Tantvarning6
Dagens outfit blev denna klänning:
www.kappahl.com/ProductImages/KAW_249631_F_1.jpg
Med en kort svart kavaj och svarta stövlar. Långa silverörhängen.
Dagens outfit blev denna klänning:
www.kappahl.com/ProductImages/KAW_249631_F_1.jpg
Med en kort svart kavaj och svarta stövlar. Långa silverörhängen.
Jag träffade henne en kortis. Hon hade ju alla sina vänner o familjen där, så det var ju många som ville prata med henne Men hon tyckte att det var kul att jag var där, vilket hon sa precis som hon kramade om en granne och grannen blev ju då nyfiken på vem jag var.. Carola bad skivbolagstjejen berätta och så började hon prata om "förra veckan spelade vi in Skavlan..." och Carola: Nej, nej, inte det! Det var ju Jessica och jag som sjöng tillsammans för Micke". (Det visste inte skivbolaget.)
Skivbolagstjejen tog kort på mig och Carola (och filmade som jag förstod efteråt) så ni kanske kan se outfiten på hemsidan sedan...!?
?!
Klart jag inte knäckte Carola. Det går liksom inte... Hon hade ju nån glittrig tunika av Lars Wallin
När vi sjöng tillsammans där i oktober kom vi också roligt nog i samma färger Hennes första ord till mig den dagen var: "Vi matchar ju!" (och det var inte så att någon av oss hade svart trots att det var en begravning...)
Frulle, eller hur! Det var verkligen hon som inspirerade mig till musiken en gång i tiden, och jag tror att det var en bra artist att följa så till vida att hon inte bara kör en musikstil, utan hon testar på. Och jag stod där framför spegeln och testade på... Jag hade aldrig kunnat sjunga opera idag om det inte var för att hon sjöng "Time to Say Goodbye" på Rhapsodyturnén -99. Jag har sedan i oktober tänkt fråga henne om hon kan hjälpa mig vidare - nu vill jag ha den där scenutstrålningen också (fast mamma säger att det är DET jag har till skillnad från många andra... och många hade kommit fram till henne och sagt det efter begravningen. Det säger aldrig någon till mig?!)
Och så hade jag en tanke om att fråga om jag får gästa hennes konsert i Stockholm. Bara för att känna på. Jag kan ju inte få värre svar än nej liksom, och det skulle jag inte ta särskilt hårt. Snarare så att jag skulle ta "Ja" som en positiv möjlighet.
Berättade detta för min sambo igår och han frågade: "Men varför frågade du inte då?" Kändes inte som hon hade riktigt fokus då med tanke på alla vänner hon ville träffa. Men jag sa att jag skulle kunna gå på en skivsignering nästa vecka och fråga då. Känns bättre att fråga face to face...
Aleta, jovisst kan jag berätta. Jag måste nog bara få i mig nån frukost först. Är så trött och har ont i huvudet så jag bara gick direkt från sängen till soffan och fastnade...
Aleta, grattis, 3/8 är bra!! Vad var det för sångtävling?
Gah, jag har visst hur mkt som helst att berätta. Just nu tre saker:
1) yes, jag ska berätta mer om igår...
2) jag ska skriva en mening eller två om gårdagen som ska publiceras på Carolas hemsida. Vad av allt ska jag skriva om liksom??
3) komiskt nog i mitt kalenderfixande (som bara en kompis och mormor känner till) fick jag igår en Body Shop-kasse med 24 paket av min sambo
Aha! Spännande
Vi hade ju värsta konversationen på förmiddagen, var tog ni vägen? Lunchrast snart?