• Prazzen

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 3

Tror att den 2:a tråden har gått ut och när det nu bara är 3 dagar så måste vi ju kunna prata med varandra.
    Så här kommer tråd nummer 3

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 3
  • Meria84

Skriver längre variant senare. Ville bara komma in och gratta alla till den nya fru-titeln

vi hade en underbar dag vi också, solen sken och festen gick kanon. Avrundade runt 04:30

• Friluftsfru

Vår dag var alldeles fantastisk! Hade inte kunnat bli bättre,strålande sol, en grym präst, härliga tal, en suverän toastmaster och ett bra flyt + lyckliga gäster= en succé !
    Känns härligt att vara Fru nu =)

• Strindlund

Redan under fredagen var det någon som vred på kranen och under lördagen öste regnet fortfarande ner. Vi hade en bra dag trots detta, ville dock ha kunnat fotografera utomhus. Vi var förvånansvärt lugn, men det jag planerat så länge var över på en handvändning. Lite tråkigt, samtidigt är det skönt att det bara är bröllopsresan kvar!

Har svårt att förstå detta, livet kommer att flyta på i vanlig anda men nu som man och hustru. Vi gifte oss av kärlek och jag är övertygad om att vi kommer att få ett bra liv tillsammans!

Grattis till er andra!

• Prazzen
    Meria84 skrev 2009-08-23 21:33:15 följande:
    Skrev ner den i bloggen:http: merias.blogspot.com/2009/08/vart-brollop.htmlTycker också det känns skumt när allt är över. Nu är vi man och fru och ja... Vardagen fortsätter utan bröllopsplanerande
    Åh va fint ni verkar ha haft det!

Grattis grattis
  • Nippran

Vi hade en underbar dag med fint väder, god mat och dryck, glada gäster och fin ceremoni, dans.
    Avslutningen var dock inte lika kul när vi skulle gå då vi upptäckte att någon jävel hade varit fräck och smitit in i festlokalen och stulit min handväska så min hjärna, pass, nycklar, plånbok m.m är borta. Natten på hotellet fick påbörjas med att spärra kort, pass, polisanmälan, spärra telefon.
    Mitt i natten bestämde vi oss ändå för att inte det lägga sordi på vår dag så vi tog ett bad, drack skumpa och smaskade choklad.

GRATTIS TILL ER ALLA :) !

• Meria84

Prazzen: Tack!

Nippran: Fy *** man blir så förbannad. Vi hade tur i oturen. Vid ceremonin hade mamma tagit med en stor bärbar stereo de har på sina linedanceuppvisningar. När ceremonin var klar gick alla och åt, stereon glömdes kvar på stranden en liten bit bort från vart vi satt. När vi kom ihåg den var den borta, tillsammans med en liter sprit som stod där efter vi blandat välkomstdrinkar. Så allt kändes hemskt just då, vi försökte tänka bort det och bara njuta av dagen. Idag när vi städade såg vi ett skjul en bit bort, gick dit och där stod stereon gömd under ett skynke. Troligtvis nån som tagit allt, gömt den där för att frakta hem den senare. Spriten var fortfarande borta, så vi tror inte att nån av gästerna rört grejerna. Så stereon hittades iaf.
    Skönt att ni kunde njuta på natten ändå! Låga människor ska inte få förstöra bröllop med sånt...

• Tea80

Kikar in o gratulerar alla till Fru titlen.
    Hoppas alla hade en fantastisk helg!
    Vi fick det där lilla enkla bröllopet som vi önskade, och det blev bättre än vi förväntat oss!Härligt!
    Solen sken hela dagen,vigselsermonin va jättefin,maten blev kanon,jätte fina presenter.
    Kläder hår och övrigt blev bra .Och som pricken över i:et så överraskade mina föräldrar oss med en övernattning på hotel!Jätte mysigt! Lycka till i framtiden nu alla fruar!!
    Kram

• Prazzen

Går bara runt och småmyser och tänker på lördagen.
    Vi är båda så nöjda med allt och har fått känslan av att så var även gästerna.

Håret,sminket och kläderna var så vi och jag kände mig så vacker och speciell.

Våran präst var helt underbar och hon hjälpte verkligen till at göra vigseln fin och personlig. Musiken och våra solister uppskattades och känslan i kyrkan blev väldigt trevlig när prästen applåderade och visade gästerna att dt var helt okej att göra så.

Hade en fotograf med oss hela dagen och av ca 2500 bilder borde det ju bli några bra kort kan man tänka sig

Festen och middagen blev kanon och alla verkade nöjda med maten och dansade och festade nattenlång.

• Nynaeve

Vi hade en fantastisk dag! Det ösregnade hela förmiddagen men lagom till fotograferingen kom solen fram. Allt blev en smula försenat men det gjorde inte så mycket. Vigseln i Botaniska i Uppsala var jättehärlig, mellan slottet och orangeriet. Fin inramning och världens bästa vigselförrättare. Festen var jätterolig, många tal och god mat. Igår satte vi oss och öppnade alla presenterna och drack bubbel samtidigt. Mycket mysigt.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 3