• Cantaton

Tantvarning6

Jag slog in mig själv i cellofan en gång när jag skulle vara rymdvarelse.

• Cantaton

Haha, det minns jag inte. Men det prasslade en del. Gissa vems påhitt det var. Inte mitt

passionsblomman skrev 2009-10-31 12:34:19 följande:
    Svettigt!Både att göra och bära!
  • Cantaton
    Min sambo sa precis att pappa aldrig är så lik figurerna i sina favoritserier som just nu när han ligger i kyldräkt.
    Daa skrev 2009-10-31 12:36:15 följande:
    Jag tejpade aluminiumfoliebitar i ansiktet och blev en figur ur Star trek (vilket var vad tjejkompisarna gjorde med mig på min möhippa också... )
  • Cantaton

Haha, ja Fast han har inte sett pappa än, så han har nog föreställt sig värsta astronautdräkten eller nåt, och så är det snarare piratbyxor med jacka i ett tyg som liknar sånt där vitt plastpapper som man lägger in i paket för att skydda innehållet. Han ska åka med till sjukhuset nu för första gången. Liksom syrran nu ska åka dit för första gången.

Däremot... fick vi för en stund sedan veta att sambons morfar ligger på Danderyd i kärlkransröntgen. Alltså, hur många slag kan man få i ansiktet innan det ska räcka?

passionsblomman skrev 2009-10-31 12:50:51 följande:
    JA! Det gjorde vi med på den tiden jag var konfaledare.*nostalgisk*Vad roligt sagt av din sambo förresten, mitt i eländet!
  • Cantaton

Åh, tystnad och "utfrusenhet" är väl ändå det värsta man kan bli bemött med. Fy så jobbigt för dig! Och ja, jag måste säga att det är av en löjlig anledning också. Ojoj. Stor kram till dig.

Soldemor skrev 2009-10-31 13:47:53 följande:
    Vad kul att läsa om alla utklädda tanter och fester mitt i min egen bedrövelse. (som jag förvisso vet inte är något alls jämfört med ex Cantatons liv nu, men jag mår skit). Skall ha dopsamtal kl 14, sedan minnesgudstjänster 17 och 19. Det betyder att jag inte kommer vara hemma igen förrän vid 21 och det måste erkännas att det känns lite skönt. Hemma är det i princip bara frostig tystnad och arga blickar fortfarande. Hur kan man bli sådan för en liten söt katt? Är det att jag visar att jag faktiskt har en egen vilja också, att inte alltid han kan styra allt? För det måste väl vara något annat också? Men ibland glömmer han sig och talar lite. Han låg på soffan hela förmiddagen, ända tills jag sade att jag snart skulle iväg. Då gjord han mat, till oss båda, men sedan var det som vanligt ändå. Hur länge skall han orka hålla på så här? Men jag känner igen det, det är ofta som han gör typ ett helt bostadsområde av ett litet problem, om ni förstår hur jag menar. Hade jag varit otrogen el så, kan jag förstå reaktionen mer, men det är en liten katt som kommer och jag tar fulla ansvaret för henne, vilket oerhört problem! JÄTTESUCK! Hade inte snuttarna varit hemma så kanske jag inte skulla sova hemma inatt...börjar fundera på om det är dags att ta en helt ny inriktning i livet...
  • Cantaton

Grattis!!

Fjosok skrev 2009-11-01 18:00:19 följande:
    Skulle vara skitkul. Om inte annat som en BT-träff. Men jag kan dock inte erbjuda en exklusiv miljö, bara möjligheten att på kul låna en klänning och köra bröllops-maskerad i typ vår kvarterslokal. Kanske en fortsättning kunde bli roligare!Förresten, någon klarade alla proven och har en komplett jägarexamen nu.
  • Cantaton

Nu har vi första leveransen från framtidens mat. Så spännande att packa upp matkassar som man inte alls vet vad det är i! Nu är det mycket grönsaker och rotfrukter i vårt kylskåp. Schysst meny för denna vecka. Det kommer bli gott. Sambon kommer bli överlycklig när han kommer hem och läser att han ska få äta lasagne veckan som kommer

• Cantaton

Jag hade egentligen ingen större tanke på att ta det. Men nu när pappa ligger på sjukhus överväger jag det. För har man svininfluensa får man inte ens komma dit... Fatta om jag skulle få det - och precis antingen när något illa händer eller precis när han typ vaknar...

Frulle skrev 2009-11-02 13:02:09 följande:
    Usch jag har ångest!'Hur gör ni med vaccinet?? Mig själv tänker jag inte så mycket på men BARNEN!! Eller Zack. Bella är ju för liten..Va fan ska jag göra? Nu var det ju en 3-årig pojke som dog i helgen!
  • Cantaton

Ja, jag har hört det.

Frulle skrev 2009-11-03 08:11:36 följande:
    Jaha nu fick jag ju höra att alla som är äggallergiker ska INTE ta vaccinet!! Är det något ni hört??Zack tål ju inte ägg.
Svar på tråden Tantvarning6