• Cantaton

Tantvarning6

Det hade du såklart gärna fått göra. Äsch då, Uppsala är ju lite långt att pendla för bara för träningspass

Men det är inte acceptabelt att du inte tränar på 10 dagar! Du hinner ju med 3 pass utan problem! Var tredje dag så där. Ok?!

Bobou skrev 2010-01-06 21:14:49 följande:
    I Uppsala. Hade jag bott i Sthlm hade jag frågat om jag fått haka på dig.
  • Cantaton

Inte OM du kommer i säng i tid i natt - då har du en ursäkt imorrn om du inte gör det. Masa dig iväg imorrn bitti what so ever!!

Bobou skrev 2010-01-06 21:26:24 följande:
    Jo, du har rätt... ska nog masa mig iväg i morgon bitti. Om jag kommer i säng i tid ikväll.
  • Cantaton

Har haft fullt upp hela dagen och inte alls suttit vid någon dator, men så kom jag på att passion fyller år idag och var såklart tvungen att titta in här och gratta! Och så möts jag av ett ledset litet hjärta. Har inte läst ikapp allt, men jag har förstått mycket väl ändå, tror jag. Och nej, det är inte ett dugg konstigt att det kommer på ens födelsedag - det är liksom en dag för reflektion: "Vad har jag gjort sedan min förra födelsedag?" och "Vad vill jag nu?" och klart att det då blir jobbigt när man vill så mycket men inget går bara för att en sak inte går.

didis sa många kloka ord, och det såg jag att du också insåg, och att du dessutom lever efter dem. Och jag har känt precis som du - inte minst nu när jag legat i en säng i 2½ månad för att vi inte vetat hur det ska gå för pappa. Och jag som ville ner i vikt, och som vill satsa på mina projekt, och hitta en ny lägenhet, och... och... och... Men så prioriterade jag bara att sova och träna. Det svåraste är att "förlåta" sig själv för att man har gjort ett val. Att acceptera. För allt ligger ju ändå där och pockar på uppmärksamheten emellanåt.

Jag önskar så att jag hade kunnat ge dig frukost på sängen med skönsång, en god lunch och vackert inslagna paket. Jag hoppas att ord, omtanke och virtuella kramar åtminstone är en miljondels bit på väg..!

• Cantaton

Gratis. Det är en ära att vara gudmor - så känner iaf jag för min lille gudson

Heloise skrev 2010-01-07 22:48:52 följande:
    Kramar till dig blomman som haft en usel födelsedag, men vilken underbar unge du verkar ha Jag har snusat bebis i flera timmar och är alldeles kär, vilken otroligt underbar bebis. Och hon är lite min oxå eftersom hennes mamma och pappa frågade om jag ville bli hennes gudmor, vilket så klart fick mig att gråta en skvätt. Dessutom vart jag så lycklig av att träffa H, hon är så lycklig att det är som att vara nära en sol. Man blir alldeles varm. Ät det inte fantastiskt, hur livet bara skiftar focus, när det där lilla knyttet kommer. Jag menar hon är ju fortfarande H men oxå mamma H, med en sol inne i själen En sån vill jag också ha!Det är som att allt fallit på plats, för henne.Bebissuget är def väckt
  • Cantaton
    passionsblomman skrev 2010-01-07 23:02:00 följande:
    Heloise, precis sådär är det! Solar i själen.Du träffade aldrig honom va i somras? Förresten så har det ringt en liten systerson idag. Han är två år gammal och har varit helt uppspelt inför att nu i jul åka till oss och hälsa på. Det som är extra roligt med det hela är att han inte riktigt fått ordet moster rätt, uatn ahan kallar mig det numera vedertagna Monster Passion istället. Ni som vet vad jag egentligen heter hör ju hur roligt det låter när man säger det riktiga namnet ihop med Monster... Så när jag hörde honom i andra änden idag var jag ju tvungen att bli lite gladare.
  • Cantaton

BRA!!!!!!!!!

Bobou skrev 2010-01-07 23:50:11 följande:
    Haha! Jag skulle precis skriva det! Jo, jag var faktiskt på gymmet i morse. Tack för hjälpen! Och ja, jag gymmar gärna morgnar för jag är ofta upptagen kvällstid... Ikväll har jag haft terminens första körrep och det var attan så mycket jobbigare än gympasset i morse... Helt slut i magen och i huvudet och i rösten!
  • Cantaton

Att sjunga är ett träningspass i sig. Har haft träningsvärk i magen många gånger efter sånglektioner!

Så när är planen att träna nästa gång? Nyckeln till att komma iväg och träna är att planera in den i almanackan. För min del blir det PT-träning imorgon!

• Cantaton

Jag måste lära mig att gå upp i tid och lägga mig i tid... det gör man inte genom att trotsa klockan. Tur att jag glömde min mobil hos kompisen som går hemifrån strax innan nio imorgon så att jag måste upp o hämta den innan dess.. Eller? Eller pina Godnatt!

Svar på tråden Tantvarning6