera dygn infr vissa saker, men ibland kanske har mer soft tid då man kan passa på med sådant man annars inte hinner...

Fast det där med konstiga dygnstider som det ninnis beskrev, det får det vara bra med. Jag har jobbat både natt och kväll tidig morgon och allt vad fasen det finns. Man mår bäst av att stiga upp på morgonen och sova på natten. Det är tydligt.

• lanovia 08

Godmooooorning everyone! Välkomna till en ny härlig dag med oss i denna tråd. Denna dag är den sista innan en häääärlig helg! Rise and shine!

Usch vad trött jag är idag. Ville helst slänga telefoneländet alla världens väg när den försökte väcka mig 05.30 imorse. Men nu sitter jag här på jobbet. fick dra mig hit tidigare idag för att hinna med hunden i em innan vi skall på bio.
    Igår diskuterade vi att våra 4 föräldrar var helt emot när vi skulle skaffa hund. Vi som var så unga och tänk er för ni kommer bli uppbundna och man är inte välkommen hem till folk på samma vis när man har med sig en hund. etc etc (kan ha varit för att ialla fall 2 av dem hellre vill ha 2-benta barnbarn)
    Och visst blir man uppbunden, som idag när jag får åka tidigare till jobbet för att få ihop eftermiddagen. Men OJ vad det är värt det. Räcker ju att titta på den lilla söta 4 bentingen.

Appropå det Ninnis, jag har glömt lägga upp bilderna på valpen som jag lovade.

• lanovia 08

Det är ju precis så det är. Inget liv utan BT.
    passionsblomman skrev 2009-09-24 19:54:28 följande:
    Nej då blir det ofrid! Tom min sambo sa i telefonen"Jaså du kommer in på BT nu igen. Ja då är väl allt bra då!"
  • lanovia 08

Jag var så nöjd igår för jag hade inte ont i ryggen. Är ju en punkt som jag börjat få ont i. Bara för det, så testade jag att snubbla imorse och knäcka till ryggen. ajaja, det känns nu.

Daa tror det är du som smittat mig i klantighet. Igår kväll testade jag att ge mig själv en fläskläpp med strykbrädan. Misslyckades dock.
    Vad bra att det gick bra för dig på friggeboa utan fler skador.

• lanovia 08

Jo, det måste ju finnas en anledning till att majoriteten av världens befolkning gör det.

passionsblomman skrev 2009-09-24 22:19:00 följande:
    Jag har jobbat både natt och kväll tidig morgon och allt vad fasen det finns. Man mår bäst av att stiga upp på morgonen och sova på natten. Det är tydligt.
  • lanovia 08

Ingen mer än jag som är vaken ännu??? Då kan jag sitta här och spama för mig själv.

Fick ett så sött mail igår att jag blev alldeles lycklig. En utav mina bästa kompisar skrev att hon börjat gråta ibilen på väg till jobbet. Hon hade suttit och tänkt på att vi skulle ha barn och jag skulle bli mamma. Mitt i detta blev hon så rörd och glad att tårarna började rinna.
    Är så bra att höra sådan + att känna sparkar från den lilla. Då blir jag glad över graviditeten igen och kan nästan (men bara nästan) tänka mig en förlossning.

• lanovia 08

Hmmm 73 inlägg från att få 2200, skall jag sitta här och spama ett tag till?
    Eller skall jag ta o börja jobba kanske???

• Daa

Men åh.
    Började skriva ett inlägg strax innan sju, men blev upptagen och så blev jag utloggad när jag en timme senare skrivit det klart och skulle skicka det. *sur*

Ska snart på möte som varar hela förmiddagen och jag har inte riktigt tid, men jag har lovat. Tänkte göra en massa på morgonen, men glömt bort att jag lovat visa runt en student, så det blev inget av. *gnäll*
    Får ta det nästa vecka.

Lanovia: ursäkta, det var inte meningen att smitta.

Ha en fin fredag.

• Fru Bygg

Godmorgon alla!

Japp, Fru Bygg är nöjdare än vad Ninnnis är idag med fotbollen! Det gick ju riktigt bra för mitt lag igår och då är det alltid roligare att se fotboll live!

Annars är jag på lite sämre humör idag. Är riktigt trött pga dålig sömn inatt och nu har sitter jag på jobb med förvärkar igen. Känns dock inte som om ngt är på gång alls, bara lite träning tydligen inför förlossningen. Undrar just hur många dagar man ska ha sådana här förvärkar innan det sätter igång på riktigt. Kan ju inte säga att de gör särskilt ont, men det är inte behagligt heller! Jaja, nu har jag fått klaga av mig lite. Känns genast bättre!

Lanovia, vilket härligt sött mail du fick igår. Förstår att du blev så lycklig över det! Det är sådana vänner som man ska ha här i livet, som kan bli så rörda för andra människor. Det är en egenskap som jag beundrar mkt, när man människor är så osjälviska och kan tänka på andra människor. Jag har mest råkat ut för den andra sorten när det gäller vänner. Hade en tjejkompis som jag umgicks mkt med för ett par år sedan, men nu träffar jag henne nästan inte alls. Allt var bara en tävling från hennes sida om att alltid vara bäst. Istället för att glädjas med mig (när ngt bra hände), så antingen nedvärderade hon det eller så fixa hon så att ngt ännu bättre hände henne. Tråkigt att vara i en vänskap, där man inte kan glädjas åt varandras glädje...

Ojdå, mitt inlägg bara rann iväg och blev lite långt.. Nu är det dags att börja jobba iallafall! Det är ju fredag och snart helg! Jippie!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan