• Cantaton

Tantvarning6

Ja, och vet ni!? Min sambo är ju samhällsplanerare!! Han kan ju hjälpa oss att planera det bästa samhället ever

De har pratat en hel del med pappa även när han varit sövd och när jag sa det till pappa sa han att "Ja, de säger ju att man hör fast man är nedsövd, men jag har inte hört nånting". Så det var nog inte det som var problemet.. Problemet var att han hade slangar i halsen och därför inte kunde prata och göra sig förstådd när han ville. (Det här berättade han för mig igår.)

lillabruden skrev 2009-11-06 02:01:54 följande:
    NU har jag läst ikapp mig från dem senast 2dygnen.....Passionis, jag vill ha medborgarskap i Tantbyn, NU! Mannen min kan ju designa byn, han har läst en halv utbildning 3D design innan han kopplade om till Programutveckling...och med den utbildningen kan han skapa fiffiga dataprogram till oss som är sådär...tantanpassade Och jag kan vikariera i bageriet då jag är uppväxt med en elvisp i handen (oj, lät farligt men ni vet vad jag menar ) För övrigt är jag bra på o sy med o funderat på skräddare....inriktning rörelsehindrades behov, men man kan ju ha både det och "vanlig" Solde, jag tyckte det var jättetrist att höra om 'diskussionen'...Tinker har nog rätt där, han projecerar hur han känner för sigsjälv på dig... Ställ honom frågan om inte den egenskap att vilja hjälpa t.e.x kisekatter är en av dem som han blev förälskad i dig från början! Jag ska skicka en av mina änglar till honom, så hon kan banka vett i honom!!Canttant, SÅÅÅÅ SKÖNT att höra det nyaste!!! Sa ju att det skulle bra Det där med att vara rädd osv, jag tycker att läkare och sjuksköterskor så ofta glömmer att prata med patienterna när dem anses vara 'inte där'. Från en brukare jag hade fick jag höra om när hon var i respirator efter något liknande.. en SSK läste dagstidningen varje dag för henne, även när hon var omedveten. Det hade lugnat henne så mycket!Hoppas din pappa håller sig pigg nu! Och TA HAND OM DIGSJÄLV!!! Svininfluensan kan gömma sig i jämförelse med vad stress gör mot våra kroppar och hjärna!Frulle, du har min röst på moderator!!! vart ska jag lägga min röst?? Sonja, Heal the world var ju en lämplig låt för lillen att sjunga åååh...nu har jag glömt resten av allt jag skulle säga.... men ni får ta för givet att jag alltid tänker på er alla Som jag skrev innan så bjöd någon över oss på lghten....var o tittade på ett radhus idag men det var ett stort renoveringsobjekt (men det tyckte inte mäklaren....hhmmmm...) och vi vill inte renovera. Fler visningar på söndag o nästa vecka.För övrigt är det bussen som gäller till jobb dessa 2veckor framåt iallafall.... hoppas att motpartens försäkringsbolag snabbar sig så jag kan lämna in min bil nån gång!!! Känns som att jag inte vill köra nån annan bil än min Sockersmulan...saknar faktiskt att köra henne! längtar till lördag morgon, då går jag av o är ledig
  • Cantaton

Åh va fint

Sonja68 skrev 2009-11-06 09:28:16 följande:
    Ursäkta, men jag måste skratta mitt i allt elände. Min fyraåring sitter vid köksbordet och sjunger "Ajm BÄÄÄÄD, ajm bäääääd, jo nåw it, ajm bääääääd" sedan så härmar hon gitarrerna och basgången som är i början av låten "tow,tow,tow,tow,tow" Ja, det låter så fränt så jag bara bryter ihop av skratt. Fan, att videokameran ligger undanstoppad såna gånger!
  • Cantaton

Nu har jag diskat det mesta efter gårdagens middag med gäster. Pappa har poängterat att ingen har hälsat på honom idag (han börjar redan bli krävande , så nu tänkte jag åka dit. Vet att syrran o hans sambo också är på väg dit snart.

Ikväll är det premiär.

• Cantaton

Sonja, nej, inte barnoperan, den spelade vi för några veckor sedan :) idag är det premiär på den teaterföreställning jag producerat under hösten. Recensent från DN kommer. Känns skönt att jag inte står på scenen :) sitter nu på sjukhuset. Har fortfarande inte fått komma in... Pappa sover. Förhoppningsvis går det bra vid 15.

• Cantaton

Förstå att jag just nu inte vill lämna lägenheten... jag vill bara ligga i min säng och vara för mig själv, svepa in mig i mitt duntäcke och vila. Egentligen ska jag vara vid spelplatsen om 10 minuter, men det hinner jag inte... Fick vänta i 3½h på sjukhuset innan jag fick komma in till pappa idag. Hade hunnit vara hemma i fem min om jag hade gått när jag hade behövt. Nu har jag sett till att få lite mat i mig, och jag skulle vilja sminka och klä upp mig lite. Men allra mest vill jag inte ens gå hemifrån, vilket är en jobbig känsla när jag ju sett fram emot den här dagen sedan i augusti...

Och jag känner mig bara svag och ledsen, jag bara storgrät hela vägen från tunnelbanan och hem. Jag orkar inte...

• Cantaton

God kväll. Passion, jobbigt med detta gräl... Jag förstår dig alldeles. Stor kram.

Själv är jag hemma efter föreställningen och eftervarande mingel. Föreställningen gick toppen och var så bra. Den här produktionen står jag verkligen för. Publiken både skrattade och grät (även recensenten, fick jag höra). En bra premiär. Ska bli spännande att läsa recensionen sedan också..

Nu känns det dock jätte-jätte-skönt att vara hemma. Ska bara svepa in mig i mitt duntäcke med en kopp te

• Cantaton

Jag skriver i ett meddelande, för jag har nog sagt ett å annat om produktionen i den här tråden. Om jag skriver namnet på pjäsen kommer den plötsligt dyka upp i dess sammanhang i olika sökmotorer, och det undviker jag nog helst Men självklart får ni veta vad det är för nåt om ni undrar!

Aleta skrev 2009-11-07 00:02:18 följande:
    Grattis Cantaton! Får man veta vilken föreställning det är? Passionsblomman, så jobbigt med jobbråk. Han fattar inte hur det är att vara kvar hemma ensam, speciellt inte så länge och på en ny plats. Undrar vad han hade tyckt om det var ombytta roller? Kram.Nu har jag förresten gjort 166 praliner. Tre olika sorter, det har tagit hela dagen.
  • Cantaton

Fick ett mail om att vår föreställning finns bland ?Dagens 10 bästa nöjestips? (sista sidan av Kulturdelen) i DN!

• Cantaton

Dagarna är tunga just nu, men efter att ha sovit till tolv, gråtit en skvätt och duschat riktigt varmt åkte sambon och jag till Västermalmsgallerian. Jag köpte ett par stövlar, sedan köpte vi inflyttningspresent till en kompis. Därefter åkte vi till sjukhuset. Nu är vi hemma och lagar lasagne. Om en stund blir det äta och sedan inflyttningsfest.

• Cantaton

Ja, jag tar verkligen en dag i taget just nu. Min sambo är bäst ibland verkar han inte riktigt förstå att jag mår dåligt fortfarande, men han är jättefin och han lyssnar ju om jag säger ifrån.

Jag sysselsätter mig när jag orkar, i andra fall sover jag. Så risken för för mycket tid att tänka är nog inte så stor.

Låter som du ska hålla dig ifrån en hel flaska vin om du ska upp o köra imorrn

TinkerBelle skrev 2009-11-07 19:28:32 följande:
    En dag i taget är enda sättet.Skönt att du har sambon och skönt att du har en massa saker som sysselsätter dig även om det är tungt.Tror det skulle bli ännu tyngre om du fick för mycket tid att tänka.
Svar på tråden Tantvarning6