• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-10-14 11:14:16 följande:
    Bra teori Bruttan. Vad mysigt att leka i snön. Nästan så man börjar längta efter det vita men det lär ju dröja några månader till här. Oh det vore kanon om du kunde hitta tidningen. Om inte annat så jag kan få veta vilken tidning jag skall traska iväg o köpa.

Vi föräldrar, Gravid, nummer 5, den som är ute nu
    Gick och letade på en gång!

Jag tycker att artikeln var bra och informativ!

• Daa

Äsch. Så hade jag knåpat ihop ett långt (ganska) inlägg och vad händer när jag skickar? Error huvva message. *surar*

Nu är jag hungrig.

*vinkar till alla*

• Ninnnis

28 oktober, förutsatt att indianerna dyker upp i tid...

lanovia 08 skrev 2009-10-14 11:16:07 följande:

Det får du förhoppningsvis snart! Det tror jag.mitt minne är som teflon tror jag, när var spolningen??
  • lanovia 08

Tack Bruttan, då skall jag köpa i em.

Daa, grr vad störande när sådant händer.

Ninnis, då skall jag försöka komma ihåg det denna gång. När väntas indianerna då?
    Eller så kommer de inte alls. *hoppas*

• lanovia 08

Jag har precis lunchat *klappar mig nöjt om magen och rapar lite kyckling*

• lanovia 08

Måste bara säga att jag har en projektledare som är så himlans söt. Han är från tjeckien och jag undrar om ´man inte märker av kulturskillnad just nu. Ialla fall så är han så mån om mig som gravid kvinna. Han stannar ofta till vid mitt rum bara för att höra så att allt är som det skall, att jag o bebis mår bra.

• Daa

Skönt att få lite vettig information om vaccinet, Bruttan och Lanovia. Det har varit många olika bud.

Fru Bygg: blev så rörd när jag läste ditt inlägg om första tiden med byggprinsessan *hjärtar*

Ninnis: håller tummarna för massa bebisprylshopping i Ullared för din del.

Hvidis: kul att träffa Ingis och Bellabus. Hur går det med miss Muffins mage?

Sonja: no' var du ta hand om dig.

Lanovia: förstår mig inte på bacillen. Igår var den ganska snäll tills halv fyra då jag blev vansinnigt trött (det varade hela kvällen. Inte ens mat hjälpte). Känns lite risigt idag med... Den kanske inte är från Göteborg. Kanske är den dansk?
    Gulligt av projektledaren, förresten.

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer.
    Inga indianer här inte, däremot har jag typ pms hela tiden så jag mår sådär faktiskt. Bryter ihop för ingenting. Igår tex blev hela kvällen förstörd för att svågern tog två smörgåsar av MITT bröd, helknäppt jag vet men kan liksom inte hjälpa det... tårarna bara rinner hela tiden.
    Och det har inte varit bättre idag precis. Bilen startade inte i morse, vilket gjorde att jag bröt ihop totalt. Mannen kom hem från älgjakten och skulle skjutsa mig men då var jag redan helt förstörd och med massa huvudvärk. Så jag ringde faktiskt och sjukanmälde mig i morse, så nu har jag sovit i flera timmar.
    Dessutom fick jag jätteont på ett konstigt sätt i tjejmagen i lördagsnatt, vaknade av att det gjorde så ont i högersida både på magen och ryggen. Hjälpte med massage på ryggen som det alltid gör vid indianbesök så efter 20 min massage var det bättre så jag kunde somna om igen. Någon som vet vad det kan ha varit?
    Det blev ett gnälligt inlägg, men det är så som det känns här mest nu. Humöret vänder hela tiden

Dock känns det lite bättre nu, har precis bakat en äppelkaka, tänkte bjuda mannens älglagskompisar nu efter lunch. Bjuder er också som vill ha.

Och GRATTIS, GRATTIS till fru bygg!!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan