• Alexxxi

NI som ska HA favors?

Undrar om nån mer än jag överväger att ha favors att ge sina gäster? I så fall har jag ganska gulliga på mitt galleri om ni vill få lite inspiration?

Sen finns det klart en massa annat att välja på.
    Men ni som ska ha vad betalar ni för era och ger ni till ALLA eller en till varje familj?

• Svar på tråden NI som ska HA favors?
  • Alexxxi

Hehe ellerhur=) Men det är ju inte det som räknas i slutändan ändå=)

Som tur det,hehe.

• Mimini

Vi ska ge bort stenar som gåvor. Har beställt vita dekorationsstenar från Panduro och röd lackpenna (röd är våran tema färg)
    På varje sten ska det stå ett ord. Vi har valt att ha orden tro, hopp, kärlek, lycka och glädje.
    Stenarna lägg sedan i presentaskar som jag och min blivande ska göra själva genom en mall från brudobröllop.

Förhoppningsvis så kommer gästerna att gilla sin sten och ha den framme som en inredningsdetalj.

Barnen får också askar, men fyllda med lite lösviktsgodis.

• Alexxxi

Det va en smart och gullig idé faktiskt=)

Mimini skrev 2009-09-01 12:24:31 följande:
    Vi ska ge bort stenar som gåvor. Har beställt vita dekorationsstenar från Panduro och röd lackpenna (röd är våran tema färg)På varje sten ska det stå ett ord. Vi har valt att ha orden tro, hopp, kärlek, lycka och glädje.Stenarna lägg sedan i presentaskar som jag och min blivande ska göra själva genom en mall från brudobröllop. Förhoppningsvis så kommer gästerna att gilla sin sten och ha den framme som en inredningsdetalj.Barnen får också askar, men fyllda med lite lösviktsgodis.
  • KatjaB

vi kommer ha praliner tror jag, sen om det blir en ask, organsapåse eller nåt annat har jag inte riktigt bestämt än, men jag tänkte att det ska finnas en på varje plats, tycker det är en kul detalj som jag själv uppskattat på de bröllop jag varit på som haft sånt.

• Converse

Måste få lite hjälp här... Vi ska ha favors och jag tycker de ska stå på borden vid varje gästs dukning men vi ska inte duka med kaffekopparna där utan de ska stå för sig i ett annat rum sen. Kan man fortfarande ha dem vid dukningen eller ska de stå med kaffekopparna? Det är cellofanpåsar med rosa organzaband och i påsen ska det vara rosa dragéer så de funkar som färgklicka på vår annars ganska vita dukning.

• Alexxxi

Ja det tycker jag man kan. Varje gäst får ta sin favor och stoppa in den i väskan eller nåt när dem satt sig. Eller?

• Converse

Ja de är väl bra? De är jag som kopplar ihop dem med kaffet för de blir chokladdragéer men vissa ger ju bort stenar å the å sånt så då kan de väl stå där lika gärna. Tack för ditt svar iallafall

• Trasan99

Jag har fått ett litet ljus som var gjutet i en liten kruka en gång, och på krukan stod brudparets namn och datumet. Personligen tycker jag mest att det är jobbigt att ha en massa prylar kvar sedan, det är liksom inte saker jag vill ha framme sedan. Vi kommer nog, just av denna anledning, inte att ha några favors...

• Alexxxi

Oki trodde jag missförstått först. Men ska vi ha dem stolaran som finns i mitt galleri så kommer dem ligga framme på varje tallrik direkt när gästerna kommer. Hehe absolut inte med kaffet. Hade det varit så att vi bara skulle gett favor till varje familj, då lite större och något man verkligen ska spara som en prydnandsgrej, så hade dem fått det innan dem skulle hem.

Men som Trasan99 skrev det e inte lönt eftersom folk gillar oftast inte ha sånt framme ändå. Det är onödiga pengar som slängs bara.

Converse skrev 2009-10-18 17:37:37 följande:
    Ja de är väl bra? De är jag som kopplar ihop dem med kaffet för de blir chokladdragéer men vissa ger ju bort stenar å the å sånt så då kan de väl stå där lika gärna. Tack för ditt svar iallafall
  • Converse

Ja jag skulle inte vilja ha prydnadsgrejer heller. Men nåt gott att äta tackar väl ingen nej till

Svar på tråden NI som ska HA favors?