• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Så, nu har vi varit ute och provkört vagnen lillp´rinsessan och jag. Mannen är på jobbet ett tag och lämnar över lite arbete, så han kan vara hemma med oss sen.

Ok, nu till frågorna.... Som sagt gick allt så väldigt snabbt. Jag har inte haft några som helst känningar på att det var på väg att sätta igång, så när vattnet plötsligt gick vid midnatt, så var man lite chockad. Man längtar ju tills förlossningen är klar under graviditeten, men det är lite läskigt när allt sätter igång på riktigt. Iallafall så sätter värkarna också igång efter det och efter en timme, så har jag riktigt kraftiga utan någon egentlig paus emellan. Vi åker till förlossningen och när vi kommer in är jag redan öppen 7-8 centimeter, så totalt 3 timmar efter det startat har vår prinsessa kommit.
    Hon väger 3200 gram och är 48 cm lång. Namn är mkt svårt! Förstår verkligen Hvidis som letar namn, det är svårt att hitta ngt som man gillar och som passar barnet. Vi hade ju Nova, Ella och Alicia som favoritnamn innan och det lutar åt Ella. Så vi får se.

Allt känns så underbart. Det är mkt jobb att hinna med allt och det är så mkt nytt när det är ens första barn, men det känns fantastiskt! Vi kan sitta och bara titta på henne och det är svårt att tro att ngt kan vara så fint och underbart som hon är!

Ojdå, detta blev ett långt inlägg! Hoppas jag fick med alla svar på frågorna!

• Fru Bygg

Tack Ninnnis!
    Har precis lagt henne i sin säng och nu sover hon. Det går betydligt mkt snabbare att skriva nu när man inte har henne på ena armen! Men kom på mig själv att stå och titta på henne när hon sover. Vet att alla mammor tycker sina barn är underbart fina, och det är hon verkligen! Är så stolt!

• Leksi

Åh, jag blir helt tårögd av att läsa dina inlägg Fru Bygg. Låter helt underbart och precis så som man vill ha den första tiden. *hjärtar också lillprinsessan*
    Mysigt att gå på första promenaden!

• Leksi

Och långa inlägg gillar vi i den här tråden!

• Sonja68

Fru Bygg: STORT GRATTIS till Lillprinsessan
    Tjejer, de' e' grejer de'

Kramisar!

*vinkar till alla andra, hoppas ni mår bra*

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-10-13 15:53:11 följande:
    Hej Sonja! Hur är läget?
    Hej!
    Stress, stress, stress....
    Massor på jobbet, fullt ös hemma med barndans, barnkör, vuxenkör, föräldramöte osv osv osv.
    Har haft en muskelinflammation i ryggen så det strålat aj aj ända upp i nacken och ut i armen.
    Nu är det bättre, men jag är tung i skallen konstant och sträv i halsen.
    MEN imorgon tänkte jag gå på YOGA för det tror jag är PRECIS vad jag behöver
    Åh så härligt det ska bli.
    Sedan ska jag boka massage nästa vecka tänkte jag.
    Hur är det själv?
    Deppig över fotbollen?
  • Ninnnis

Usch då, det låter inget vidare! Hoppas yogan hjälper lite Ja, fotbollen blev en enorm besvikelse... Jag får påminna mig om att det finns annat i livet än fotboll

Nu ska jag åka och träna stationsjympa. Började må lite småkymigt för någon timme sedan, men jag hoppas det inte blir något...

• Hvidbrud

Hej hej! Nu får vi hålla tummarna att snuttan sover lite så jag kan få komentera lite här inne...
    Hon har inte bajsat sen i går kväll (hon brukar alltid ha en full blöja...) så jag är berädd på magknip... men nu är det tyst där inne i sovrummet.

Hade ju härliga Ingis och gullesnuttan Bellabus på besök i fredags. Jätte mysigt var det. Man har ju fått en helt ny hjärna, så det var skönt att prata med en som var i samma tilstånd. Ingis är så trevlig och det är så lätt att prata med henne och bellabus var så söt och gullig! Ingis: du glömde magdropparna här! Hoppas att ni klarade er utan dem. Sparar dem till nästa träff!

Grattis till lillprinsessan fru bygg! Visst är det ofattbart!? Tänk att du har skapat det lilla underverket! Vilken födsel det var! Surprise!

Ninnis: försökte se dig på tvn, men det var bara danskar de visade på´tv2... Hadde du pippiperuken på dig?

Sonja: Tycker att ni verkar ha det så härligt med körerna och allt mysigt ni hittar på, klart att det stressar när man ska hinna allt och du förtjänar verkligen att få lite skön massage. Yoga är bra både utanpå och innuti!

Lanovia: Åh, den tröttheten... *kramarom* Det resulterar i något underbart! Som man gladde sig åt de första sparkarna.. tillsist vill man och inälvorna bara att bebisen ska ligga still bara en liiten stund.

Lexi: Skickare en kram till dig för nu har jag ju glömt vad jag skulle skriva! Amningshjärna...

Blommis: Har du det mysigt med mamma?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan