Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

*lugnar panikattacken med Ballerina Choko*
    läste lite i tanttråden o när jag skulle skriva var den stängd!!! tur man hittade hit igen

Jag kan ju börja med att jag inte är gravid. (på gott o ont..) Dem ska testa en massa o kolla b.la min ämnesomsättning men jag befarar att det är stress varför kan man inte bara få vara lycklig o lugn hela livet?

Läste att ni hade fullt upp på era håll med sjungande...själv inväntar jag en ny singstar DVD med nya låtar,.....o klart sjunger jag varje dag i bilen, minst!
    om jag hade haft en bra röst så hade vi kunnat skapa 'tant kören' o vi hade kunnat köra genrep via webcam! hahaha moderna tanter

såg ni matchen igår? jag somnade i halvlek men trodde verkligen att sverige skulle vinna......

Fryser häcken av mig.....måste tina upp!!!

kramar

• lillabruden

Canttant ( ) jo, jag tror att ena målet faktiskt var rätt dömt men sverige skulle fått behålla andra målet!!! så 1-1 hade nog varit mer korrekt....men som min man sa, att nu när sverige inte vann så har Portugal bättre odds (vi är ju portugiser..) o i fotboll så vinner Portugal över Sverige för oss....tvärtom i melodifestivalen

Det med avslappning försöker jag faktiskt med men är inte så duktig på det... har testat att sätta igång lite avslappnings musik (utan fjönten som snackar) och ligga i sängen med en tröja över ögonen och bara slappna av o andas...men det är alltid något....är jag inte kissnödig så är jag törstig, är det inte det så kliar det o jag måste smörja in mig för att klådan ska gå bort osv.... Men jag kämpar så konstigt att det ska vara så svårt att slappna av, eller hur?

Förresten, har du spotify så kan du hitta avslappnings musik där me!!

bluebride, inget roligt med huvudvärk..hoppas det går över!

• lillabruden

men fjönten låter ju sååååå tönn att jag inte slappnar av, om jag inte retar mig på idioten så asgarvar jag

Cantaton skrev 2009-10-11 10:44:24 följande:
    Just därför kanske du ska lyssna på en skiva med "fjönten som snackar" - får då får du konkreta "uppgifter" under din avslappning. "Spreta med tårna. Ta ett djupt andetag och håll andan. ..... andas ut. Släpp spänningen och känn skillnaden" och så går du igenom hela kroppen. Sedan är det andra övningar som är rent mentala, men det hjälper faktiskt när någon säger "Och för varje utandning låter du dina tankar följa med i luftflödet". Dvs, blås bort tankarna!! Jag tror inte att du kommer riktigt djupt in i din avslappning. Så se till att ha tillfredsställt alla basala behov först. Ät, drick, gå på toaletten... Och sen avslappning - med fjönten Tror säkerligen att det finns massor på Spotiy, men jag har rätt många skivor själv. Jag blev ordinerad avslappning på sjukhuset för ett par år sedan... Så då köpte jag en del. Och just nu följer jag Xtravaganzas program.
  • lillabruden

men va positivt det är här inne! höst kärlek, husjakt o familje dagar.... och glöm inte muffinsen!!!!

Här ligger jag med ullsockar o tjock tröja....vill INTe veta av någon snö tack! Räcker med detta elände! Ska minnsann ge hyresvärden en bit av min åsikt imorgon, om jag inte somnar istället d.v.s.........................efter att jag skrev imorse gick jag o la mig i sängen, carlos sov o jag tänkte han borde ju vara varm o värma mig på......rätt som det är väcker han mig kl 20..............oops! hela dagen sovs bort...jag som skulle sy idag men det kan jag göra på nätterna oxå, bara det att jag ska upp tidigt imorgon o ta bussen redan 7.45! har en låååång dag imorgon...bläää

men jag har iallafall köpt nödvändigheterna, o'boy, mjölk o Ballerina kakor

• lillabruden

godmorgon i vinterkylan (jo, det är vinterkallt *surar*)

jag tror jag behöver lite hjälp.......

Jag kan väl inte vara den enda vars man/partner inte förstår ens humörsvängningar? Tycker det verkar som om Carlos tror att man inte kan vara upprörd över samma sak mer än en gång! Hade ett sammanbrott imorse för en del "gamla" saker, men han menade på att det var ju gammalt nu o sååå ledsen kan jag väl inte vara fortfarande! Är det mig det är fel på?
    Eller är det bara så att han, så typiskt som alla män i min omgivning, inte tål när jag är ledsen och gör allt för att jag ska sluta gråta?

fast jag försöker vara öppen med mina känslor så verkar det som att han blir lika förvånad varje gång jag blir ledsen......har ni det så också?

• lillabruden

skönt att det inte är bara jag som blir knäpp!!! *kramar*

Bluebride skrev 2009-10-12 10:50:08 följande:
    känner igen detta. Min kille tycker jag e barnslig när jag är ledsen. Jag kan vara ledsen för saker väääääääääldigt länge
    Canttant, du har ju gjort vad du kunnat med att försökt reda ut det...du kanske får försöka ställa in pånytt för det låter som dem vägrar erkänna sina fel! (dumbommar!)
    Och du har ju tant-heja klacken!!

**heja heja käka soppa! du kommer aldrig floppa!!! heja heja!!**
  • lillabruden

Ojojoj Fjällis...men du har rätt så det så!!!

Och JA!! dammtussarna kan ta highway to hell!!! *sparas i spotifylistan*

• lillabruden

Grattis i efterskott Solde!!!

Aleta, kanske getingarna anser att ditt hem är deras hem!
    Ring anticimex!

Själv letar jag ny lägenhet helt utan makens stöd! Alltså vi har bott här i snart 5år och under dessa 5år har vi haft fler spindlar än vad vi hade i huset jag växte upp i i 15år!!!! Det var ett stort hus i ett stort grönområde!!! Jag bröt faktiskt ihop igår!!! Jag har kämpat att tåla spindeljävlarna med detta är mer än man kan begära!!!!
    Visst, jag har fobi, men inte så att jag inte kan inse när jag är löjlig! Och jag tycker det är äckligt att dem finns här i mängder.
    Hela sovrumsfönstret är full av kokonger o spindlar!!!!
    vill verklligen flytta!!!

annars är det en jobbig dag rent allmänt idag. ska ha möte på jobb (4tim) o sen jobbar jag natten.

Jag skulle dessutom börja motionera igen men har haft feber nu i fyra dagar från o till....nä, detta är itne min månad helt enkelt. Jäkla höst.

och jag drömde en så underbar dröm som jag tyvärr vaknade ur......låg i sängen med mannen och vår bebis (som inte finns ännu) och gullade på morgonen....det var en pojke kommer det bli en son om några år kanske? fast alla gånger jag drömt om kön på barn har det blivit tvärtom...så kanske en flicka istället

• lillabruden

kylan är min fiende och jag vägrar bli vän med den!!! Dem säger att Malmö är extra rått gemfört med 'uppåt' men oavsett vilket så är det ju kallt!!!! förjävligt!!

idag blir det bland annat besök hos mannens morfar. Där bjuds det på smörgåstårta och jag dreglar redan!!! Älskar smörgåstårta!!!!!

Sen undrar jag.....Om man tränar varannan dag och äter sallad istället för 'vanlig' mat, men sallad med lite blandat, ibland med pasta, ibland med lite ost osv.... hur lång tid kan det ta innan man ser resultat på vågen??
    Jag är inne på 4dagen.....har lite viktpanik så jag tror jag har dåligt tålamod...men vågen rör ju inte sig!!

Svar på tråden Tantvarning6