Bride in the city skrev 2009-08-17 11:18:08 följande:
Så du tycker att vi, om vi betalar för kungafamiljen, åtminstone inte via regeringen ska ha möjlighet att sätta stopp för en galning som make/maka som kan riskera att ge Sverige ett skamfilat rykte? Det må kännas som en ren formalitet, men det är bra att formaliteten finns tycker jag för den eventualitet det dyker upp någon halvbrottslig typ eller någon med starka åsikter politiskt eller något annat olämpligt som inte stämmer med den galjonsfigursroll en statschef i Sverige har.
nja, om man nu ska ha åsikter så är jag inte så mycket för monarki, tycker definitivt inte att man ska ärva kronan utan kanske ha något annat sätt att utse vem som ska vara statschef.
vår nuvarande kung lyckas ju titt som tätt göra en del blundrar, det kan väl ingen tycka något annat om.
Sen så tycker jag att det är jättekul att det finns såna som Hey baberiba-gänget som driver med dem, och att hovet ser så allvarligt på det.
Men nu börjar det bli lite väl ot kanske, tror du ändå förstår mina tankegångar med hur jag menar med att det känns bakåtsträvande.