• Cantaton

Tantvarning6

Känns väldigt mkt som sovadags - både tidsmässigt och kroppsmässigt. Men inte viljemässigt.

• Cantaton

Men åh nej!

Men samtidigt låter det ju som att det faktiskt är något riktigt fuffens om de beter sig så.. och får ni inte lägga in någon säkerhet mot det ska ni faktiskt inte ta den... Trist

lillabruden skrev 2009-11-14 01:15:57 följande:
    Skön eftermiddag Cantaton!Och Sonja, skönt att lillen är frisk och allt Frulle, hoppas ni kan komma hem snart nu när det e klart!!Passionis, hehehe låter ju för sött.....fast lite elakt att tycka så när man vet att dem är drogade men ändå....Ni ska alla ha ett stort tack för alla gratulationer om lghten....men det var för tidigt...Jag misstänkte lite skumligheter angående badrummet. Och jag föreslog en sådan öppen besiktningsklausul men det var "för sent" för det enligt mäklaren. Så jag ringde föreningen och fick reda på att dem sagt små vita lögner. Dem sa att badrummet fått en läcka i rören och föreningen hade stått för renovering av badrummet. Detta stämde inte. Föreningen gjorde inget utan ägaren renoverade och betalade själv. Det var fackmannamässigt gjort och det fanns dokument på. Renoveringen gjordes 'någon gång mellan 2003-2005'... Så långt tänkte jag 'ok, det låter ju bra ändå'Sen kommer informationen om att en statuskontroll gjordes 2007. Där var en 'upplysning' (som en anmärkning eller 'tänk på detta', inget akut fel alltså) det stod att där var fukt vid brunnen.Där bestämde vi att 2007 var ändå 3år sedan och var det ofarligt då kanske det är dags att fixa inom nått år. Plus att på visningen öppnade jag duschkabinen och det kom en stank från brunnen.... Så jag ville ha en besiktning gjord med fuktmätning. Att beställa en sådan tar ju inte lång tid precis.Säljarna ansåg att detta var fullständigt onödigt för att det fanns papper på allt. Jo, papper eller ej, det var 3år sedan.Sedan menar mäklaren på att dem ville göra en snabb affär och det innebär att dem erbjuder lägenheten till budgivaren under oss. Vi bjöd alltså 920 000kr, dem andra 900 000kr.Säljaren ger upp 20 000kr pga några dagars uppehåll av påskrivandet av kontraktet för att jag vill ha en besiktning!! Något skumt. Det var inte meningen vi skulle ha den antar jag, men sur o ledsen blir jag Hade börjat möblera i huvet ju
  • Cantaton

Det är liksom inte bara för pappa det har börjat om. Jag är tillbaka i min sömnsvacka? Vaknade först vid 11 idag. Åt lite och åkte till sjukhuset. Var hemma igen vid 15 och strax därefter somnade jag och har sovit till nu... Ingen fest i Täby för mig ikväll, inte...

• Cantaton

Slutade med Xtravaganza för ca 2 veckor sedan. Med tanke på omständigheterna har mitt mål sedan dess varit att HÅLLA vikten snarare än att gå ner, för jag orkar helt enkelt inte fokusera tillräckligt... Har haft som mål att träna minst två gånger i veckan och äta sunt. Däremot har choklad och nötter, samt någon glasstallrik varit absolut tillåtet när jag inte orkat. Efter dessa två veckor ligger jag totalt på plus ett hekto (dvs typ plus minus noll) och minus två centimeter i midjan. Väldigt nöjd, faktiskt...

Jag vet att ni givit några uppmuntrande kommentarer gällande min viktresa/ansträngning även under denna jobbiga period. Men min omgivning har givetvis mest frågat om pappa och hur jag mår av det som hänt o.s.v. Därför blev jag så glad och stark när min faster här om dagen sa hur "duktig" jag var som tränade på och försökte, trots att orken var noll... Det betydde faktiskt mycket. För jag kämpar faktiskt fortfarande... Jag har inte givit upp mitt mål. Även om ingen är "intresserad" av att höra om det längre... i sammanhanget...

Jag har så många tankar just nu.

• Cantaton

Jag är inte alls på humör just nu. Inte alls. Och jag känner mig orolig i kroppen och... ååh.. Vi ska gå på restaurang med några vänner och jag både vill och verkligen inte vill. gaaaaaaaaaaaah

• Cantaton

Jag förstår inte. Vad är det jag gjort (extra mkt) de senaste veckorna då?

didis skrev 2009-11-15 19:20:14 följande:
    Cantaton: jag tror du har hört det förut men du MÅSTE börja lyssna på din kropp! Sluta använd huvudet och börja känna efter med magen, den talar om för dig, mycket mer sanningsenligt än hjärnan, vad som är bra för dig i långa loppet.
  • Cantaton

Idag var min starka vilja o önskan att gå på restaurang, men jag ville samtidigt inte. Men då det var med sambon o bästisbästisar mådde jag bättre av det än att deppa hemma. Igår valde jag emellertid soffan och duntäcket framför min kusins födelsedagsfest som jag egentligen sagt att jag skulle gå på.

Och hade jag lyssnat på magen hade jag inte gått på ett enda träningspass, men efter varje träningspass har jag mått bättre..

Så jag vet inte riktigt hur mkt jag ska hålla med (I grund och botten förstår jag givetvis vad du menar... och jag har verkligen stannat hemma om jag inte orkat annat... Men jag har också masat mig iväg trots min egen illvilja, då jag trott att det skulle gynna mig mer än sängen...)

didis skrev 2009-11-15 22:26:13 följande:
    Det är inte så mycket vad du gjort som vad som hänt runt omkring dig senaste tiden. Ibland säger hjärnan att man "ska träffa vänner" eller "måste fixa jobbet" tex medan magen säger "nej nej nej! Jag behöver en kväll i tv-soffan med hämtpizza o cola".Några gånger kan man lyssna på hjärnan och strunta i magen men i det långa loppet gör man bäst i att lyssna på magen för den vet bäst.För en utomstående som jag låter det som om din hjärna säger "gå på restaurang" medan magen säger "stanna hemma". Ungefär så.
  • Cantaton

Ja, det är kul

Finns ett litet reportage på Söder-TV också. Där kan man se några glimtar från pjäsen samt höra regissören/manusförfattaren och skådisen/konstnärliga ledaren berätta lite:

sodertv.se/reportage/moderna-teatern-presenterar-pjasen-harriet-l/

Jag är lugn idag. Lite huvudvärk och väldigt trött, men jag har gosat in mig i en mysig stickad, omsvepande kofta och mitt duntäcke. Har datorn i knät och te på en stol intill sängen.

Jag tar dagen lite som den kommer.

Har inte hört något om hur det är med pappa idag. Har inte försökt ta reda på det heller... Men jag var på sjukhuset igår. Pappa slipper nu både respirator och syrgasmask, men han får fortfarande mat genom sond. Spasmen från första blödningen syntes inte på röntgen igår, så förhoppningsvis är den borta nu. Men han har feber igen.. Han är väldigt, väldigt trött. Pratar inte. Försöker inte ens. Han är rätt stark i vänster arm och ben, men rör knappt höger ens på uppmaning. Han visar att han känner igen oss, men ser rätt likgiltig ut vad vi än berättar. Så det känns tungt att se honom.

Sonja68 skrev 2009-11-16 11:18:44 följande:
    Cantaton: Fina recensioner. Så kul Hur mår du idag? Och hur är det med pappsen?
Svar på tråden Tantvarning6