Ankan, ett råd lyssna inte på andra då blir du bara uppstressad. Fråga mig. jag var jättenervös när jag gick på UL för att någon hade låtit förvånade när jag sa att jag inte kände av barnet ännu.
Majoriteten av de jag har pratat med, gravida nu eller med större barn, verkar känna första gången typ runt UL eller inom några veckor senare.
Sedan känner man som det verkar tidigare andra gången (eller tredje, fjärde etc) när man vet hur det skall kännas.
vad gäller din funderinga om vaccinet och influensan. Ja du det är inget lätt beslut att ta. Känns det rätt för dig att inte ta så gör du rätt. Jag kan knappt säga varken bu eller bä just nu. Mer än att för mig känns det nog mer rätt att ta nu utifrån de fakta jag lyckats samla.
Den stora skillnaden mellan svininfluensan och vanliga influensan är väl att svinet slår (kan slå) hårdare mot lungorna. Är man då gravid framför allt höggravid och har nedsatta lungor som knappt får plats så är det ju svårare att klara av det än vad det skulle vara i normala fall.
det är väl det som är skillnade mellan influensorna vad jag har förstått.