Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

Japp men nu är vi uppe i 890 000.....vi ska tydligen fajtas! Bring it on

Frulle skrev 2009-11-10 12:34:50 följande:
    Är det ni som lagt 870.000?
    Jag har varit med min Sockersmulan på verkstan (bilen alltså) och verktstan ville inte fixa henne han säger att den är inte värd vad reperationen kostar och vi får vänta på att försäkringen tar den, då kommer dem nog besluta att vi får pengar istället och får köpa en ny bil.....usch va jobbigt! min bil var ju världens underbaraste
  • lillabruden

Jo, vi har ju lagt ner ca 5500kr sammanlagt på att reparera bilen sen jag köpte den 3år sedan.... men hon körde så fint, även idag när vi körde till verkstan! det är så synd hon har ju ingen rost på underredet heller! bara lite på dörrarna.. Dumma mig som skulle till gymmet den morgonen
    Och sen är det inte säkert att jag får ersättning! har bara trafikförsäkring, så om inte deras försäkrings bolag bestämmer att att det var hans fel, så får jag fint stå för en ny bil själv....då kanske vi inte kan köpa lägenhet osv....vi får hoppas att dem "dömmer" till min fördel.

passionsblomman skrev 2009-11-10 19:23:13 följande:
    Lilla brud: om de säger så om din bil på verkstaden, å kan du nog välja att se det som att det var tur att du krockade så du får på försäkrningen. För annars hade det kanske börjat med det ena felet efter det andra som kostar lite i taget att fixa HELA tiden och aldrig slutar och så tillslut har du lagt 55 papp på att laga en massa skit under något enda stackars år. Bättre att investera i en ny bil då.
  • lillabruden

åååhh spa!!! vill vill vill!!!! men jag får vara glad och nöjd med att mannen min faktiskt ger mig fotmassage ganska ofta, han är bra iallafall
    Och ska ju iväg på julmarknad i Lübeck om 16dagar på 4stjärnigt hotel

tanken slog mig nyss....tänk om vi får lägenheten då måste jag ju flytta! hahaha va kul!!!

• lillabruden

Aleta....drömmer om dina praliner.....

• lillabruden

förlåt om jag kommer olägligt...men jag spricker snart!! mannen är inte hemma och han svarar inte mitt sms!

VI FICK LÄGENHETEN!!!! YAY!!!!!

Ge mig tips! Dem vill skriva kontrakt imorgon, banken var så positiv på telefonbanken men så när jag får prata med bankkvinnan på kontoret här, så är hon så otrevlig o negativ! kärring...

• lillabruden

tack tack tack jag är glad men börjar bli lite nervös! eftersom bankkvinnan är helt sur o PMSig och eftersom mäklaren ville skriva kontrakt imorgon! Ska man inte besiktiga lghten? när isåfall?
    Det roliga är ju att det blir 1000kr mer i månaden och eftersom jag försörjt oss alla år nästan fattar jag inte varför banken krånglar -NU!

Men vi ska skriva på i lägenheten för jag måste få se tvättstugan först....

Frulle, stackars dig som måste till tandtortyraren......hoppas det går fort!

• lillabruden

nu stänger banken om 30min o hon har inte ringt än! jag ringde mäklaren och bad att få skriva på på måndag istället, tills dess har jag hunnit ta reda på om vi behöver en besiktning. Har pratat med anticimex som gör besiktningar.

Men det supertrista är att bara 2st i vår omgivning har lyckats säga GRATTIS va roligt! alla andra ifrågasätter precis allt och är så negativa! Dem verkar tro att vi inte har koll på saker, visst vi har kanske itne proffskoll men vi har ju gjort allt vi kunnat i efterforskning osv.
    *suck* varför kan inte folk (läs släkt och nära vänner) bara vara glada och lita på att vi gör allt vi ska...? Kan det vara så att dem är så avundsjuka?

• lillabruden

men ni har varit så positiva o goa som vanligt

• lillabruden

Jo vi har räknat med en ränta upp till 8% och kollat och kollat och tribbelfibbel kollat. Banken också och dem ringde för några timmar sedan och OKade allt. Vi har t.o.m pengar över på sparandet vilket är bra ifall det händer något.

Ska kika på det dära med besiktningsklausul!! BRA tips!!

Men flytta innan jul är inte aktuellt, inte heller önskvärt från min sida...tycker ju inte om julen ändå

Frulle, hoppas du mår massor bättre snart!!!

Va kul med helg mitt i veckan Fjällis ha en riktigt bra helg

• lillabruden
    JAA det är det!!! det är spännande och nervöst men mest spännande och roligt! Mannen har nu också gjort lite research på nätet och kommit fram till att lägenheten är väldigt prisvärd och det bästa som finns just nu för oss. och sen tillägger han 'just nu'.... *himlar me ögonen* det är också just nu man har möjligheten ju, varför låta den sakta gå förbi när man kan ta den? Vill se tvättstugan o höra med föreningen till fastigheten, sen är jag redo att skriva på
    passionsblomman skrev 2009-11-11 20:58:11 följande:
    Dåså Lillabruden! Då drämmer jag till med ett rungande GRATTIS GUMMAN!!!Håll med om att det känns FETA vuxenpoäng att köpa en bostad!!!
Svar på tråden Tantvarning6