• Sonja68

Tantvarning6

TinkerBelle skrev 2009-10-12 19:52:07 följande:
    Kom hem igår. Begravningen gick bra och maken höll ett fantastiskt tal vilket var strongt gjort även om han först brast i gråt och därmed fick våra tre att stortjuta.Jag är enligt svärfar och svägerskan känslokall, inget dem vågar säga till mig, eftersom jag har stenkoll på mina känslor och själv väljer när jag tänker bli hysterisk. Ja jag grät men inte tillräckligt mycket i deras ögon ? blir så trött på dem! Att jag hade mina egna tre plus svägerskans 7 månaders att ta hand om räknades tydligen inte ?.Alla de äldre kvinnorna i familjen, fastrar och mostrar m.a.o. riktiga tanter, var dock mäkta imponerade över min förmåga att ta hand om alla fyra och hålla dem lugna, trösta och dessutom sufflera maken så att han samlade sig och fortsatte sitt tal.Ett litet drama hade vi dock på väg till krematoriet? efter en korsning stannar chauffören av vår bil (vi åkte i kortege med kist-bilen längst fram) och säger att han måste gå på toa. Han sprang iväg och där satt vi och gapa! När maken vänder sig om och tittar bakåt inser han att de resterande 5 bilarna blockerar hela korsningen. Visade sig att stakaren var magsjuk och behövde spy?Maken är i tyskland idag på tjänsteresa och kommer hem på onsdag ? längtar så!!!Äntligen kan vi börja att planera framåt.
    Ojojoj, vilket drama med magsjuka chauffören
    Och bry dig inte om fastrar o mostrar som inte fattar vilket jobb du gjorde med alla barn + sufflös. Det kanske krävs en jordnära tant från Svedala för att klara det Tänk om alla skulle bli hysteriska och tappa koncepterna på samma gång... vilket kaos det skulle bli!
    Det betyder väl inte att du inte är tagen av stundens allvar och sörjer med de andra, Gud så patetiskt av dem att säga så!
    Själv är jag en sån som bölar och har mig och har svårt att hålla koll på känslorna. Men just barnen brukar få mig att skärpa mig ibland. Man har full fokus på dem och då brukar det gå lättare att hålla styr på tårfloden.
    Skönt att ni snart får vara TILLSAMMANS och börja leva och sikta framåt, du och maken och barnen.
    Puss o kram!
  • Sonja68

Frulle; *skrattar så tårarna trillar* Så bra!!!!
    Så där slängde min mans arm när de skulle operera honom och sätta in nervblockerare i armen. Då stack de in nålar och kopplade på svag ström och när de prickade en nerv så flög armen omkring på det där viset. Skitobehagligt, men såg ju så roligt ut att jag gapflabbade
    Men du, vad ont det lät när den där snubben dängde handen i bordet hela tiden... Och hoppas teet var kallt

• Sonja68

God morgon Dfk och alla andra som är vakna!

Här fortsätter det att vara kallt och soligt.
    Ikväll ska jag på föräldramöte på sexårs. Ska bli intressant.
    Mitt första föräldramöte i skolan.

• Sonja68

Cantaton; kämpa på, du grejar det!!! Visa dem och dig själv att trots deras blunder så fixar du det, att din mentala styrka är enorm

• Sonja68
    Aleta skrev 2009-10-13 09:54:28 följande:
    Skickar massor av kramar och skratt, ta för er av det ni vill ha.Jag måste slåss mot getingarna som har invaderat köket, badrummet och TV-rummet. Var kommer de ifrån? De är överallt och jag blev stungen igår. Försöker hålla undan dem från barnen så gott det går.
    Får man ta av båda
  • Sonja68

I hate getingar också! Jag blir helt hysterisk. Jag HAR blivit biten i armhålan och jag blev jättesjuk så jag är livrädd för dem! Äckeldjur...

• Sonja68

Dfk, nej jag har ingenting att ta...
    Men jag bussar maken på dem så fort de uppenbarar sig

• Sonja68

Didis: Lycka till! Det kommer gå fin-fint!

Solde: Sköldpaddsfärgad bebis... *suckar längtansfullt* Tänk om min man kunde inse att vi också behöver en katt.
    Fyller du år

Cantaton: *Morrar* Vicka tjafisga ena!

Hvidis: När du skriver om din lillmuffins så är det nästan att man blir lite sugen på att skaffa en till... Maken skulle jubla.
    Men jag tror jag har gjort mitt faktiskt vad gäller barnafödande. Men snusa bebis... finns inget ljuvligare! NJUUUUT!

Aleta: Ni måste ju evakueras från det där Getingnästet! Du måste hålla oss uppdaterade vad som händer.

Alla ni andra; Kramar från mig.

• Sonja68

God kväll alla. Är helt slut. Har varit på demo av potentiellt nytt affärssystem på jobbet och det drog som vanligt ut på tiden. Min kära make såg till att utfodra fågelungarna (den äldre kallar vi Varona=kråka på ryska och den andra för Gosjåk=gåsunge, det är min man som kallat dem det redan från födseln. Mig kallar han Zajka=lilla haren. Hans eget smeknamn, som han inte vet om, är King Kong Rena zoologiska hos oss alltså) och föra dem till kören och satt där dem i kyrkan hela övningen. Sen kom en kompis hem till oss, vi drack kaffe och fikade. Kråkan välte ut ett mjölkglas och sen välte både jag och King Kong ut kaffekoppen. En SÅN dag alltså... Och jag är värsta surhäxan pga mens och har skitont i magen.

Ville bara kika in och säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Soldemor!

Nu ska jag gå och sova.

Nattinatti!

• Sonja68

Så här känner jag mig idag:

Vänta och kolla ända till slutet.

arg tant

Svar på tråden Tantvarning6