• Alexxxi

NI som ska HA favors?

Undrar om nån mer än jag överväger att ha favors att ge sina gäster? I så fall har jag ganska gulliga på mitt galleri om ni vill få lite inspiration?

Sen finns det klart en massa annat att välja på.
    Men ni som ska ha vad betalar ni för era och ger ni till ALLA eller en till varje familj?

• Svar på tråden NI som ska HA favors?
  • Bluebride

Jag är lite överdriven jag har olika saker. Har gosedjur (till barnen förstås) smycken, snuff bottles (luktkrus), dekorationsfigurer i sten (jade och liknande) och porslin.

Mina har väl gått på ca 300:- men jag har tagit vissa till mig själv, men de har gått från bröllopsbudgeten, ändå bara jag som lagt pengar på det.

Alla får en varsin.

• Bluebride

Jag är lite överdriven jag har olika saker. Har gosedjur (till barnen förstås) smycken, snuff bottles (luktkrus), dekorationsfigurer i sten (jade och liknande) och porslin.

• veraeva

Hej! Jag funderar på att köpa billiga vinglas och etsa in gästens namn på så det blir ett placeringskort samtidigt...och så kan de ju zippa vin i sina egna glas med SITT namn istället för vårat om de vill ta med dem hem som en liten gåva.... Vad tror ni om det?!

• Alexxxi

Veraeva, så kan man ju oxå göra, bara det inte blir dyrt ändå... gravyr är väl ganska dyrt?

Lemonbird, det är oxå fint=)

• veraeva

Jag har etsningscreme som man kletar på på glasen. Skall sitta i 15 min och sen torkas av och glaset skall diskas av. Sen är det klart och det tål maskindisk. Jag har också vinyl att skära ut mallar med namnen. Har en skrivare som skriver ut texten i det typsnitt jag vill men man bör ju kunna skära ut med nån mall och skalpell med. Ser frostat ut och jag räknade ut att det blir ca 9 kr/person och då är det ju både present och placeringskort. Lägger kanske en bunt med silkespapper på vägen ut om man vill vira in det så att det håller på vägen hem...
    Enda nackdelen är väl att det tar lite tid då!!!

• KatjaB

tror att cremen är bättre än vinylen. Trots vass skalpell så är det rätt svårt att få till snirklig text så att det ser snyggt ut och inte som något prjekt från dagis. Men du kanske är bättre på det än jag förstås

veraeva skrev 2009-11-09 23:34:24 följande:
    Jag har etsningscreme som man kletar på på glasen. Skall sitta i 15 min och sen torkas av och glaset skall diskas av. Sen är det klart och det tål maskindisk. Jag har också vinyl att skära ut mallar med namnen. Har en skrivare som skriver ut texten i det typsnitt jag vill men man bör ju kunna skära ut med nån mall och skalpell med. Ser frostat ut och jag räknade ut att det blir ca 9 kr/person och då är det ju både present och placeringskort. Lägger kanske en bunt med silkespapper på vägen ut om man vill vira in det så att det håller på vägen hem...Enda nackdelen är väl att det tar lite tid då!!!
  • Alexxxi

Ja men det är ju billigt, haha=)
    Smart iafl, hoppas det uppskattas=) Tycker folk klagar på allt nuförtiden =(

veraeva skrev 2009-11-09 23:34:24 följande:
    Jag har etsningscreme som man kletar på på glasen. Skall sitta i 15 min och sen torkas av och glaset skall diskas av. Sen är det klart och det tål maskindisk. Jag har också vinyl att skära ut mallar med namnen. Har en skrivare som skriver ut texten i det typsnitt jag vill men man bör ju kunna skära ut med nån mall och skalpell med. Ser frostat ut och jag räknade ut att det blir ca 9 kr/person och då är det ju både present och placeringskort. Lägger kanske en bunt med silkespapper på vägen ut om man vill vira in det så att det håller på vägen hem...Enda nackdelen är väl att det tar lite tid då!!!
  • veraeva

vinylen har man som schablon. Tas bort sen och vips så är det assnyggt! jag är scrapbookingsnörd och har maskinen som printar ut namnen så jag slipper snirkla med skalpell. ;)
    Har använt den till väggord med. Den är jättebra.
    Japp, billigt blir det!
    Ska börja i morgon. Idag gjorde jag en dekor till brudbuketten med limpistol, reliefpenna och lite pärlor som blev hur snyggt som helst!

• KatjaB
    veraeva skrev 2009-11-11 02:32:14 följande:
    vinylen har man som schablon. Tas bort sen och vips så är det assnyggt! jag är scrapbookingsnörd och har maskinen som printar ut namnen så jag slipper snirkla med skalpell. ;)Har använt den till väggord med. Den är jättebra.Japp, billigt blir det!Ska börja i morgon. Idag gjorde jag en dekor till brudbuketten med limpistol, reliefpenna och lite pärlor som blev hur snyggt som helst!
    okej, trodde du skulle klistra vinyl på glasen.. läste nog lite slarvigt
  • Malla och Mojje

Jag har beställt vita favorboxes som vi monterar gästens namn på då vi ska använda dem som bordsplacering. Vi dekorerar dem med band och vår personliga stämpel och har tänkt att fylla dem med godis - helst godis i rosa och grönt då det är vårt färgtema! (kom på nu att ahlgrens bilar skulle matcha fint...)

• Alexxxi

Det låter jättefint ju=)
    Tror folk hade tyckt att d va gulligt med ahlgrens bilar=)

Malla och Mojje skrev 2009-11-11 09:59:14 följande:

Jag har beställt vita favorboxes som vi monterar gästens namn på då vi ska använda dem som bordsplacering. Vi dekorerar dem med band och vår personliga stämpel och har tänkt att fylla dem med godis - helst godis i rosa och grönt då det är vårt färgtema! (kom på nu att ahlgrens bilar skulle matcha fint...)
Svar på tråden NI som ska HA favors?