• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Fru Andbeyond! Hoppas som de andra att allt gick bra!

Jenny: Jag mår bra...känt lite mensvärk...men det kan vara kryddorna i maten som joxade....har inte känt ngt mer under dagen...mår fysiskt underbart...men känner mig lite smådeppig....visst jag kan osså snacka hål i huvudet på folk Det ska gudarna veta...men mest snackas det med vännerna...okända/nya brukar inte överösas....förutom BT-vännerna!
    Men när maken kläcker sådana grejor...o det eg inte är mkt jag säger...bara det att han lyssnar på tvn istället eller tänker på annat o missar 90% av vad jag säger.....frågar hur han haft det på jobbet, berättar om min dag....eller något roligt jag läst här....så eg inga flöden av ord direkt....då känns det så tråkigt...för jag är ju helt på det klara med att all den tiden vi har nu....den kommer vi inte att ha sen när battingen är ute o husbygget går för fullt....
    Såg fram emot en mysig promenad med maken på tu man hand...men han bjöd med sina föräldrar o det är trevligt det med...men ja...ännu mindre kvalitetstid...så ja...ni MÅSTE verkligen stå ut med mina inlägg på femtielva sidor.....eller i varje fall låtsas att ni läser allt...

Indianer...hahahahah...ja det är faktiskt jag som myntat det uttrycket här.....rödskinn i dalen...o ja mkt pga färgen på skinnet...maken gjorde bort sig på en fest för ett par år sen...hans polare berättade om ngn brud han träffat som försökte lura honom att hon var gravid....men det visste ju polaren för hon hade ju haft besök av indianerna efter att de hade haft sex.....o maken hängde inte med på indianuttrycket....o frågade då till allas stora glädje...mkt skratt blev det....så där av hänger uttrycket.

• Jenny står brud 090801

Blommis: Det fortsätter i samma höga tempo förstår jag. Men du får lova att ta det lite lugnt också. *blir lite orolig över att du skall orka* Och sen skall vi såklart hålla tummarna att allt går bra för dig i slutet av veckan när det är dags för ny omgång av inseminarier igen.

• ingenjörsbruden

Jenny: har osså haft förkylningskänsla...men inget bröt ut....småskumt....men hoppas att dina baciller osså försvinner lika obemärkt som mina!

*tar armkrok med Daa o fortsätter att vissla*

Fjällbruttan: Ja det är det nog....eller så är jag frustrerad pga att jag inte får spika o fixa på huset! En bygging som inte får spika på sitt eget hus är en frustrerad ingis! Speciellt om hon är höggravid!

Blommis: Ojojoj så spännande!!! Både med alla spekulanter o om ni någonsin hittar alla era prytlar igen!
    Dessutom så är det en jäkla tur att du inte har jobb...för hur tusan skulle det ha gått till annars?
    *håller tummar o tår för nya hormonerna*

Lanovia: Tälta är galet...fryser nästan alltid osså! Men festen blev trevlig hoppas jag även om ni körde på räkor denna gången!

Hvidis: Hoppas allt är bra med lilla princessan o de nyblivna föräldrarna! Är hon lika sprallig o aktiv som hon var i magen?

Ninnis: Huuuuuuur har det gått med vovvsingen?????

• passionsblomman

Nu kom det ett par TILL som jag hade egen visning för! TVÅ eftersläntrare med egen visning! Nu är prospekten slut!

• Jenny står brud 090801

Roligt att det kommer flera blommis, men kanske lite jobbigt att du får sköta runtvisningen själv...

Tänkte planera in en helg snart hos mina kompisar i gbg, men vill inte planera in än när jag inte vet när det blir äl. Mannen bara skrattar åt mig och tycker jag är lite knäpp Är jag det? Eller hade ni tänkt likadant?

• passionsblomman

Ja du är lite knäpp...

...och alla vi andra i tråden hade tänkt likadant...

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 19:12:35 följande:

Roligt att det kommer flera blommis, men kanske lite jobbigt att du får sköta runtvisningen själv...Tänkte planera in en helg snart hos mina kompisar i gbg, men vill inte planera in än när jag inte vet när det blir äl. Mannen bara skrattar åt mig och tycker jag är lite knäpp Är jag det? Eller hade ni tänkt likadant?
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-23 19:16:08 följande:
    Ja du är lite knäpp......och alla vi andra i tråden hade tänkt likadant... Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 19:12:35 följande:

Håller fullständigt med Blommis!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-23 18:01:13 följande:
    Nu kom det ett par TILL som jag hade egen visning för! TVÅ eftersläntrare med egen visning! Nu är prospekten slut!
    Men va f-n e det för folk Rikt folk förhoppningsvis!

Ska bli spännande o höra hur många som lägger bud.

Nu har jag gjort en chokladmousse o en salmbärsmousse som står o väntar i kylen på att stelna lite....ska kleta ut mousserna sen på tårtbottnar, o spritsa grädde runt om.....i morgon så åker hallonen på o gelen!

Ikväll blir det varm potatissallad med senapsvinegrett o kassler till middag....maken....den evige tidsoptimisten insåg att när klockan var 1920 att det nog skulle ta lite tid att göra den maträtten....nähääää...hans tur att laga mat....hans tur att planera....ska fasen inte skämma bort honom för mkt med att fixa o laga mat alltid....har han sagt att han ska laga mat så får vi äta "missinassen"(mitt i natten) om planeringen inte e bättre....förhoppningsvis lär han sig!
    Tur e att jag slickade slickepotten med chokladmousse...hehehe så blodsockret är fortfarande på lagom nivåer!

Hörre ni som har barn sen innan....HUR tusan gör man när man planerar sina föräldradagar?! Känns hur jäkla svårt som helst....suck......funderar på att boka tid hos en handläggare....för joxa själv här hemma...eeehhhh...blir bara irriterad! Har nog noll tålamod nu med alla hormoner osv...
  • passionsblomman

Åh vad gott det lät med den där moussen Ingis...*slurp*

Pratade med mäklaren nyss, hon ska skicka hit fler prospekt ifall det dyker upp intressenter hux flux fler ggr.

Det lär säkert bli en omvisning också i veckan.

Kanske ingen idé att ta ut tvättkorgen ur bilen...

Hur menar du med planerandet av dagar?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan