• Cantaton

Tantvarning6

Tittar in och säger hej efter att nästan inte varit inne idag.

• Cantaton

Okej... vem tränade med personlig tränare igår? Vem kan typ inte röra en enda kroppsdel idag? Det gör så gaaaalet ont!!! Smärta. Och han sa att det skulle bli värst på lördagen. Ska det bli VÄRRE!? Och då har jag ändå stretchat dubbelt - efter passet och på kvällen. Han tyckte jag (efter att ha utfört ett hårt danspass idag) ska "komma till gymmet och cykla lite" imorgon för att rensa ut slaggprodukterna. Eh ok...

(Jag kan avslöja att det inte bara tar i fingrarna att skriva på ett tangentbord. Mina armmuskler värker..!)

• Cantaton

Alltså på nåt sätt. Men inte mkt idag

Frulle skrev 2009-12-11 10:02:12 följande:
    haha!! Men visst känns det ändå SKÖNT mitt i all smärta??Men jag vet vad du pratar om..
  • Cantaton

Ja. Visst är det orättvist att man ska få lida för att man redan kämpat och lidit?! :-O

Frulle skrev 2009-12-11 10:13:18 följande:
    Du har kämpat HÅRT!! Därför all pain!!!
  • Cantaton

Nu har jag hämtat pappas bil i Huddinge och sedan kört till Täby där han tydligen hade sina vinterdäck. (Inte så lätt att komma på det när han inte har en aning själv.) Så nu är det bra däck på bilen. Pausar på kontoret och hämtar lite noter till helgens sångengagemang. Ska strax åka till sjukhuset en snabbis innan jag ska iväg på DanceAerobic hur nu det ska gå med denna träningsvärk..!

• Cantaton

Alltså... jag har varit sjukskriven respektive låtit bli att jobba rätt mkt senaste veckorna - av förståeliga skäl. Den här veckan hade jag äntligen lite sångjobb (1 dop, 1 luciatåg med soloinslag, 1 julkonsert) - och jag har sett fram emot den här helgen. Så igår... vaknade jag och var dunderförkyld. Kunde genomföra dopet utan större svårigheter, vara bara lite småtäppt och "svag" i rösten. Men jag tog en mikrofon så var det fine. Men idag vaknade jag och var ännu värre. Åkte till kyrkan för luciatåget och okej då.. Det lät inte som det brukar, men jag kunde sjunga om än lite hest.

Så konserten på eftermiddagen. För varje låt blir det svårare och svårare. I början är det "bara lite hest". Sedan måste jag vara väldigt noga med stödet för att det ska gå. Sedan sänker vi alla tonarter. Sedan använder jag bara bröströsten i den mån det går (sjunger annars ALLTID med huvudklang så långt det går) och sedan... fanns inte rösten mer. Kände mig så värdelös och hjälplös.

Tog bilen och började köra mot stan där jag skulle på adventsfika. I Huddinge är jag så igentäppt och snorig att det bara rinner - och jag kan inte göra något. Och jag känner mig instängd - instängd för att jag inte har någon röst, inte kan andas med näsan, sitter i en bil som måste köras vidare osv.. och så plötsligt kom tårarna också. Behöver jag säga att jag svängde av och parkerade? Ringde pappas sambo och hoppades att de skulle vara hemma så att jag kunde komma dit och vila en stund istället. Men de var på sjukhuset och hon hörde typ inte vad jag sa. Hur lätt är det utan röst, med helt täppt näsa och tårar samtidigt?

Gick in och handlade näsdukar i affären, satt i bilen med nässpray och lugnade ner mig. Körde in till stan - men hem istället för till adventsfikat. Och sedan har det bara fortsatt.

Och jag bara gråter och egentligen vet jag inte varför...

Heloise skrev 2009-12-13 16:54:10 följande:
    Usch då det var en ledsen gubbe! Är allt bra, eller så bra det kan vara under omständigheterna?
  • Cantaton

Tack till er båda, Daa och Heloise.

Jag har tid att vara hemma åtminstone 45 minuter till. Vad jag gör sedan får vi se. Jag skulle åka till släktkalas i Täby och ha med mig tre till i bilen. Känner inte att jag helt kan lämna dem i sticket. Jag hoppas att min sambo inte drack alltför mycket på julbordet igår, utan är fullt nykter att köra idag. För isf kan ju han köra åtminstone... Just nu var det tom läskigt att köra bil. Därför har jag än mindre lust att köra i stan där det oftast är kaosigt att köra...

• Cantaton

Bobou, tack Jag deppade åtminstone inte ihop över att mjölken och toapapperet var slut när jag kom hem. Däremot blev jag sur på bilen som ihärdigt påpekade att min medpassagerare inte hade säkerhetsbälte. Min medpassagerare var en väska...

Ni är så kloka och fina allihopa.

Svar på tråden Tantvarning6