• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Blommis hoppas det går bra med kattungarna och mattbytet.

Ninnis, tack för danskalektionen. Hoppas ni får trevligt!
    Duktig du är som kunde göra versaler. *high five*

Daa, vore bra om man lättare kunde stänga av sin hjärna och överanlayserandet, tyvärr är detta oftast inte särskilt lätt.

Nej nu skall jag göra en sista insats här innan det är dags att gå o simmar och sedan åka hem där fredagsmiddagen skall fixas av maken. Fransyska och potatisgratäng känns ju helt ok!

• Leksi

Åh det låter ju som en helt perfekt start på helgen Lanovia!
    Simning och sedan hem till dukat bord och MAT!!

Jag vill gå heeeem!! *dör av tristess och orkar inte ta tag i något vettigt*

• Ninnnis

Ha det så trevlig på simningen, Lanovia! Och med maken och middagen, så klart.

• lanovia 08

Ja mat är trevligt!
    Maken också, synd bara att pappa är hos oss, men det går ju att vara tyst som en mus. Är väl lika bra att börja öva...

Leksi hoppas du får gå hem snart då.

Ha en bra kväll alla!

• Fru Bygg

Hej alla!

oj, vad tiden springer iväg när man har en liten prinsessa. Det var nog mer än en vecka sen nu som jag satt framför datorn. Vår lilla Ella är lite kinkig med att sova om nätterna, så vi har varit helt slut.
    Nu satte jag mig iallafall lite framför BT när hon sov och har nu skummat igenom alla era inlägg, vilken fart ni har nu de sista dagarna! Precis när jag skulle skriva detta svaret, så ringer telefonen och givetvis vaknar Ella, så nu skriver jag med en hand, det går inte så fort.....

Förutom sömnen så är allt bara bra med oss alla. Ella växer som hon ska och vi försöker att hitta lite rutin nu i vardagen. Men på tal om städning som ni pratat om, så finns inte det på listan just nu. Det är bara mat, sova, byta blöja och gå lite korta promenader som gäller.

Jag komme rinte ihåg allt jag skulle kommentera just nu, men nu har jag iallafall lyckats titta in! Skickar iväg ett helt gäng med kramar till er alla!

Nu är det dags att för lite mat tycker min underbara lilla prinsessa!

Kramar!

• andbeyond

*kikar fram från under filten och skickar lite slängpussar*

För att göra en lång historia kort så har jag varit deprimerad i många år, mer eller mindre. Har, då jag är en "duktig flicka" försökt att inte låtsas om det hela och ta tag i saker som sedan exploderat i ansiktet på mig. Så nu har jag lite slut på energi och ska till läkaren och försöka få dem att förstå att bara för att jag inte vill ta livet av mig, skär mig eller kräks upp maten så kan det faktiskt vara så att efter 10 år av förlust av.. ja.. motivation/kraft/glädjeimeränkortastunder så kanske jag behöver lite hjälp ändå... Insåg på något sätt allvaret när jag började min bröllopsdag med att få en ångestattack för att jag var ful, och alla skulle skratta åt mig, och maken ångra sig osv. Kanske inte fullt friskt?

Så just nu testar jag akupunktur. Får se om det hjälper, känns lite bättre iaf. Någon som testat det mot något tidigare?

I min bekantskapskrets blev det också babyboom nu. Bara för att maken är varslad och jag är i dålig skick utan SGI? *mumlar något bittert*

Mysigt att det är några småflickor i tråden iaf Blev faster till en för 3 dagar sedan och syrran är höggravid. Bebisar överallt, men det är roligt att bli moster/faster också såklart

Blommis: Du.. har du kvar någon kattunge eller?

• andbeyond

Har lagt upp bilder från bröllopsresan nu också om ni vill se

• Villemoa

*vinkar till andbeyond*

Depressioner är inget kul, har också haft det ett par omgångar. Hoppas verkligen att läkaren förstår att du måste få hjälp!! Det är ju inte klokt att man "vägras" hjälp för att man inte är självmordsbenägen eller det du skriver ovan.
    En STOR KRAM till dig!

Fru Bygg; vad mysigt ni har det, njut!! Moa brukade också vakna av att telefonen ringde så jag satte den på ljudlöst. Det var ju så typiskt att den skulle ringa precis när man fått henne att somna. Nuförtiden sover hon fast det låter mycket utanför, vi bor ju i ett nybyggarområde

Fredagsmyskramar till alla!! ♥

(lanovia; det ska vara ett ; efter sista 9:an för att få till ett hjärta)

• passionsblomman

Andbeyondgumman, min fina lilla vän! SKÖNT att se dig utanför filten. (vaffasen kan vi inte ha ett filt-bål såhär nu i Halloweentider?, elda upp skiten och dansa häxdans och pata-pata runt bålet...)

Du får inte ge dig med mindre än stt du får den hjälp du behöver! Skitlätt att säga till någon som är deprimerad och dränerad på kraft... Men sant ändå.

Du har ju sådan järnkoll på läget, och jag tror att det ibland ligger en i fatet, nämligen: kan man sätta ord på hur läget är så anser man inte att det är så farligt...

Den dagen jag gick helt oduschad, osminkad och sunkig som DEn till MVC och bara SKREK och kved och grät, då jäklar!

"Hm undrar om du skulle få prata med någon, för du verkar ju må...rätt dåligt..."

Really? No shit!

Bedrövligt att det ska till att alla masker och "normalbeteende" ibland rasar för att man ska bli tagen på allvar.

TUSEN kramar till dig! :p

Jag tror på dig.

• passionsblomman

Jaaa, jag har TVÅ kattungar kvar, en helcool liten kille och så en liten tös, fast henne har jag nästan lovat sonen att ha kvar.

Vart vill du ha den skjutsad??

Svar på tråden I vått och torrt och väntan