• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Precis.

Ninnnis skrev 2009-10-15 11:41:25 följande:
    Var det inte hon som inte tyckte att du skulle äta ordentligt eftersom för att undvika att bli tjock under graviditeten? I rest my case.
  • lanovia 08

Ninnis, jo jag vet du har så rätt så. Ja innan de vågar skriva något på bipacksedeln om att det inte är skadligt för gravida är det garanterat vältestat.
    Hon har ju egentligen inte sagt något direkt nu, det är bara mitt dåliga samvete som väcktes av att veta vad hon egentligen tycker o tänker. För tänk om det skulle vara något fel på barnet... Tror det är gravhormoner och redan starka mammakänslor som råder här just nu.

• lanovia 08

Ankan, ett råd lyssna inte på andra då blir du bara uppstressad. Fråga mig. jag var jättenervös när jag gick på UL för att någon hade låtit förvånade när jag sa att jag inte kände av barnet ännu.
    Majoriteten av de jag har pratat med, gravida nu eller med större barn, verkar känna första gången typ runt UL eller inom några veckor senare.
    Sedan känner man som det verkar tidigare andra gången (eller tredje, fjärde etc) när man vet hur det skall kännas.

vad gäller din funderinga om vaccinet och influensan. Ja du det är inget lätt beslut att ta. Känns det rätt för dig att inte ta så gör du rätt. Jag kan knappt säga varken bu eller bä just nu. Mer än att för mig känns det nog mer rätt att ta nu utifrån de fakta jag lyckats samla.
    Den stora skillnaden mellan svininfluensan och vanliga influensan är väl att svinet slår (kan slå) hårdare mot lungorna. Är man då gravid framför allt höggravid och har nedsatta lungor som knappt får plats så är det ju svårare att klara av det än vad det skulle vara i normala fall.
    det är väl det som är skillnade mellan influensorna vad jag har förstått.

• Hvidbrud

Kanske Ester/Esther...

Fröken övertrött heter hon idag ialla fall... Ville inte sova efetermiddag eller kväll eller natt, så hon fick sova med tutten i munnen hela natten. Dvs att jag kunde inte röra mig eller slapna av ordentligt, men vad gör man inte. När jag kallade henne lillmonstret i morse fick jag det största leendet av henne och allt är förlåtet... NU har hon slocknat av sig själv och sover förhopningsvis bra hela dagen. Det brukar betyda en bra natts sömn också.

• Ninnnis

Jag har precis fått massage och vaknade inte mindre än 4 gånger av att jag snarkade till...

Nu ska jag köra hem och laga middag till tjejkompisarna som kommer kl.17. Kram till alla som vill ha!

• Hvidbrud

Oj, missade en hel sida!!

Lanovia stumpan! *kramar om ordentligt* Gravidhormoner och bekymmer om liten i magen. Åh, det är inte roligt alls. Klart att du vill ditt barns bästa! Det gör du också. Du bestämmer över din kropp och vilka mediciner som du behöver ta. JAg är säker på att du övervägde fördelar och nackdelar noga innan du tog medicinen. Dumma svärmor, som vill så väl, men som säger så fel... *kramar om ännu mer*

Ankan: Tror jag kände i v.17 och det var tidigt och nästan att det kändes som inbillning... Viktigt att komma ihåg att det är så individuelt och subjektivt hur man upplever sin graviditet.

Andbyond: HEJ!!!

• Hvidbrud

Ninnnis: TAr tacksamt emot kramar!

Fick familjekram inatt när jag låg i makens famn och bebis i min... men kompiskramar värmer på ett annat sätt.

• Hvidbrud

Låter härligt med massage och tjejkompisasr!

Själv messar jag med Ingis. Bellabus mage har blivit mycket bättre. Skönt att höra! De har det bra. Och det är bra!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan