• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Blommis, jag tror det där med att mammor har en tendens att vara omhändertagande även när de är på besök och borde låta sig omhändertas är ganska vanligt. Även om man egentligen är vuxna jämlikar som umgås på samma nivå så har man ju ofta sina invanda roller som är lätta att fastna i, mamma-dotter, lillasyster-storebror osv. Komplicerat, det där.

• Ninnnis

Mina föräldrar och min lillasyster kommer för övrigt och hälsar på i helgen. Det är första gången de träffar lilla vovven, så något säger mig att det inte blir jag som står i fokus...

• Ninnnis

Nu ska jag snart köra och storhandla. Jag ska handla till kvällens middag inklusive matlådor, morgondagens tjejmiddag med pluggkompisarna samt till hela helgens frosseri då mamma, pappa och lillasyster är på besök. Det blir nog många kassar!

Sen ska jag träna core/bosu, därefter åka hem och laga mat, städa och titta på fotboll. (ja jag vet att det endast finns en mikroskopisk chans att Sverige går vidare, men jag måste ju kolla ändå ) Kram så länge!

• passionsblomman

Japp, i Jämtland, sisådär en 110 mil härifrån.

Vi ses skitsällan. Bara en eller ett par ggr/år.

Jag har rett mig VÄLDIGT mycket själv sedan jag var 17 år.

Ninnnis skrev 2009-10-14 14:29:51 följande:
    Blommis, stämmer det att din mamma bor ganska långt norrut nu?
  • lanovia 08

Ninnis, du är som maken. jag har gett upp kvalet nu när det chanserna är noll men nog tusan måste vi sitta där ikväll för vi har ju ändå en mikroskopisk chans. Jaja är väl bara snällt att bänka sig med honom

• lanovia 08

blommis, ja vad skall man säga det där med mödrar är speciellt. förstår att du blev lite trött mellan varven.

• lanovia 08

Vllemoa vad bra då skall jag nog inte behöva oroa mig.

• Ankan80

Herrejesus vad ni skriver

Här är allt bra. Kan inte surfa så mycket då jag sitter lite fel med skärmen, hehe. Men hinner snabbt in o läsa lite då o då.

Är i v. 15+1 nu. Väntar fortfarande på min UL-tid. Hade fått den vid det här laget förra gången så jag får nog snart göra en eftersökning.
    Tycker det är så spännande när posten kommit för att se om det är med.....hoppas hoppas...

Inga fosterrörelser än, men sitter ibland väldigt koncentrerad för att uppfatta något.
    Troligtvis finns det där men är alldeles för vagt att känna.

Hade ju varit väldigt trevligt att få sig en rejäl spark innan UL iaf..

Ha det gott! Kramar till alla!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan