• Cantaton

Tantvarning6

Massa gott med nötter. Men det tog ett tag att få i sig dem... Det var inte helt lätt, hur gott det än var..

Schysst, mcfeast är min favvo (även om jag iofs inte är förtjust i mcdonalds alls).

O det ringer o det ringer o det ringer... moster o faster o farbrors fru o brorsan o mamma o pappas sambo o... kanske skulle ta o ringa syrran.

• Cantaton
    Frulle skrev 2009-10-27 21:23:54 följande:
    Ja McFeasten är sååå god. Extra stor med en massa majjo (är det väl?!) och extra ost.
  • Cantaton

Nja, man går inte ner av mörk choklad i sig, men mörk choklad ger mättnadskänsla så man ska gärna äta en bit mörk choklad en stund innan en måltid för att därmed minska portionen tack vare mättnadskänsla.

Men idag ska jag äta mat på riktigt antingen blir det ägg och keso eller så blir det naturell yoghurt med frusna hallon.

Till lunch kassler och sallad.

Till middag rostbiff och sallad.

Idag tänker jag åka till sjukhuset igen (var aldrig där igår), sedan blir det sista vägningen på Xtravaganza och sedan gymmet...

Aleta skrev 2009-10-28 08:53:31 följande:
    Men hjälp Sonja! 49,5 vad säger de på BVC? (Jag hoppas attt du skrev fel och det ska vara 39,5, illa nog förstås.)Cantaton, man går ner i vikt av riktig, mörk choklad i lagom mängd.Lillabruden, över internet kan nog vara en bra idé.Passionsblomman, nej, Tranås är helt fel, jag får skicka dig några praliner som tröst.
  • Cantaton

Aleta, ja, jag håller med om att mörk choklad är nyttig.

Åh jag bara sover och sover och sover. Är jag hemma en halvtimma innan jag ska iväg igen sover jag den halvtimman... Jag ska ge mig på ett försök att träna ikväll på passet jag brukar gå på på onsdagar... men får se om jag orkar hela. Jag har INGEN energi. Fyller just nu på med en shake iaf...

Slutvägningen på Xtravaganza visade iaf exakt 12kg minus. Det skulle jag ha ringt pappa och berättat idag... Det är sånna småsaker som påminner mig hela tiden. Jag satt i två timmar hos honom idag.

• Cantaton

Tack för alla fina ord.

Jag vet att det är flera i tråden som inte har det lätt - med sjuka barn, olyckor, jobbiga män osv. Och ni ska veta att jag tänker på er också, även om jag inte skriver. Jag har helt enkelt inte energin att peppa. Men ni är i alla fall i mina tankar - allihopa - ska ni veta.

Jag mådde "bra" av att sitta hos pappa idag. Slippa alla telefonsamtal, slippa oron att det är några negativa samtal o.s.v. För ingen kunde veta bättre än jag hur pappa mådde just precis då. Det var liksom avslappnande, befriande - även om jag fällde många tårar. Han har fått lunginflammation och feber nu, och blodtrycket är lite lågt, annars är det som innan.

• Cantaton

Åh, grattis! Lycka till!

MV85 skrev 2009-10-29 11:59:17 följande:
    Här händer som vanligt massor!Massa kramar till Cantaton och alla andra som kan tänkas behöva dem!Här händer oxå en del...Igår kväll hade vi avskedsfest för en vän som ska flytta till norrland. "Sista kvällen med gänget" innan hon åker idag. Mycket ledsamt, men en väldigt rolig kväll... Lite för mycket alkohol, så mår inte helt 100% idag, men det var det värt!Blev väckt av telefonen idag. Okänt nummer, vilket alltid får mig skeptisk. Svarade och mannen i fråga presenterar sig o säger var han ringer från, o då får han mig skeptisk. Tar för givet att det är en försäljare som ska pracka på mig nån skit så säger direkt att jag är bakfull o inte är intresserad.Då kommer överraskningen!Han har tydligen fått tag i mitt nummer och vill träffa mig för att se om jag är rätt person till ett jobb hos dem! Jag har alltså inte sökt något jobb där alls, men på något vis har han fått tag i mitt namn och nummer (skyddat nummer så han måste jagat rätt bra) o vill träffa mig idag!Så idag kl.16 ska jag på intervju! Håll tummarna för mig!
  • Cantaton

Jag instämmer.

passionsblomman skrev 2009-10-29 12:36:03 följande:
    Den där lastbilen passar dåligt in i ert sagolandskap Bruttan!
  • Cantaton

Nä, jag har det också Fast vi är å andra sidan inte gifta.

Kjell Präst skrev 2009-10-29 19:57:23 följande:

Är det alltså bara min fru (Nu kommer Frulle att skriva "Du menar väl din man")som har en underbar man?
Svar på tråden Tantvarning6