• Sonja68

Tantvarning6

MAX är BÄST!!!

Cantaton: kramisar, skönt att operationen gick bra.

Vabbar idag också. Lillan hade 49,5 inatt och en otäck hosta. Sedan när vi väl, alldeles utmattade båda två efter spring, snyt, hostmedicin, Alvedon osv., somnade ja då sätter maken igång och hostar Så det blev inte mycket nattsömn för någon av oss. Maken har dock ingen feber och hostan gav med sig efter att jag gett honom lite slemlösande. Han jobbar halvdag idag, så han kommer hem till lunch och löser av mig.
    Måste hinna sova innan dess.
    Det blir att slå på tecknat och bädda ner mig och lillan i sängen.

LillaBruden; nyfiken på din nya frilla. Väntar med spänning på foton.

På fredag ska jag med min bästa väninna på This is it (Michael Jacksonfilmen) och det ser jag jättemycket fram emot

Maken har bokat en jaktresa till Vitryssland slutet av november, vilket jag egentligen var emot, men han har tjatat länge nu, så...
    Men jag ska BANNE mig se till att få bli barnledig fredan eller lördagen så att jag kan gå ut och käka och dricka vin med mina väninnor. Det tycker jag att jag är värd! Så det så.

• Sonja68

Sorry, hon hade förstås 39,5 i feber!!! Jösses...

• Sonja68

Aleta, jo jag såg mitt misstag. 39,5 förstås
    Jag är alldeles vimmelkantig, så jag går och slaggar med lillan nu. Adjöss!

• Sonja68

Nu är jag på jobbet. Maken har avlöst mig. Lillgumman hade 40,6 i feber vid lunch
    Har gett henne Alvedon, så hon sov när jag åkte iväg.
    Men usch så ynklig hon är...
    Har i alla fall fått henne att INTE ta på sig en massa tjocka kläder (hon fryser ju), utan att ligga i t-shirt och trosor. Har bytt ut tjocka täcket mot en svalare filt och öppnat vädringsventilerna lite så det kommer in lite fräsch luft i rummet. Så hon somnade gott tillslut.
    Hon dricker vatten snällt, men är alldeles darrig. Snuttan...

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-10-28 13:09:05 följande:
    ÅÅÅÅÅ. Dagis ringde precis.. Bella hade hoppat på nån studsmatta och ramlat och slagit munnen så ena framtanden åkt upp!!! Måste till tandis med henne.. Faaaaaaaan!!!
    Nääää, fy vad läskigt!
    Alltså, det där med tänderna är jag så himla rädd för. Men hon har väl bara mjölkisar än så länge? Men ändå...

Hoppas det går bra!
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-10-28 13:26:29 följande:
    Jo problemet är ju att detta kan skada hennes tänder som sitter där uppe. Dom kan ju bli jätteförstörda när dom riktiga växer ut.
    Jo, jag vet. Hoppas verkligen att det inte är så farligt ändå. Kom ihåg att kolla papper som behövs och försäkringar, IFALL hon får några men inför framtiden menar jag!
  • Sonja68

Cantaton: Grattis till -12 kilo! BRA JOBBAT!!
    Fjällis; krya på dig!
    Frulle: skönt att det inte var så farligt i alla fall.
    Soldemor: Fy vad jobbigt. Undrar hur länge han orkar tjura?
    KÄnner igen det där grin-ilet som gubbar kan få.

Nu har maken också blivit sjuk Hostar och har 39 graders feber.
    Blir en jobbig natt det här är jag rädd.

Lillan har ätit lite pelmeny och glass. Dricker vatten och slemlösande.
    Ska ge henne febernedsättande innan jag går och sover så kanske både hon och jag sover lite lugnare.

Aleta, Feministbruden och Passionsblomman; en ny överlämningstråd är igång *suckar*

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-10-28 20:00:26 följande:
    Saknar ingen längre, lätt fånget lätt förgånget.Herren tar och herren ger ...
    Vad har hänt
  • Sonja68

Hej alla! Kramar till höger och vänster och alla som behöver.
    Heloise; det FINNS faktiskt vidriga ungar. Och ännu vidrigare föräldrar. Jag har ofta känt så.

Lillan hade 40.2 i temp i natt, maken 39, nu på morgonen var båda feberfria, men då vet jag inte om det berodde på medicinen jag gav i natt eller att det håller på att vända. Hoppas på det senare givetvis.

Storasyrran skulle med fritte och skrilla på IP idag. Solen skiner och minus 5 grader, lite, lite snö på marken. Hoppas de får en fin dag!

Svar på tråden Tantvarning6