• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Jo tjena!

Gick alla och lade sig nu???
    Själv gick jag till matkällaren och hämtade whiskeyn...
    jag har så ont i halsen! Det har jag inte tid med-bort bort!

Villemoa skrev 2009-08-23 22:17:21 följande:
    Du är så stark Blommis som orkar gå igenom detta! Allas vår kloka Superwoman!!
  • Jenny står brud 090801

Blommis: Vilket hus ni har fått tag på. Ser ju helt fantastiskt ut! Och vad härligt med att det är renoverat. Åhh trägolv, det vill vi också ha, ska "ta fram" våra här vid ett senare tillfälle, har smygkollat och det är fina gamla här under oxå. Ser ut som du har möjlighet att kunna driva något eget där oxå, för visst var det så att du funderade på att starta eget? Vi ska troligen öppna gårdsbutik här till nästa sommar, ska bli så spännande. Ska bli roligt att höra hur det känns när ni flyttat in
    Får man från var i Sverigen ni ska bo nu då?
    Och brudbuketten var ju helt fantastiskt fin, Tycker du ska starta eget!!

Och andbeyound, du var fantastiskt vacker... ha en riktigt härlig resa. Och så får du berätta mer, både om bröllopet och resan, när du kommer hem.

• Jenny står brud 090801

Ta du dig en whiskey, det brukar hjälpa! Själv skall jag ta mig ett glas vin sen när indianerna ger sig till känna. Är så sugen på vin, men vill ju inte dricka någon alkohol när jag inte vet säkert.

passionsblomman skrev 2009-08-23 22:26:14 följande:
    Jo tjena! Gick alla och lade sig nu??? Själv gick jag till matkällaren och hämtade whiskeyn... jag har så ont i halsen! Det har jag inte tid med-bort bort!
  • Jenny står brud 090801

Lycka till i morgon blommis, skall tänka på dig.

Nu måste jag också gå och lägga mig, det är ju en dag i morgon med

Sov gott tjejer!

• passionsblomman

Jaaaa visst är det fint! Och hade de inte sett över det så väl så hade vi aldrig nappat. Ett totalrenoveringsobjektär inget för oss.
    Nu kan vi göra mindre projekt, som att renovera det återstående badrummet och återställa en vedspis till köket igen som i forna dar och sådana saker.
    det är precis lagom, att inte ALLT är totalt nygjort och färdigt. Man vill ju sätta lite egen prägel och välja en del saker själv också.
    Själv hade jag aldrig valt kaklet med rosetterna i badrummet tex, men det är ju bra att det är renoverat så att säga.

Då är det perfekt att vi kan välja fritt i det andra.

Eget på ett eller annat sätt SKA det bli, det är min absoluta plan.
    Jag ska bo i Småland, utanför Oskarshamn.
    Bor inte du också i Småland?

• Jenny står brud 090801

Jo, vi bor också i småland. Fast lite utanför Växjö. Mannen min jobbar i Oskarshamn. Tar ca 1,3 timme dit härifrån!

• Jenny står brud 090801

Nej, nu måste jag gå och lägga mig *säger till mig själv på skarpen* Men det är ju mkt roligare att sitta här och prata med dig blommis!

• Jenny står brud 090801

1,5 skulle det vara inte 1,3...

• passionsblomman

Hela min släkt kommer från Växjö och Moheda!!!!:-O :-O :-O

Då stämmer förresten de tio mil jag uppskattat avståndet Mönsterås-Växjö rätt bra då mao.

Vad jobbar han med som måste pendla såpass?

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 22:40:21 följande:

Jo, vi bor också i småland. Fast lite utanför Växjö. Mannen min jobbar i Oskarshamn. Tar ca 1,3 timme dit härifrån!
  • passionsblomman

Måste också lägga mig, men det är ingen idé innan min sambo kommer hem, för jag måste ventilera den här dagen lite med honom först, med visningar och allt.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan