• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

haha...

Hvidbrud skrev 2009-09-22 13:23:38 följande:
    skönt att vara ledig ankan. njuut!kul ïnlägget låter efter ninnis... 4 timmar till svineinfluensan bryter ut...
    [/citat]
    Ninnnis skrev 2009-09-22 13:25:12 följande:
    [citat]
    Ja, tänk vad känsliga vissa är som får influensa...
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2009-09-22 13:25:12 följande:
    Ja, tänk vad känsliga vissa är som får influensa...
  • lanovia 08

Ankan, härligt med lite extra ledighet. Då var det ju bra att det om fram till chefen.

Ninnis, inte omöjligt att jag dimper ner där ner i södern igen. Är ju andra gången bara för i år.

Hvidis kan du den 4e? Ankan? Kunde Ingis då förresten? Någon jag glömmer?

• lanovia 08

Bruttan hört något nytt från systeryster?

• ingenjörsbruden

Lanovia: Vi kan den 4:e! Fru Bygg osså kanske vill hänga med?!
    Den här influensan är rätt irriterande på många sätt o vis.....men anledningen til att den inte exploderat i spridning är ju för att alla blivit så rädda o spritar händer o är försiktiga o stannar hemma vid symptom.....TÄNK om folk kunde göra så i vanliga fall osså...när det "bara" är maginfluensatider eller förkylningstider.....så mkt mindre sjuktimmar det hade blivit!
    Antar att du döpt om mig lite till Hvidis mellan varven...bara en gissning... ,-)

Bruttan: Håller tummen för din syster o tvillingarna!
    Charmiga namn....hahahahah....varför inte "Barret"

Ankan: Ehh...fasen...du skulle sagt ngt direkt! Nåja...en veckas betald ledighet är ju aldrig fel! Men förstår inte riktigt varför....vad markerar din nuvarande chef för.... Amningshjärna.....hänger inte med!

Ninnis: Attans att du är i oslo den 4e....men vi får träffas fler gånger tycker jag!

Hviids: Va skönt att få sova en hel natt! Lyxigt! Men så många timmar hade inte mina tuttar klarat...hhahhaaha shit så ont jag hade efter 6 h bara!
    Hur har det gått med namn på lillmuffin?

Daa: Sånt humör är så himla jobbigt!! Myror i kroppen! Hoppas det går över snart....en promenad brukar hjälpa för min del!

Jenny: Usch...sådana dagar är bara för jobbiga...man kommer inte ifatt den stunden man försov sig....

• lanovia 08

Ingis, jag har säkert råkat kalla dig för Hvidis några gånger. har kommit på mig själv med att skriva fel... Förvirring i lilla hjärnan.

Jag håller med dig delvis vad gäller maginfluensa, förkylning etc. Det vore bra om man var bättre på att stanna hemma. Men jag är värdelös på det själv kan jag erkänna.
    Men däremot denna förbenade handsprit. Den är jättebra om man inte har möjlighet att tvätta händerna. Men har man tillgång till vatten och tvål så räcker det alldeles utmärkt.
    vi har massa bakterier på händerna och i vår omgivning som vi faktiskt behöver, låt dessa överleva. Allt detta användande av sprit gör bara att de starkaste bakterierna överlever. Och jag tror faktiskt att folk kommer bli mer förkylda än vanligt då man hämmar sitt naturliga försvar.

• Hvidbrud

He he Ingis.. Hel natt = 5 timmar...
    har precis kommit hem efter en lååång promenad i kungs/slottsparken med tankstop på brossans jobb. Duktig flicka. Namn.. Nää... Hon har inte sagt nått ännu!

Lääängtar efter min man!

• Ninnnis

Hvidis, när kommer maken hem då?

Hel natt = 5 timmar? Vojne vojne... Passar på att ta en powernap i soffan bara för att jag kan...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan