• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Nä...nu ska jag hoppa in i duschen o svabba av den värsta städsvetten....ska sen tillsammans med svärmor handla lunch till maken o svärfar som sliter på tomten!

Tittar in i gen i em!

• ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2009-08-22 12:01:56 följande:
    Ska äta några för dig också för även om det inte blir nåt med grannarna så ska vi äta kräftor ändå Det "tråkiga" i kråksången är att vi är fyra vuxna som ska dela på två paket kräftor...men, man kan ju faktiskt köpa fler paket och äta en annan gång också!
    Det där låter annars som en vanlig ranson kräftor....men det räcker INTE för mig....hehehehe men o andra sidan så äter jag i princip BARA kräftor..inte pajer o grillat osv....
    Kanon o dela 2 paket med maken...han äter 3-6 kräftor sen får jag resten själv!! Moahahhahhahahaha!! Moffa moffa huvet fullt med kräftor!! .
  • Villemoa

Kräftor är ju bara så j-a gott! Vi ska dock göra kyckling/feta/kantarellpaj till också

ingenjörsbruden skrev 2009-08-22 12:04:18 följande:
    Det där låter annars som en vanlig ranson kräftor....men det räcker INTE för mig....hehehehe men o andra sidan så äter jag i princip BARA kräftor..inte pajer o grillat osv.... Kanon o dela 2 paket med maken...han äter 3-6 kräftor sen får jag resten själv!! Moahahhahhahahaha!! Moffa moffa huvet fullt med kräftor!! .
  • passionsblomman

*käkar munkar från icas bake-off skåp och försöker att inte slicka sockret från munnen*

Det GÅR inte att äta sådana utan att slicka sig rint munnen...

Nu har jag satt en fjärilslavendel i ytterkruka på den nybyggda altantrappen och röda Glaiolus på den röda byrån i hallen och en stoooor likadan orkidé som den i Andbeyonds bukett på kaminen och lite blommor som blev över från det jag köpte till hennes binderier i vas på matbordet.

Städat av har jag inte gjort än...
    *hämtar en till sockermunk*

• passionsblomman

GRATTIS ANDBEYOND!!!!

Nu har klockorna ringt och saken är klar:
    Man och hustru -TJOHOOO!

Och sedan ska ni till Hawaii också dessutom...

• lanovia 08

Mums kräftor! Det åt vi förra helgen, så gött.
    Men paj och grejer till? nej jag håller på Ingis, kräftor och bara kräftor skall det vara förutom normalt tillbehör som sås, smörgås och ev sallad. också skall det ju självklart vara kräftor från havet!
    Vi skalla också på kräftskiva idag, eller kräft/grillfest närmare bestämt. Vi skall äta räkor då vi åt kräftor förra helgen och inte orkat beställa i tid.
    Sedan blir det tält i natt.

Andbeyond, Grattis!!

Undrar om Hvidis kommit hem ännu eller om de är kvar på sjukhuset?

Blommis har ni visning snart?

Ingis vad spännande med erat husbygge.

Nej nu måste jag sätta fart, vi borde åka snart. Är bara helt slut i kroppen efter trädgårdsarbete, orkar inte röra mig...

• passionsblomman

Nu har jag ingen lust att städa och plocka mer! Inte packa mer heller.

Men det är fortfarande pinaler överallt att plocka undan.

• Hvidbrud

Hej tjejer!
    Tack för alla grattisar!
    KOm hem igår med vår egen lilla prinsessa, som vär något av det vackratste jag har sett, varje minut växer kärleken sig starkare till det lilla väsnet , man tror inte att det är möjligt! Hon är sååå fin och lugn och sover som en sten 3 timmar, ammar, rapar, bajsar, tittar, flirtar och sover.
    Storagråtdagen idag... tårarna bara trillar och man kan inte tro att det är sant.
    Lilla fina gumpen och fötter och mun har hon fått av sin pappa, liten oproportionelig uppnäsa av sin mamma och grå ögon som blir??? Blå? Bruna? Ljusbrunt hår och stoooora mjuka kinder... *hjärtarsåjaghållerpåattdö*

• ingenjörsbruden

Åhh så ljuvligt Hvidisen!!!

Tårarna sprutar här när jag läser!!!

Vill osså ha min lillbus här o pussa o klappa i gumpen på!!!!
    *hjärtat smälter*
    Men ja...jag väntar på ngt gott.....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan