• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801
    Daa skrev 2009-08-23 11:11:48 följande:
    Jenny, har inte heller riktigt koll på varför det kallas indianer, men tänkte att det är väl lika bra att haka på vokabulären här Trist att det är så konstigt. Man vill ju att de ska komma om det inte har blivit ett plus, så man har lite koll på kroppen. Hur var det, hade du just slutat med p-piller?

F ö verkar min kropp igång nästan som vanligt igen. Indianerna kom och gick och jag tror att jag har haft ÄL också. Däremot envisas kroppen med att visa upp förkylningstendenser utan att det vill bryta ut (oj, så seg jag varit i helgen). Men så är det väl för ganska många nu. Kram på er.
    Det var några månader sedan jag slutade med p-pillerna, sen april. Så tycker att det borde komma igång nu, men vem vet jag kanske alltid kommer vara så oregelbunden...finns väl en del som är det?

Skönt att det verkar som din kropp fattat hur den skall vara *blir lite avundsjuk* Hoppas att förkyldningen inte bryter ut, utan att du blir frisk nu istället. *blåser bort alla baciller*
  • Jenny står brud 090801

Grattis till Andbeyond, är så nyfiekn på hur ni hade det igår. Tänk nu är du fru, visst är det häftigt?!?

• Daa

Tack. *viftar bort de baciller som blev kvar*
    Vad jag har förstått så finns det de som alltid är oregelbundna. Hur var det innan du började med p-piller?
    Innan jag började var jag ganska så regelbunden och cykeln var ungefär 28 dagar.
    Jag tog Cerazette, så jag var nästan utan indianer under den tiden och när jag sedan slutade tog det kanske två månader innan mensen kom tillbaka och då verkade min cykel ha blivit kortare. Nu hann jag inte se nån riktig tendens där, för det blev ju ett plus bara några månader efter det.

Hoppas det ordnar upp sig för dig. *visslar med Ingis *

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 11:24:03 följande:

Det var några månader sedan jag slutade med p-pillerna, sen april. Så tycker att det borde komma igång nu, men vem vet jag kanske alltid kommer vara så oregelbunden...finns väl en del som är det? Skönt att det verkar som din kropp fattat hur den skall vara *blir lite avundsjuk* Hoppas att förkyldningen inte bryter ut, utan att du blir frisk nu istället. *blåser bort alla baciller*
  • Jenny står brud 090801

jag har ätit pillerna sen jag var 18, och innan dess var jag ganska oregelbunden tror jag... men kommer inte ihåg riktigt.

Daa skrev 2009-08-23 11:41:12 följande:
    Tack. *viftar bort de baciller som blev kvar* Vad jag har förstått så finns det de som alltid är oregelbundna. Hur var det innan du började med p-piller? Innan jag började var jag ganska så regelbunden och cykeln var ungefär 28 dagar. Jag tog Cerazette, så jag var nästan utan indianer under den tiden och när jag sedan slutade tog det kanske två månader innan mensen kom tillbaka och då verkade min cykel ha blivit kortare. Nu hann jag inte se nån riktig tendens där, för det blev ju ett plus bara några månader efter det. Hoppas det ordnar upp sig för dig. *visslar med Ingis *Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 11:24:03 följande:
  • Fjällbruttan

Hej
    Trillade ur cyberrymden i fredags kväll och herregud vad man har mycket att läsa igen
    Hvidis... myyyyyys! Och kolla nästa gång du duschar om inte muffins ätit på ett tag...då brukar sprinklereffekten uppstå
    Dolly Parton kan slänga sig i väggen

Andbeyond... FRU andbeyond får jag väl skriva! Grattis Hoppas din dag blev som du/ni ville!! Tittar på regnet som jag ska ut i nu och tänker inte alls på Hawaii..

Inget + här heller, en mikroblödning i fredags kväll och sen har inget hänt... fast idianerna ska väl göra sin krigsdans imorgon om de cyklat rätt....
    Indianer... tror att det är för att de är röda...

Blomman, håller alla tummar och tår för att visningen går toppen och att ni får massor av bud!

Ingis, låter som att du boar.....  

• Villemoa

Grattis till den nyaste frun i gänget! Hoppas ni fick en alldeles härlig dag!

HURRA för Hvidis, Batman och lillmuffins!!! Längtar också tills jag får pussa och gosa på bebis men som tur är har jag en liten större "bebis" här hemma att pussa och gosa på

Blommis; håller tummarna för att det är jättemycket folk på visningen som avslutas om några minuter!!

Jenny och Bruttan; håller tummarna för att inga indianer behagar dyka upp!

Ingis; förstår att du blev ledsen när din man tyckte du pratade för mycket. Det blir verkligen en omställning när man får barn och man har inte lika mycket tid att prata med varandra som man hade innan.
    Jag kan, liksom Blommis, prata hål i huvudet på folk! Människor som träffat mig för första gången brukar säga "...och så pratar hon jättemycket!" Take it or leave it brukar jag säga

• passionsblomman

Det kom tolv eller tretton olika par/familjer på visningen!!! Det är många och tre skrev upp sig men fler än de tre är intresserade...

Det är så himla spännande att när jag packade kissongar och son i bilen för att dra iväg och käka pizza, kände jag mest för att kräkas.

Steg upp halv 7 i morse och har sedan dess plockat, burit,diskat frukostdisken, putsat diskbänken,städat toaletten, dammsugit, bäddat, skakat mattor,svabbat golven och allt annat som bara inte gick att göra igårkväll. Alla de grejorna är ju sådant man vill ska vara precis nygjort.
    Hann lägga fina stenar och snäckor på mina fågelbadsfat ute också oc spola av altanen-guuu vad det kommer sånt där frögrejs från björkarna nu!

Nu måste jag leta rätt på vart jag har gömt undan alla saker som man faktiskt behöver ha framme när man bor och lever...
    Tvättkorgen är i sambons bil så tvätta mer kan jag inte förrän imorgon, kattlådan har jag gömt under skottkärran bakom vedboden, sopskyffeln står i förrådet, skurhinken i källaren...

• lanovia 08

Då är visningen gjord nu Blommis, innebär det att du kan dra ner på farten lite grann eller?

Hvidis så mysigt att höra om lilla tjejen. Ta hand om er!

Jenny, det händer tyvärr att indianerna cyklar vilse ibland. Jag har en GPS över här som jag uttrustade mina indianer med, så de ialla fall kunde komma i tid om de skulle komma. Den behöver jag inte längre så skickar över den till dig.

Ingis tråkig kommentar från mannen. Jag hade också blivit ledsen av den, vare sig jag vore gravid eller inte.

Ninnis, blev det någon hund???

Inatt har vi tältat, fy *** vad kallt det var. Låg med byxor, tröja, flecetröja och sockar i sovsäcken. Frös ändå som en gris, till slut plockade jag fram jeans och t-shirt som jag virade runt fötterna för att få upp värmen. Hjälpte inte ett dugg.
    Väl hemma igen, har vi målat förråd o plockat här. Nu skall jag bara betala räkningar, få mat i magen och sedan är det GYM som gäller. Och jag får inte komma med några dåliga ursäkter!!

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2009-08-23 16:05:07 följande:

Då är visningen gjord nu Blommis, innebär det att du kan dra ner på farten lite grann eller?
    Nä, för nu ksa allt som inte är packat sorteras och packas ner-det är massor, frmförallt enorma mängder blomtillbehör som jag samlat på mig från förra jobbet, då jag ju skulle dra igång eget. De grejorna står både här och hos min kompis. Bara att strukturera upp allt det är flera dagars jobb. Sedan ska vi städa ordentligt i både förråden och villavagnen och alla små skrymslen som finns här. När vi köpte sa vi till det gamla paret att de inte behövde röja bort alla "bra att ha saker" de hade här, så nu får vi göra det istället. Det ligger hur mycket skit som helst under bodar och skjul.

Första lasset ska ju gå den 3/9 och det är SNART.
    Imorgon ska jag in och spola äggledarna, sedan är det styrelsemöte i föräldraföreningen på kvällen. Sambon ska på anställningsintervju, sonen är sjuk och kylskåpet ganska tomt.

Jag har förövrigt börjat med ett nytt hormon som jag har injicerat i magen i tre dagar nu. Det ska göras dag 9 och tio också. Sedan väntar nya VUL, blodprov och inseminarier i mitten/slutet av veckan.
    Jag vet hur trött jag brukar bli i samband med det, så jag har inga större förhoppningar att jag ska orka få undan så värst mycket, men lite ,måste jag iallafall.
    Jo just ja; vi har småstugeföreningens städdag nästa lördag också, då alla ska röja nere på stranden. Det är samma dag som sonen ska på bästisens kalas. Undara om han kan åka med ngn annan, för sambon jobbar.

-och på tisdag ska vi besiktiga min lilla bil också.

Det känns som att det vilar en överhängande risk över mitt liv att jag kommer att glömma fler saker än Andbeyonds coursage..

...förresten fick jag mms från henne! Hon var jättefin och buketten hade hållit och hon var nöjd!
  • Jenny står brud 090801

Jag tackar och tar emot. Får lämna den till indianerna när de visar sig nästa gång. (vilket jag i och för sig hoppas dröjjer riktigt länge )
    lanovia 08 skrev 2009-08-23 16:05:07 följande:

Jenny, det händer tyvärr att indianerna cyklar vilse ibland. Jag har en GPS över här som jag uttrustade mina indianer med, så de ialla fall kunde komma i tid om de skulle komma. Den behöver jag inte längre så skickar över den till dig.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan