• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Jobba??? Nu förstår jag verkligen inte?

vad tråkigt att grabbarna åkt igen, men snart är det fredag!
    Gbg?? Det är inte så att maken håller på att börja jobba här snart??? *hoppas då jag vet vad det förmodligen skulle innebära*

Vad kul att ridningen börjar lossna.

Spillevinken är vaken nu igen och ajajaj vad ont det gör med sparkarna idag. Inälvorna tycker nog inte det är lika skönt som jag tycker det är mysigt. Och jag antar att detta bara är en mild början.

Ja Blommis hur går det?

Jenny vad hände för dig o indiankänningarna?

• Ninnnis

Nja, det svenska huvudkontoret ligger i Gbg så han är där och håller i en utbildning, sen kör de vidare till Sthlm ikväll. Han är relativt ofta i Gbg, det kommer han att fortsätta med, men han kommer nog inte att jobba där fast.

• Ninnnis

Ja, veckorna har en tendens att flyga iväg, så snart är det fredag igen! Idag ska jag träna, imorgon träna och kolla fotboll (alternativt passa gudsom och kolla fotboll), torsdag kommer två fd. studiekompisar på middag och VIPS så var det fredag!

• lanovia 08

Attans, jag som hoppades på att det skulle komma ett nytt närmare oss.

Ojoj du har veckan välplanerad du. Då lär det gå fort till fredag. Det är bra!

• Leksi

Hej tjejer!

Åh vad mysigt (fast smärtsamt!) det låter med bebissparkar Lanovia!! Jag har insett att jag själv kanske kan känna de första sparkarna om en inte alltför snar framtid vilket känns surrealistiskt. Men då borde det ju bli mer verkligt? Så jag längtar!! Är i v. 15+6 idag så det går ju framåt sakta men säkert. Imorgon är det 2v kvar till ultraljudet...

Jag måste ju berätta att det snöade här imorse! Blev helt chockad när jag gick upp och såg att det var vitt på marken och att snön föll i stora, stora flingor!! Jag bor mellan Stockholm och Uppsala så det känns ju lite tidigt, men kul så klart! Spelar ingen roll hur gammal man blir, första snön är alltid speciell. Medan jag cyklade till jobbet övergick det dock i snöblandat regn och nu är det bara liiite vitt kvar, men ändå!

• Ninnnis

Här har det inte snöat, men jag fick skrapa rutorna på bilen imorse... 1 grad stod det på termometern när jag körde till jobbet. UL närmar sig, Leksi!

• Ninnnis

Det gör det nog iofs, fast det dröjer ett litet tag... *hemlige arne*

lanovia 08 skrev 2009-10-13 10:27:15 följande:

Attans, jag som hoppades på att det skulle komma ett nytt närmare oss.
  • Fru Bygg

Hej alla!

Tack så mkt för att grattis! Det värmer så mkt att läsa igenom alla era fina inlägg. Jag passar på att sitta lite vid datorn, nu när allt har lugnat ner sig lite. Det är mkt mkt som ska hinnas med när man har fått barn mellan alla matningar, sovningar och skrik.

I fredags kom ju som sagt vår prinsessa till oss. Mkt överaskande dock, då jag hade 10 dagar kvar till BF och var väldigt inställd på att gå över tiden. Förlossningen skedde i ultraspeed. Vattnet gick runt midnatt och 3 timmar senare var vår prinsessa ute. Vi hann ju inte med ngt, så lite av en chock var det! Dock en underbar sådan!!

Det är intressant att de tre prinsessorna som har fötts i tråden är ca 1 månad mellan, som Ingis sa. Vem står på tur? Har inte alls koll på alla BF. Det är väl ett tag tills det är dags för nästa. Men de kommer kanske i tre och tre. Alla goda ting är ju tre!

Oj, får skriva mer senare för nu vaknade någon!

• Ninnnis

Vilken racerförlossning, Fru Bygg! Vad underbart att allt har gått bra! Hur känns det? Mår ni bra?

• Leksi

Åh hej Fru Bygg!
    Grattis igen!! Låter som någon hade bråttom ut! Så skönt att allt gick bra i alla fall och att ni är hemma och verkar ha landat lite nu. Berätta gärna mer om allt när du har tid, vi är nyfikna! Hur lång var hon? Vad vägde hon? Har ni bestämt er för namn? Hann ni in till förlossningen?! Fast jag antar det, hade hon fötts i bilen hade du nog nämnt det...
    Välkommen hem!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan