• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Leksi
    Ninnnis skrev 2009-10-13 11:20:45 följande:
    UL närmar sig, Leksi!
    Ja det gör ju det sakta sakta. Men det var ju sju veckor kvar när vi fick kallelsen så två veckor känns ju riktigt hanterbart.

Låter förresten som du har ett väldigt fint förhållande till din gudson Ninnis. Bor ni nära? Jag har en guddotter som fyller 2 år i december, men henne träffar jag bara sisådär varannan, var tredje månad så det är svårt att få någon riktigt nära relation.
  • lanovia 08

Vad kul att höra från dig Fru Bygg! Stort grattis igen!
    Leksi sammanfattade nog de frågor vi alla har. Nyfikna är vi allihopa allihopa allihopa, jag med o du med. *nynnar*

• lanovia 08

låter ändå lovande.

Ninnnis skrev 2009-10-13 11:21:43 följande:
    Det gör det nog iofs, fast det dröjer ett litet tag... *hemlige arne*lanovia 08 skrev 2009-10-13 10:27:15 följande:
  • Ninnnis

Ja, 3,5-åriga lilla gudsonen är verkligen min lilla ögonsten! Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tittar på honom. Han får mig alltid på gott humör och skänker oss otroligt mycket glädje.

Hans pappa är makens kusin och han och hans sambo är bland våra bästa vänner. Vi bor i samma stad och träffas ofta allihop, men jag (och maken) umgås även ofta med gudsonen själva, åker till djurparken, går på cirkus, bio etc. De fick en bebis till i juli, så nu slår vi två flugor i en smäll med lite avlastning för föräldrarna plus att gudsonen får vara helt i fokus och få full uppmärksamhet av oss.

• Ninnnis

Eller hur! Jag lovar att du ska få inside information så småningom...

lanovia 08 skrev 2009-10-13 12:10:28 följande:

låter ändå lovande.
  • lanovia 08

Leksi, inom några veckor kommer du säkert kunna känna den lill*.
    2v kvar det är ju ingenting snart får du se underverket.

Jag har drabbats av totalångest inför vaccinet. Har fått kallelse till nästa vecka, men vet verligen inte hur jag skall göra.
    Jag blir inte lugnad när man inte kan få konkreta fakta. Allt BM säger är att de har fått rekomendationer att vaccinera oss. Följderna efter kan de inte uttala sig om. Nähä??
    Läser man på nätet står det någonstans att vaccinet inte kan ta sig över moderkakan. Någon annan skriver att man inte kan uttala sig om riskerna o hur barnet påverkats förrän barnet är 1-2 år.
    Gaah!!! hur gör man? Allt jag vill är ju barnet (och därigenom mitt egna bästa)
    Jag vill ju inte skada det genom en vaccination. Men tänk om jag skulle få svininfluensan lagom till t.ex. förlossning och därmed inte klarar av förlossningen. eller stryker med innan för att jag får ännu värre hosta än jag brukar få.
    Ja här har ni en som börjar bli kokko i bollen.

• lanovia 08

jatack!

Ninnnis skrev 2009-10-13 12:12:29 följande:
    Eller hur! Jag lovar att du ska få inside information så småningom... lanovia 08 skrev 2009-10-13 12:10:28 följande:
  • Ninnnis

Lanovia, jag hade nog vaccinerat mig om jag var gravid (och därmed i riskgruppen). Men det är ju inte helt enkelt det där...

• Leksi

Jag är också riktigt kluven till att vaccinera mig. Det står i den officiella informationen att just det här vaccinet INTE är testat på gravida. Det räcker för att få mig att bli tveksam. Sen är ju det här vaccinet inget jättenytt utan består av gamla vacciner som de utvecklat. Alla komponenter var för sig är testade på gravida men inte just den här kombinationen.

Jag ligger lågt ett tag till. Ska på 20-veckors träff på MVC (med andra blivande mammor) om två veckor (dagen före UL) så jag antar att det blir mycket prat om det då.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan