• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Villemoa

Att jag har kollat Idol ikväll!! Men jag tyckte att helt fel person fick åka hem. Ikväll tyckte jag Reza var sämst. De jag tror kommer Topp 3 är Erik, Mariette och Tove. Har ingen direkt favorit men jag gillar Mariette och Tove. Själv då?

passionsblomman skrev 2009-10-23 21:35:22 följande:
    Spam spam! Man gör ju så gott man kan eller huuur?Usch, förbaskade prov! Jag vet att de där diagrammen och matteskiten kommer att skita sig. Betygen i övrigt vet jag inte riktigt vad de räcker till. Vi får se.Kollar du Idol ikväll då?
  • ingenjörsbruden

Kanske ska avlägga en snabbrapport innan Bellabus vaknar!

Husbygget går som tåget! Tegeln är jättefin...tur e väl det när vi valt det själva! Hahahahhaha Var liiiiiite osäkra på om teglet skulle funka med de rödbruna fönstrena osv....men det blidde bra! På måndag så är huset färdigt utvändigt....fattas lite panel här o var...men det ska vi ta efter hand....men huset är helt väderskyddat!
    Invändigt är det ju en del kvar...vi har isolerat ett lager, så denna helgen ska det sättas plastfolie o läkt så att nästa lager isolering kan sättas nästa helg, o elektrikern kan komma o dra sladdar i väggarna!

Ett bakslag.....WC-avloppet i det lilla badrummet hamnade fel vid gjutningen.....detta pluss golvvärmeslingorna gör att vi inte kan flytta avloppet.....o blir därmed tvungna att sätta en installationsvägg (ytterligare en 25 cm tjock vägg) utanpå väggen o dra avloppet i den....o så får vi ha en vägghängd toa....vilket vi iofs inte har ngt emot! Men dyrare är det tyvärr!

O så är jag fullt vilig att flytta till huset redan nu!

• ingenjörsbruden

Bellabus växer o knakar!

I tisdags så vägde hon 4685 g! Heheheheh så hon har gått upp 600 g på 2 v! Liiiite mkt...men buset är nöjd så då är jag nöjd!

Hon har precis börjat avfyra världens leende!!! Ett riktigt litet charmtroll! Preeeeciss som hennes mamma...

O så älskar hon att bada!

Mamma var här o myste med oss hela onsdagen! Såååå mysigt o ljuvligt!

Barnmorskan som förlöste oss ringde i tisdags o pratade igenom förlossningen o svarade på frågor! Väldigt trevligt! Rätt bra för man är rätt dimmig i skallen o är fullt koncentrerad på barnet...så man ställde inte så mkt frågor osv....

O så har min kusin osså fått barn! En pojke!
    Hennes förlossning gick supersnabbt! Var öppen 1 cm kl 01 o kl 3 var hon helt öppen o 5 var han född.....så skulle jag ha velat ha det!

• Hvidbrud

HEEEJ Ingis!

Sitter inne nu när jag egentligen skulle gå en styrkande promenad. Lillmuffin ligger och sover i vagnen. Varför? Jo för att hissjäveln är sönder! GRRRR!!! Då är det inte roligt att bo på 5vån. Och jäkla tur för stena fastigheter att det inte var någon på kontoret idag, för jäklar annama vad jag hade svurit och skrikit och mordhotat om de svarade.... Men det får jag koncentrera och gömma undan i ett avlägset litet ställe i min hjärna och plocka upp på måndag när de öppnar.
    Har ringt till OTIS ialla fall och de skickar en reperatör så fort som möjligt. Men usch vad arg jag är. Tänk om det händer något och vi måste ut fort som attan? Skulle aldrig bo på 5e med ett litet barn om det inte fanns hiss. Nä, jag får nästan lust att flytta på en gång (om det inte var så jobbigt att packa och bära och flytta och att vi nu äntligen har fått liiite hemtrevligt).

Vad härligt att bellabus börjat le! Det är så underbart! Visst kan de göra vad som helst, det leendet förlåter allt! Är det allid så? Även när de blir tonåringar?
    Så störigt med felgutningen av avloppet. Men oj vad det är snyggt med vägghängan de toalett och lättare att städa!

• Hvidbrud

Katter gillar inte burar... Har massor av katttattoos på underarmarna från min lilla mise som hatade att åka i bur. Bajsa gjorde hon också alltid och det luktar alltså inte gott i bilen och fler klösmärken fick jag när jag skulle tvätta av allt bajs på den stackars katten när vi kom fram... Ont i hjärtat gjorde det!
    Åh, blommis, vill så gärna ha en av dina små kisångar.. Men det får vänta. Kanske får ni en kull till när vi har hittat vårt drömhus, då ska jag ge två av dem ett bra hem.

• Hvidbrud

Muffin har förresten börjat säga konsonanter! Hon sa MAM i går! Säker på att det var mamma och mig hon menade Nä, men snart om några månader!

Fru Bygg: Visst är det härligt! I början sover de ju inte alls som man vill på nätterna. Men snart blir det större skiljnad på dagsömn och nattsömn.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan