• Cantaton

Tantvarning6

Nu har jag bokat tid hos kuratorn i eftermiddag för att prata igenom sjukskrivningar och sådant. (Det är kuratorn som ansvarar för att ordna fram olika papper och underskrifter så att anhörig själv inte behöver jaga olika människor.) Och så vill jag prata med henne om en "flummig" sak. Nämligen mitt band till pappa. Jag mår dåligt när pappa mår dåligt, är trött när pappa knappt vill vakna.. det smärtar i huvud och nacke (som pappa kände av innan blödningen).... Och alla de här symptomen känner jag INNAN jag får veta hur det är med pappa... Om sköterskorna skulle säga "Inatt blev han sämre" tror jag att jag skulle säga vilket klockslag.. (jag har inte försökt, men jag tror att jag kan.)

Och det här är inte bara nu. Det har varit så i flera år att jag haft huvudvärk och då ringt pappa och fått höra att han har migrän... Jag har alltid trott att vi varit känsliga för samma väder eller något, men nu börjar jag undra.

Konstigt?

• Cantaton

MV. Mamma känner av syrran också...

Kuratorn var jättetrevlig i telefon, jag gillade henne omedelbart, så jag tror gott om henne

KLART DU SKA GÅ PÅ KONSERTEN!!!

• Cantaton

Justja. Nån som har koll på vad man har på sig på ett releaseparty? Det är ju imorrn och jag känner att jag vill ha en kontrast mot mjukiskläderna jag springer runt i här hemma..!

• Cantaton

Åh, det har jag missat att hon är. *ropar på Liz*

Sonja68 skrev 2009-11-18 12:26:16 följande:
    Tant Liz... Ho-ho... var är du? Hon är vår modeguru
  • Cantaton

Jag pratade med min företagscoach för en stund sedan (men nu i egenskap av att hon är frisör o jag vill gå till frissan..) o hon är även livscoach och väldigt andlig av sig. Hon sa också att jag måste släppa taget om pappa för att både han och jag ska orka...

Nja, jag har nya läderstövlar som kanske är snyggare än skoterstövlar

• Cantaton

Releasepartyt är imorgon. Det är alltså en fest för att fira ett skivsläpp (release av skiva).

I morgondagens fall: 1) Konsert med materialet, 2) Fest med tilltugg

lillabruden skrev 2009-11-18 19:59:15 följande:
    usch vad jag tycker det är en jobbig period just nu....det är så svårt att vara positiv min senaste "finne på röven" är så löjligt att jag skäms.....men min kusin som var tärna på mitt bröllop, engagerade sig inte ens på bröllopsdagen att dyka upp i tid och nu vill hon ha alla bilderna från bröllopet så hon kan göra julklappar av det.... ursäkta! det är mina bilder o hon ska göra julklappar av det.... som sagt, jag vet det är löjligt men kan inte hjälpa att känna så. Hon är så otroligt ful i sitt sätt! Har inte brytt sig ett skit om mig på ett helt år o nu bara för hon vill ha bilderna jagar hon mig! BLÄÄÄ vill inte vara här till jul...jag gömmer mig under soffan...Jag hoppas ni har roligt på release party (vet inte riktigt vad det är....) och konserten!! Och ärkeasen kanske ska ställa sig i vår "lilla" storm och råka blåsa bort Ikväll gjorde vi en supersnabb men supergod middag; stekte laxfilé med olja och citronpeppar (behövs inget annat) och kokade upp vatten, slängde i lite couscous och frysta grönsaker o voilá! Supergott nyttigt och snabbt ikväll är det mitt favvo program; So you think you can dance!!! Tack o loooov!! har längtat så!!!
  • Cantaton

Lycka!!!

MV85 skrev 2009-11-18 23:40:31 följande:
    Nu är jag hemma!!!Jag har haft det sååååååååååå bra! Fick med mig ett plektrum hem!!!!! Stod allra längst fram, preciiiis vid Lasse så hade ögonkontakt med honom massa tid under konserten Jag är så uppe i varv att det är fånigt och kan knappt tänka på annat! Dessutom hade jag fått mail från Honom när jag kom hem som bara gjorde mig ÄNNU gladare
Svar på tråden Tantvarning6