Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

DU KAN INTE MENA ALLVAR!!!!!

Nu har jag inte sett det på åratal, tomten brukar vara i full mundering så dags numera-och gissa vem som ofta är tomten dessutom-men när jag växte upp. OOOH Karl Bertil är viktigare än Kalle Anka-lätt!

lanovia 08 skrev 2009-11-04 09:02:40 följande:

Jag har fortfarande inte sett ett helt avsnittav Karl-Bertil Jonsson *skäms* händer alltid något annat då hos oss.
  • passionsblomman
    Ja TITTA! SÅ står det ju faktiskt!
    Här går man och tar åt sig frågorna fat det inte var stammande Hvidis med extra ni i ordet utan Ninnnis med extra många n.
    Ninnnis skrev 2009-11-04 09:08:01 följande:
    Blommis, mitt inlägg ovan blev lite konstigt citerat, men Hvidis undrade väl om jag sov?
  • passionsblomman

Apropå Kalle och karl-Bertil, så är det ironiskt nog så att det i vår släkt bara är att konstatera att sedan barnen kom ibland alla våra olika syskon och vårt eget barn också, så är det inte viktigt alls, för banene skiter högaktningsfullt i båda.
    Kalle fattar de inte varför det bara är snuttar av och Karl Bertil är inte en småbarnsgrej.

De har dessutom TV-program julhelgen lång så det bara skvalar om det. Utöver det har de alla fått nya filmer och spel somär tusen gånger roligare.

Det är vi vuxna som tycker det är mysigt med Ferdinand och Tage Danielsson.
    När jag tänker efter så har jag nog faktiskt inte sett på Kalle, åtminstone inte suttit och gjort det, sedan min son kom.

• passionsblomman

Nä, min son och våra syskonbarn bryr sig inte ett smack om Kalle. De har fullt upp med varandra och allt annat spännande med julafton.

Nu när vi väl själva släppt det, så är det faktiskt ganska skönt, därför att när man numera är mamma, så är det väldigt mycket mer fixande och donande innan det är klart med all mat, dukning, disk och så tomten då.

• passionsblomman

Mina favvosar: "Karl Bertils ömma moder fick något religiöst i blicken. Detta utspelade sig nämligen vid den tiden då vi firade julen till minne av Kristi födelse" är jämte "Ska´ru lukta på glöggen pojk" helt oslagbara!

Den sista inklusive tillhörande bilder skrattar jag kanske mest av alla åt bara föratt jag haft glasögon sedan barnsben och vet PRECIS hur den där imman på glasögonen är.

• passionsblomman

Daa, man kan lägga sig i i sin egen takt.

Mycket bra idé att sms din kollega och i övrigt göra som du sa också för den delen.

Dessutom kan det kanske vara läge att vara öppen och tydllig med att "detta får ni se till att hantera för det blir ett problem för alla om ni inte kan samarbeta"

Skitlätt att sitta här som värsta tipsnissen, det är ju skitsvårt med jobbkonflikter, men dock!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan