• Cantaton

Tantvarning6

ÅÅh, vad gör man? Igår vid 22-tiden ringde min sambo och sa att de skulle bli sena (han satt med sina klasskamrater och jobbade på ett stort projektarbete som ska vara inne idag). Han skulle inte hinna hem innan jag gick och la mig och telefonen hade snart slut på batterier, så han ville bara ringa innan och säga det. Sedan vid 1-tiden skickade jag ett sms och sa att jag gick och la mig, och det svarade han "Ok. Kramar" på. Men sedan har jag inte hört något mer!!! Och han har inte varit hemma alls inatt.. jag har vaknat och spytt, så jag vet... Ååh vad jag mådde illa. Och kände mig ensam.

• Cantaton

Mm, nu har jag hört ifrån honom. Han hade hoppats att han skulle hinna från skolan till jobbet innan jag vaknade, så att han kunde maila därifrån... Inte kunde han veta att jag vaknat av och till och spytt o mkt väl haft koll på att han inte var hemma... Men å andra sidan tror jag att man märker en sån sak oavsett... O han har ju inte sovit alls inatt! Lilla hjärtat...

Men jag mår så illa

• Cantaton
    didis skrev 2010-01-08 10:43:24 följande:
    SOch bara att titta på all snö och alla vackra, vita träd gör att jag går runt med ett fånigt flin på läpparna. Hehe, i morse glodde bussväntarna surt på mig där de stod o huttrade medan jag såg nöjd ut. Men går man ut utan långkallingar och vantar får man skylla sig sjölv att man inte kan njut av naturen. Så det så *förnumstigt nickande*
  • Cantaton

Daa, jag hoppas att läkarbesöket inte ska ge några negativa besked. Fina tankar till dig.

• Cantaton

Ingen aning. Jag känner mig inte sjuk, bara väldigt illamående och magen gör uppror. Och det jag kräktes upp var liksom inget sånt där vridigt, illasmakande, utan typ vatten (som jag just druckit) och tomatskal (åt tomater till middagen). Inte värre än så... Men jag mådde bra mkt bättre efteråt o kunde somna om igen... vilket var det enda jag ville. Jag är dock inte så säker på att det stadiet är över.. ibland känner jag kväljningarna i halsen...

didis skrev 2010-01-08 10:54:37 följande:
    Skönt. Ja, att sambon är välbehållen menar jag - inte att du mår illa.Är det vinterkräkisen?? (det låter mer harmlöst om man lägger till ett "-is" bakom)
  • Cantaton

MittiPrick, jag har väldigt sällan problem med mage och illamående, så något är det..

Har precis lyckats få i mig dagens första glas vatten. Så illa är det... Ligger fortfarande i sängen, vilket jag gjort precis hela dagen. Nu är huvudvärken påtaglig.

• Cantaton

eh. ok? mkt det blev av mitt meddelande då... jag citerade iaf im yours o gjorde ett hjärta.

• Cantaton

Duktiga du! Klart långfärdsskidor räknas. Heja!

Ja, jag ska skicka iväg sambon att köpa lite nyponsoppa o glass till min mage Är fortfarande lite illamående, men det är jättemkt bättre än igår! o igår kväll lyckades jag få i mig lite yoghurt, grissini och choklad.

Bobou skrev 2010-01-08 23:15:23 följande:
    Jag ska faktiskt träna imorgon igen, med min kompis. Det är liksom lättare då. Och på söndag ska jag åka långfärdsskridskor! Räknas det? Är lite nervös faktiskt, har aldrig gjort det förut...(Jag rör på mig, det gör jag, även när jag inte tränar. Promenerar till och från jobbet varje dag, det är ca 5 km varje väg. Men jag behöver verkligen bygga muskler.)Cantis, du får vara snäll mot lillmagen... För att citera Muminmamman: "Allt som är trevligt är bra för magen".
  • Cantaton

Något jag förresten inte har berättat än. Från och med måndag är pappa bara dagpatient. Tanken är att han ska åka kommunalt, själv, till och från sjukhuset varje dag. Känns lite läskigt, men arbetsterapeuten skulle åka med honom hem på måndag, så de gör första resan tillsammans.

• Cantaton

Fjällbruttan, mitt i "sorgen" tycker jag att din berättelse är så fin. Du kommer att ordna det så fint. Jag hade ju en rätt nära bekant som dog i somras (jag satt o åkte upp till Dalarna några gånger - o en gång för att ta farväl, minns ni?). Hans sista önskan var ju att jag och Häggis skulle sjunga på hans begravning. Det kändes som en ära att få frågan och givetvis ställde jag upp. Och vilken ära är det inte DESSUTOM att få förfrågan tillsammans med sådan celeber duopartner?

Du kommer att göra det här bra. Och säg till om du behöver hjälp med något. Då jag ju sjunger en del på begravningar blir jag liksom alltid indragen i planeringen av sådana när det är någon närstående som dött, bara för att de andra tycker att jag vet hur det går till...

Stor kram till dig!

• Cantaton

Jag såg aldrig Avatar i 3D, men det var häftiga miljöer ändå Lite lam handling kanske, men ändå sevärd.

• Cantaton

Om 25 minuter har jag möte med företaget där det strulat om besked angående min tjänst. Hoppas på ett möte som gör att allt klarnar.

• Cantaton

Det är okej, men har legat med typ vinterkräksjuka i helgen. Och idag när jag trodde att skulle vara typ frisk är jag fruktansvärt trött o förkyld. Har inte varit riktigt frisk på en hel månad. Och det här med pappa har såklart tagit mkt energi - det är NU vi har tid att bearbeta, det är nu det släpper - nu när pappa är mkt, mkt bättre. Och så är jag lite småstressad inför bröllopsmässan. Och det har varit jobbigt att inte få besked angående jobbet osv. Det har varit lite väl mkt som påverkat mig både fysiskt och mentalt. Men nu är det (borde det iaf vara) dags för det där jobbmötet. Hoppas det klarar ut lite.

Sonja68 skrev 2010-01-11 12:52:22 följande:
    Hur är det fatt, min vän?
  • Cantaton

Fjällbruttan, jag mailar dig angående dina frågor senare! Nu måste jag iväg. Både nöjd o missnöjd efter mötet. Kram på er

Svar på tråden Tantvarning6