• Cantaton

Tantvarning6

Toppenbra jobbat! Det är ungefär så vi håller på här hemma också. Har gått igenom varenda låda och skåp... Kommer hamna lite på Blocket inatt eller imorgon.

Vi är dock ännu inte klara med hela lägenheten... Men sovrum, kök och hall är så bra de kan bli! Och då har jag städat som om vi flyttstädade liksom. Lister, dörrspeglar, element... allt har jag dammat på ordentligt.

Nu ska vi ta en paus (mitt i natten) med lite marängsviss.

MV85 skrev 2009-11-28 23:49:10 följande:
    Nu har jag varit duktig ikväll Har satt upp adventsstjärnorna (är väldigt anti att sätta upp dem innan det faktiskt är advent, så borde väntat till imorgon men ska bort på dagen o vill ha dem tända när jag kommer hem på kvällen) och bytt gardiner, dessutom har jag organiserat upp kaoset som varit här så det är nu mera perfekt ordning på skrivbordet och i lådorna där, samt i skåpen under tv-bänken... Jag har även lyckats med konststycket att slänga ytterligare fyra kassar skräp (förutom den stora svarta säck jag slängde här om dagen) och dessutom stuvat ner det som skulle till förrådet.Det känns sååååå skönt nu när det är klart! Det har tagit några dagar eftersom jag gjort lite när jag känt för det bara, men det har i alla fall blivit gjort! Det GÅR att fixa det på en dag, men varför ägna en hel dag åt det när jag inte har något som stressar mig?
  • Cantaton

Mm jo, jag bodde också på 28 kvadrat innan så jag vet... Men ärligt talat är det inte bättre med två pers på 47. Finns fortfarande ingenstans att göra av grejerna, konstigt nog...

MV85 skrev 2009-11-29 01:02:29 följande:
    Duktigt av er! Det är sånt som man gör alldeles för sällan och därför är det desto jobbigare, men med lite marängsviss som är så underbart gott i magen kommer det gå lättare sen Själv har jag ju "bara" 28 kvm att röja av o städa, men det tenderar att nästan göra det ännu värre att få det gjort - det finns liksom ingenstans att göra av saker o därför blir tanken att "jag skiter i det, det blir inte bättre ändå" ganska lätt framträdande..
  • Cantaton

Ja, det är många av dem sakerna vi just nu rensar ut... Vissa saker är andras som ska hem till dem, vi har dubbelt av mikro, speglar, ramar... Och massa annat.

MV85 skrev 2009-11-29 11:27:49 följande:
    Man brukar vara duktig på att samla på sig saker man inte egentligen behöver spara o så ligger dom o tar en massa plats man kunde haft till de saker man faktiskt behöver ha kvar.. Sån är jag i alla fall!Heloise: Gnäll på! Det är bättre att gnälla o få ur sig det än att bita ihop o så ligger det o gnager o förstör mer än en dag för en i förlägningen *styrkekram*
  • Cantaton

Mysigt. Jag ska hem till mormor på första advents-middag precis som förr i tiden (den har varit borta i några år).

MV85 skrev 2009-11-29 11:30:28 följande:
    Oh oh.. Glömde ju säga.. Jag ska hem till systra mi o äta söndagsmiddag idag igen Såååå mysig ny tradition vi startat!Dom äter söndagsmiddag varje vecka, vilken innebär att hela familjen äter tillsammans, o varannan är jag med Att hela familjen inte äter tillsammans varje kväll beror på att en 3½åring och en 1½åring som ska äta samtidigt inte ger särskilt mycket matro till mor och far, så syrran o hennes sambo brukar äta efter att de lagt barnen vid 19.
  • Cantaton

Min första jul utan morfar var förra året.. Han åkte ju in på sjukhus (kroppspulsådern sprack) alldeles innan jul och dog sedan i januari...

MV85 skrev 2009-11-29 19:39:42 följande:
    Ååååh, det där blir jag lite avundssjuk på... Vi hade alltid julafton hos mormor o morfar... Men nu finns ingen av dem kvar i livet Blir första julen utan morfar.. Ser INTE fram mot den...
  • Cantaton

Frulle, låter härligt!

MV, ja visst minns man.. (Jag har ju förlorat två släktingar och två andra bekanta i år). Nu är ju inte pappa död på nåt vis men han lär inte få komma hem till eller ens över jul, så det blir min första jul utan pappa också...

Passion, härligt med advent i kyrkan.

• Cantaton

MV, sådana händelser är ju skrämmande. Jag har hamnat i liknande situationer två gånger (eller egentligen tre, men den tredje är för stark för mig att återberätta). En gång lyckades jag ringa precis som personen jag ringde tänkte ta livet av sig. Men han svarade i telefonen och tack och lov lyckades jag tala honom på bättre tankar. (Det är ju inte så att man kan springa från Stockholm till Kalmar i akuta lägen.) Den andra gången var det en ung tjej som försökte ta livet av sig men hon blev rädd mitt i alltihopa och ringde mig och sa att det var blod överallt och så fick jag säga åt henne vad hon skulle göra..

Men skönt att Han känner att han vill ty sig till dig i situationen. Det låter lovande för er framtid.

Tinker, det är inte bara din tvättmaskin som gått sönder, jag känner flera personer vars tvätt- eller diskmaskin konstigt nog gått sönder senaste veckan. Maskinmaffia?

Kjell, tack för leenden

Hörrni, har jag ens berättat för er att min pappa lämnade intensiven i fredags och nu ligger på vaksal istället? Jag har själv inte varit på sjukhuset sedan i tisdags eftersom jag varit sjuk... men jag vet ju en del även om jag inte är där Igår hade han SUTTIT UPP I 1½ TIMMA I RULLSTOL!!! Och han hade pratat så man hörde vad han sa. Jag vill också dit...!!

• Cantaton

Han verkar ha börjat inse vad som hänt också. Sedan andra blödningen har han inte förstått vad som hänt, vad ett sjukhus faktiskt är, hur lång tid han kommer att vara där osv. Men nu hade han tydligen förstått att det han varit med om var allvarligt, att det värsta är bakom oss nu, men att det är en lång väg tillbaka osv. Undrar om han liksom "vaknade" igår? Kan ju hoppas också att det inte bara var igår, utan att det nu blir bättre och bättre för varje dag. Jag hoppas jag är frisk nog att åka dit idag.

• Cantaton

Sonja, då tycker jag att du sjunger för full hals. Det låter som du mår bra av det. Skippa pysslet i år, någon annan kanske kan följa med? En stor kusin till barnet, en moster....etc? Om inte pappa kan?

• Cantaton

Jag vill ha kalkon på annandagen

TinkerBelle skrev 2009-12-01 17:13:38 följande:
    Ska vi också göra då svärfamiljen kommer hit och dem kan INTE tänkas sig en jul utan kalkon.Jag bryr mig inte så mycket så länga alla mår bra och är glada.
Svar på tråden Tantvarning6