• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Blommis, då kanske man ska passa på att baka lite nu. Blir nog inget avancerat bara några negerbollar idag, men det är alltid ngt.
    Få se till att reda upp lite i köket först. Det är väl det som gör att man gärna sitter kvar här en stund istället. Nej, det är bara att slita sig och sätta igång.

• Hvidbrud

Tid? Nä, du.. det är det värre med. Jag har fyllt frysen med lassange och annat gott lättvärmt. Svärmor fyllde upp rejält också när hon var här....
    Måste äta nått innan vi går ut annas kolapsar jag. och leka lite med rasslan. (fast hon tycker inte att den är så rolig ännu. det kommer...) Pip på näsan ska vi leka. Det är kul!

Leksis förslag var det nog! Det var rosa i pressentationsbilden...

• Ninnnis

Ja!

passionsblomman skrev 2009-09-23 14:41:54 följande:
    Katitzi hetter min ena katt. Mycket fyndigt av mig eller huuur?
  • Leksi

Åh Blommis, hoppas kattungen kommer tillrätta snart! *orolig!*

Och så håller jag tummarna för Bruttans syster och hennes små skruttar. Vilken dramatisk start i livet, hoppas hoppas inga komplikationer tillstöter. Har du kunnat prata direkt med din syster nu Bruttan och fått lite mer info? Förstår att det är frustrerande att inte veta vad som händer och hur de mår.

Med mig är det bara fint. Har dock haft väldigt mycket att göra på jobbet sedan jag kom tillbaka från semestern för tre veckor sedan, bland annat har vi varit en sväng till vårt dotterbolag i Holland. Är i vecka 13+0 idag och för varje dag som går känns det liiite lite säkrare. På inskrivningen var alla värden bra även om jag har lite väl lågt blodtryck och blodvärde för att det ska vara behagligt för mig. Och så har vi fått kallelse till RUL!! Fast det är först om FEM veckor, vilket är en hel evighet. Om allt ser bra ut då har jag lovat mig själv att jag ska få köpa första bebisplagget! *längtar!!*

Hej Fru Bygg! Har du slutat jobba inför förlossningen nu?

Sänder varma kramar till Grå Katt också även om hon inte läser här längre. Så himla tråkigt

• Fru Bygg

Hej Leksi!
    Jag arbetar fortfarande, är dock sjukskriven på 50% just nu. Jag kommer att arbeta denna vecka och nästa, sen har 2 veckors semester från jobb innan BF och föräldrarledighet.

Vad skoj med en tid för RUL! Det är alltid lika skoj att se att allt är bra med den lilla/lille i magen! 5 veckor känns som en evighet, men det kommer att gå fort. Tycker tiden har flygit fram, samtidigt som det känns som om man har varit gravid ett bra tag. Men så känner man kanske bara för det börjar närma sig.

• Jenny står brud 090801

Vad mycket fina namn det finns, måste testa länken och kolla vad våra barn ska heta!

Blomman: Jobbigt med katten, hoppas att du hittar henne snart. *Håller tummarna*

Fru Bygg: Inte lång tid kvar att jobba nu då. Passa på att baka så mycket du orkar nu innan, sen har du ju säkert annat att göra.

Leksi: redan i vecka 13, vad fort tiden har gått...(tycker jag) du kanske inte känner samma sak. Häftigt med tid till RUL, du skall se att tiden går fort. Jag har bara 4 veckor kvar att jobba till höstlovet, och jag intalar mig hela tiden att det är snart

• Jenny står brud 090801

Om vi får en pojk skall han heta Jesper, och om vi får flicka Irma enligt generatorn. Kanske inga namn jag tänkt mig innan, men flicknamnet var ganska gulligt.

Fick precis veta att jag skall vara med på en höstmarknad här i byn en helg i oktober och sälja mina tovade produkter. Ska bli så roligt!! Nu tänker jag sikta in mig på det ett tag och försöka att inte tänka så mycket på att min kropp spökar med mig.

• Jenny står brud 090801

Nu är det städning som gäller, mamma kommer imorgon och då måste vi ju ha fint!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan