• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Ankan, spännande med UL-tid förresten! Må tiden gå fortfortfort fram till 2 november!

• Daa

Kraaaam, Bruttan. Låter som att fyra dagar isär kan vara ganska välgörande.

Lanovia: det blir en intensiv dag för er. Hoppas det går bra.

Ninnnis skrev 2009-10-15 07:36:05 följande:
    Prosit, Daa!
    Tack, Ninnis. *snörvel*
    Är det bättre i huvudet idag? Tycker dina gårdagsprojekt låter ganska påfrestande att göra med huvudvärk...
  • lanovia 08

Oh jag har fått sådan ångest. Ringde just till maken o började gråta. Jag vet att det bara är löjligt och som han säger det finns ingen anledning till min oro.

Det som har hänt nu är att vi under våra funderingar om vaccinet har hört oss för hos våra familjemedlemmar. Man kan väl säga att min sida är lite mer objektiv o med hjälp av fakta tycker att jag skall ta vaccinet. Hans sida är mer anti, utan att ta reda på fakta utan lider bara av medicinskräck.
    Vi har ialla fall bestämt oss för att jag skall ta vaccinet, för att vi helt enkelt tror att ev svininfluensa skulle bli värre för mig än vaccinets högst ev biverkningar.
    Idag svarade svärmor på vårat mail och säger att om hon var jag skulle hon nog vara vädligt avvaktande och vänta innan hon tog vaccinet. Hon har som sagt medicinskräck och vägrade själv ens ta alvedon när hon var gravid.
    Med hjälp av detta snälla svar och absolut inget ont menande har hon nu gett mig ångest. Tänk om jag skadar barnet genom att vaccinera mig. När vi var i Grekland var hon på mig så fort jag pratade på att ta Postafen mot grav-illamånedet och sjösjukan. "tänk på barnet" HOn gillar inte när jag tar alvedon. Förra veckan åt jag ju Bromhexin efter att hostat flera dar och känt att jag höll på att falla samman i lungor, mage o rygg. De var hemma hos oss när jag tog första tabletten. Svärfar tyckte jag skulle dricka te istället för ta tabletten. Jo men jag hade ju redan druckit te i nästan 1 vecka flera koppar om dan och det hade inte hjälpt...
    Så nu har jag fått totala ångesten, tänk om jag skadat mitt barn.
    Jag vet att så itne är fallet, ialla fall inte pga av de tabletter jag tagit för alla är testade och ok på gravida. Men usch vad tankarna spökar nu.

• lanovia 08

Oj det där blev långt och rörigt.

• Ninnnis

Var det inte hon som inte tyckte att du skulle äta ordentligt eftersom för att undvika att bli tjock under graviditeten? I rest my case.

• Ninnnis

Det är väl klart att det inte är någon fara! Medicinerna är ju testade, testade och åter testade för att komma fram till att de inte är skadliga för fostret. Du om någon vet ju hur omfattande kontroller och liknande inom läkemedelsindustrin är. Låt inte din svärmor förvandla dig till en ovetandes, osäker och orolig liten flicka, när du i själva verket är en kunnig, upplyst, förståndig och självständig kvinna! Kraaaaaam

• Ninnnis

Lanovia, om det är till någon tröst så kommer jag om jag blir gravid att ta medicin om jag behöver, så länge den är kontrollerad och inte anses skadlig för mig eller fostret. Lyssna på din egen mer objektiva del av familjen istället!

• Ninnnis

Det är betydligt bättre idag, tack! Hade helst av allt velat lägga mig ner och sova igår, men a woman´s got to do what a woman´s got to do...

Daa skrev 2009-10-15 11:37:41 följande:
    Tack, Ninnis. *snörvel*Är det bättre i huvudet idag? Tycker dina gårdagsprojekt låter ganska påfrestande att göra med huvudvärk...
  • Ankan80

Ok lanovia...låter bra att det ändå dröjde lite innan du kände
    Man blir lite stressad av alla som tror sig känna nåt redan i v. 12
    Är ju individuellt men men....

Ang vaccinet.
    Jag skall inte ta det.
    Min nuvarande inställning är att influensa har drabbat gravida i alla tider. Varför skulle det vara en större risk med denna?
    Same shit...eller nåt?!

• Daa

Lanovia: förstår dina tankegångar, tror jag, men jag håller med Ninnis. Lyssna på de mer objektiva istället.

Ankan: hoppas att tiden till UL går fort. Tror jag kan förstå dina tankegångar också... (alltså de om att man vill känna rörelser) Kraam.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan