• Cantaton

Jag träffade henne en kortis. Hon hade ju alla sina vänner o familjen där, så det var ju många som ville prata med henne Men hon tyckte att det var kul att jag var där, vilket hon sa precis som hon kramade om en granne och grannen blev ju då nyfiken på vem jag var.. Carola bad skivbolagstjejen berätta och så började hon prata om "förra veckan spelade vi in Skavlan..." och Carola: Nej, nej, inte det! Det var ju Jessica och jag som sjöng tillsammans för Micke". (Det visste inte skivbolaget.)

Skivbolagstjejen tog kort på mig och Carola (och filmade som jag förstod efteråt) så ni kanske kan se outfiten på hemsidan sedan...!?

lillabruden skrev 2009-11-20 01:56:12 följande:
    vad gör en tant som jag upp kl 1.50 på morgonen? jo jag däckade kl 20 i soffan o sen övertalade mannen mig att lägga mig i sängen...sa ju att jag skulle vakna tidigt men han fortsatte övertala trötta mig :-/Gällande min kusin, om jag hade gett henne en tom dvd hade hon bara fortsatt jaga mig så det är lika bra att ge henne den o bli av med henne... Men det påminner mig om när hon skulle "kopiera" vhs banden från när vi var små, hon raderade dem......där det varit mysig hemfilm på oss ungar i morfars trädgård när vi var hälften så långa som nu o mindre...var bara myrornas krig kvar.. Men sist jag "nämnde" det så mindes hon inget. Också typiskt henne. Det som retar mig mest är att hon inte gjorde något för mig under det året vi planerade bröllop. Hon var inte ens på möhippan! Soldemor, så kul det låter!! Men mannens selektiva minne är mindre roligt. Bara jobbigt när dem beter sig så! *grrr*Canttant, skönt att din pappa är stabil och att du kunnat ha kul på partyt!! Fick du träffa Carola? Vad tyckte du? Och så snygg du måste varit!! O jag hoppas verkligen att era ärkeas kan sluta ge er huvudvärk....inget roligt när man blir påverkad så. Rigga upp deras kallingar med lite nyhackad chili barnen kanske kan göra det fy vad jag är sugen på frukost....har inget hemma o väntar bara på att bageriet ska öppna....
  • Cantaton

?!

Soldemor skrev 2009-11-20 08:36:54 följande:
    God morgon från Majorskan!'Nu skall vi packa ihop, äta frukost på Ikea och åka hemåt. Jobb i morgon. Idag mår maken inte jättebra,är småsur och bitsk och kommer med konstiga kommentarer hela tiden. Blir nog en munter biltur (ironi!)
  • Cantaton

Klart jag inte knäckte Carola. Det går liksom inte... Hon hade ju nån glittrig tunika av Lars Wallin

När vi sjöng tillsammans där i oktober kom vi också roligt nog i samma färger Hennes första ord till mig den dagen var: "Vi matchar ju!" (och det var inte så att någon av oss hade svart trots att det var en begravning...)

Fjällbruttan skrev 2009-11-20 08:51:50 följande:
    Godmorgon ladies Trött som en gris, fast det kan jag ju inte vara , blev ju vaccinerad igår men har vaknat varje gång jag rört mig i sängen, men skit samma för ikväll ska jag på tjejmiddag Och jag har inte förberett ett dugg här hemma till resten av familjen, meddelade igår att ni bör prata med varandra och komma överens om middag och vad som fanns att tillgå i frysen, sen får de fixa resten!Solde.... ehhh.. säker på att han inte har PMS?? Låter nästan som nån form av depprission el dyl..Hoppas resan går bra, sväng in på en mack och köp en bra cd-bok och lyssna på hög volym så slipper du dumma kommentarer!Cantaton, underbart vacker klänning, du måste strålat som en stjärna, du knäckte väl inte Carola? Hoppas det var ett kul party och skönt att höra att pappa är stabil!Lilla B, miffokärring är din kusin i alla fall, så det så!Heloise, läckert kök, men visst är det facinerande när man INTE börjar disskutera nåt på IKEA? I övrigt hejjar jag på alla som sjunger, själv skrålar jag bara till singing Bee numera Nu sk jag försöka ät frukost och sen göra klart tack-korten från bröllopet innan jag börjar med julkorten....SUCK
  • Cantaton

Frulle, eller hur! Det var verkligen hon som inspirerade mig till musiken en gång i tiden, och jag tror att det var en bra artist att följa så till vida att hon inte bara kör en musikstil, utan hon testar på. Och jag stod där framför spegeln och testade på... Jag hade aldrig kunnat sjunga opera idag om det inte var för att hon sjöng "Time to Say Goodbye" på Rhapsodyturnén -99. Jag har sedan i oktober tänkt fråga henne om hon kan hjälpa mig vidare - nu vill jag ha den där scenutstrålningen också (fast mamma säger att det är DET jag har till skillnad från många andra... och många hade kommit fram till henne och sagt det efter begravningen. Det säger aldrig någon till mig?!)

Och så hade jag en tanke om att fråga om jag får gästa hennes konsert i Stockholm. Bara för att känna på. Jag kan ju inte få värre svar än nej liksom, och det skulle jag inte ta särskilt hårt. Snarare så att jag skulle ta "Ja" som en positiv möjlighet.

Berättade detta för min sambo igår och han frågade: "Men varför frågade du inte då?" Kändes inte som hon hade riktigt fokus då med tanke på alla vänner hon ville träffa. Men jag sa att jag skulle kunna gå på en skivsignering nästa vecka och fråga då. Känns bättre att fråga face to face...

Aleta, jovisst kan jag berätta. Jag måste nog bara få i mig nån frukost först. Är så trött och har ont i huvudet så jag bara gick direkt från sängen till soffan och fastnade...

• Cantaton

Gah, jag har visst hur mkt som helst att berätta. Just nu tre saker:

1) yes, jag ska berätta mer om igår...

2) jag ska skriva en mening eller två om gårdagen som ska publiceras på Carolas hemsida. Vad av allt ska jag skriva om liksom??

3) komiskt nog i mitt kalenderfixande (som bara en kompis och mormor känner till) fick jag igår en Body Shop-kasse med 24 paket av min sambo

• Cantaton

Aha! Spännande

Aleta skrev 2009-11-20 10:43:16 följande:
    Tyresö Jazz & Blues Club har en sångtävling en gång per år under lättsammare former (fast med riktig jury). En kompositionstävling har de med, fast förra året fick de inte in tillräckligt många bidrag.
  • Cantaton

Vi hade ju värsta konversationen på förmiddagen, var tog ni vägen? Lunchrast snart?

Svar på tråden Tantvarning6