• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Oj, vad de små tjejerna växer. Det är rätt så skoj att lilla Ella har två små tjejkompisar i tråden redan. Skoj att läsa om era inlägg och inse att om ett par månader är vi också där.

Härligt Hvidis att höra att nattsömnen blir bättre. Just nu har vi väl kommit in i en okej-fas, men problemet är att lilla Ella inte vill sova i sin säng om nätterna. Det går däremot ganska bra att sova i vår säng, på någons halva i sina egna sängkläder, vilket dock innebär att en av oss får sova på soffan. Vi har inte så bred dubbelsäng, så vi vågar inte ha henne emellan oss. Man läser ju så mkt om plötslig spädbarnsdöd, när barnen ligger för tight i föräldrarnas säng. Men vi tränar henne till att sova i sin säng om dagarna, så ska vi nog kunna få henne att sova där hela tiden sen. Men hon är ju bara 2 veckor än så länge, och saknar nog närheten.

Ikväll är det en premiär för oss. Vi ska nämnligen hälsa på min svägerska och respektive, så det är första bortabesöket för oss med Ella. Men det ska nog gå bra, hon är så snäll när man är borta. Det som kan hända är att sömnen på natten sen uteblir, men vi måste ju testa. Nästa helg är det kalas hos svärmor och då kommer det ju att vara mkt mer folk och stim, så det känns bra att testa i liten skala först.

Ha en underbar kväll alla!

• Fru Bygg

Ingis, det är så skoj att se dig tillbaka i tråden igen. Dina glada inlägg är saknade!
    Det är mkt mkt som man kommer att lära sig att göra med en hand framöver. Men oj vad mkt fortare det går att skriva inlägg med två händer istället för en! Just nu sover lilltjejen här bredvid och då har man tid att spamma lite här i tråden!

• Fru Bygg

Andbeyond: skickar en stor kram till dig. Hoppas verkligen att läkaren lyssnar på dig, det är ju viktigt att få den hjälpen man behöver även om man inte har kommit till de drastiska tankarna. Jag är säker på att jag talar för alla här, att vi finns här om det är ngt du vill prata om eller om det är ngt annat!

• Fru Bygg

Villemoa: Min svärmor kom på ett bra system för samtal. Alla har fått tydliga instruktioner att ringa till våra mobiler (ringer gratis till varandra ändå) för när vi sover (ibland på dagarna också) så kan vi ha ljudet avstängt. Detta har funkat riktigt bra, men så igår glömde min älskade man detta och därav vaknade vår lilla tjej för hon sov precis bredvid telefonen. Annars är Ella faktist mkt van vid ljud redan. Vi har aldrig tassat på tå, utan vi lagar mat, tömmer diskmaskinen, ser på Tv och ringer även om hon sover precis bredvid och detta vaknar hon inte av. Det var ett råd som vi fick av våra föräldrar redan innan vi fick barn och det har funkat riktigt bra!

• Fru Bygg

SPAM!!!!!! Det är tydligen bara jag som sitter här denna tidiga lördagskväll.... Jaja, nu är vi ett par inlägg närmre 4444 iallafall! Nu ska jag ge Ella lite mat, sen ska vi köra iväg.

Ha en underbar kväll!

• passionsblomman

Pata-pata!

Hörni, det blev inget prov för mig idag....

..för jag har fått någon magbacill och satt på dass hela sena kvällen och tidiga natten igår!

Och dels insåg jag framemot 2-snåret att jag skulle vara helt slut i kolan om jag skulle ha sovit bara sådär en tre-fyra timmar, och dels var jag ju helt matt och skakig och frös och blääää! Det var bra att jag inte gick iväg, för jag har inte varit bra i magen idag heller utan suttis där på dass i omgångar. Inte så kul att sitta i en lokal och vara tvungen att rusa ut och leta toalett. För att inte ens ämna smittorisken och fräschetsfaktorn i att gå ut bland folk sådär.

Utöver magen har jag huvudvärk, precis som de flesta dagar på senaste tiden.

Dagen har alltså varit seg och slö och rätt innehållslös för min del. Fast jag fick ringt ett samtal till min ena syster som jag haft samvete över länge. Det var bra.

Son och sambo har varit på badet, dit vi ju har årskort nu. Massor av folk-det är ju höstlov.

Nu har vi käkat pizza och jag har inte ens klivit ur pjamasen idag

• Hvidbrud

Nej men Blommis, det låter inte kul! Blää! Krya på dig!
    testade att göra ett gammalt högskoleprov på nätet, när hissen var trasig. Orkade inte hela, men oj vad jag ska börja läsa böcker på svenska igen, för oj vad trögt det gick med läsförståelesen. Var jätte överraskad! Det brukade jag vara jätte bra på. Men det har nog med amningen att göra. Ibland vet jag inte ens vad ni har skrivit när jag läst igenom och det blir tid att komentera...

• Hvidbrud

Fru bygg: ja, känner igen det med att inte vilja sova i egen säng. Men det kan man ju förstå på sätt och vis. Hon har ju legat varmt och nära dig i magen... Vi låter henne inte sova i sin egen säng på dagen, så hon förknippar den med nattsömnen, men ofta tar jag upp henne i min säng på morgonen och matar henne där och sover vidare nära. (vi har 180säng)
    Oj, nu ska någon matas!

• passionsblomman

Mäh! Jag missade en hel sida förut!

Och att ni var där men nu är ni inte det längre...

Min son har sovit hur mycket som helst mellan oss och vår säng är bara 1,60.

Jag hade någon princip om egen säng och nätter och så (jag vet ju hur illa jag mår om jag inte får sova) men när vi kom hem från BB till en iskall stuga, blev det ju självklart i sängen med oss han hamnade, och där blev han kvar. Han kryper gärna upp till oss än om han får.

• Hvidbrud

Ja, jag tycker att det är jättemysigt att ha henne där brevid mig... gullepluttan som doftar så gott! mmmm...
    nu ligger hon och ler och sträcker ut tungan till sin pappa.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan