• Aleta

Tantvarning6

Tack för klippen Sonja och Im yours! Skratt och tårar för min del.

Själv är jag helt uppgiven just nu, GETINGAR!
    Ingen kan göra något eftersom vi inte vet var boet finns. Det är bara att vänta på att de dör. De borde ha svält ihjäl om några dagar. Under tiden, flugpapper, flugsmälla och skor.

Lillabruden, vad läskigt med spindlarna! Det är ju inget man vill dela lägenhet med direkt. Hoppas ni hittar något nytt.

Strunta i knäna Frulle, jag hejar på dig!

• Aleta

Snabba kast!
    Jag ääälskar försäkringskassan! De har varit jättegulliga och ringt upp mig och hjälpt mig få ihop alla föräldradagar så att jag får behålla min SGI. (Sparade dagar från första barnet, ett himla pusslande eftersom hon går tre timmar om dagen på dagis.)
    Pengarna kom idag, no more worries! (Tills de är slut. )

• Aleta

Tur att jag har er tanter så att man får lite annat att tänka på!
    Kram på er.

Nu är det fullt av getingar i skafferiet också.

• Aleta

Fjosok, så fort man gör något som avviker från det allra vanligaste så stör det alltid någon. Du kan ju alltid säga något typ: Jag respekterar dig och ditt val, nu ber jag dig att göra detsamma för mig.

Frulle, hoppas Bella kryar på sig!
    Och vilket hemskt klipp du skickade! Jag fick nästan panik av att titta på det. Nåja, jag har bankat in i maken att aldrig, aldrig, aldrig ha barnvagnen så att den kan rulla ut i gator eller på spår av misstag. Han har alltid varit lite skeptisk, typ att, "litar du inte på mig?" men jag har stått på mig och hävdat att han kan bli knuffad, någon kan trilla på honom så att han tappar taget osv. Livlig fantasi? Ja!

Jag skickar över lite Irish coffee gjort på mix (med sprit i såklart), som jag köpte i Dublin, till alla frusna tanter.

• Aleta

Angående getingarna: Jag har ju resignerat, men maken springer runt med dammsugare och flugsmälla (diverse getingfällor och mygglampor verkar inte funka). Få se hur länge det dröjer innan han inser vilket sisyfosarbete det är.
    Fast nu hörde jag honom säga till min mamma: "Man får vara glad att det inte är kackerlackor." Det är min positive man det!

• Aleta

Kram på dig Blomman, jag plockar upp dig på vägen och så drar vi till Fjosok. Vi kan äta choklad på vägen dit.
    Klart du ska ha mattorna förresten.

Kul att operan gick bra Cantaton!

Bra att ni fick det utrett MV85, ex kan vara riktigt besvärliga...

Heloise, hundvalp! Vilken sort?

Krya på dig Didis!

• Aleta

Efter att du har ätit dig mätt på godis hos MV85 skulle det ha stått också.

På getingfronten intet nytt. En vän till mamma sa att han också hade problem med getingar, han hade fått in fem stycken!
    Vi är lätt uppe i femhundra nu skulle jag tro. Hur många kan det egentligen finnas i ett bo? (Jag vill bara höra svar som säger max 500 stycken. )

• Aleta

Bravo Blommen! Att shoppa är också trösterikt.

Fint MV85, jag äter upp din del av osten.

Och taxk för beskedet om den 511 getingerna, då kommer det alltså bara elva till, skönt. Jag vågade mig in i duschen och medan jag stod där så roade jag mig med att räkna hur många getingar jag kunde se. 68 stycken, bara i badrummet...

• Aleta

Kram på er alla, jag är så trött efter helgen, har slitit som ett djur, men vi hann med ALLT! Hämta hö, bygga hage, ta in trädgårdsmöblerna, tömma ett förråd där höet skulle vara, stapla ved, elda skräp och grenar som fanns överallt. Jag börjar känna mig som Passionsblomman inför flytten, vad du slet då!
    Det är alltid nytt och läskigt och jag har ibland känt så där "vad har jag gjort?!" men när allt lugnar ner sig så visar det sig att det var det bästa. Du ska se att det ordnar sig.
    Man kan aldrig lita på sambosar/äkta makar, de tycker att allt är dyrt. Mina tjejkompisar brukar alltid ringa till mig och fråga om råd ifall de ska köpa något, för de vet att jag säger JA!

Jag sällar mig till teflonhjärnorna Fjällbruttan!

Heloise, jag tar gärna recepten jag med!

Synd att vi inte har någon pizzeria närmare än 16 kilometer, det lät frestande Fjosok.

Svar på tråden Tantvarning6