• Cantaton

Det är inte så bra. Jag gjorde ett misstag idag. Ville försäkra mig om att en person kände till pappas tillstånd... Det gjorde hon inte. Hon frågade om jag ville komma på lunch o gå en promenad. Fine, vi hade ju inte setts på ett halvår, så det vore väl klokt/trevligt. Men hon sög ALL must ur mig...

En kompis körde mig till affären för att jag skulle orka handla och jag tvingades under tårar inse att jag inte orkade mig ut i kollektivtrafiken igen för att åka bort till sjukhuset...

• Cantaton

Nä, verkligen, verkligen inte. Det var typ jag som fick bli terapeut till henne... och hon grät och var arg (inte för min situation, utan en helt annan som inträffade för typ 2-3 år sedan och som hon inte har hanterat alls - fortfarande...) Jag var med om exakt samma sak men har inga problem. Men jag har inte energi att både hjälpa andra och mig själv längre. Och det var inte vad jag trodde att jag skulle behöva göra när hon bjöd mig på lunch efter vad jag berättat heller...

Jag har förstått det som att status är ungefär som igår med pappa. Lunginflammationen är på väg ur kroppen. Sen har han haft mkt tryck i hjärnan i natt, men då släpper de på dränaget eller vad det heter. Det är alltså inte farligt så länge de har koll på det. Glömde fråga om de väckt honom nåt idag... Syrran kom upp till Stockholm idag, så hon åker dit för första gången imorrn.

• Cantaton

Hon skickade ett meddelande till mig, som jag svarade på.

Tack

passionsblomman skrev 2009-10-30 22:16:19 följande:
    Vet du förresten, jag såg en tråd där det söktes en sångerska i sthlmsområdet för att sjunga ...hm vilken var det nu då...av längtan till dig kanske?Nå, iallafall så länkade jag din presentation och mitt beröm om dig till hennes GB.Även om du knappast är så inne på jobbtankar för närvarande.
  • Cantaton

Och på tal om det... Mamma jobbar just nu inom hemtjänst. Och en kvinna hon går promenader o så med har jobbat med Drama på TV. Mamma spelade upp nån låt för henne där jag sjöng och då hade hon sagt att jag borde ringa Anders Berglund. Men om jag inte ville ringa själv kunde hon ringa först och berätta om mig, så kunde jag ringa själv sedan... Ja, tack.

• Cantaton

Ja, varför just han är den bästa att ringa, men fine. Funkar det så funkar det. Jag har träffat honom förut, han är iaf väldigt trevlig

• Cantaton

Nja, hon kom ju inte hem till mig, men hon är åtminstone inte i Skåne längre

TinkerBelle skrev 2009-10-30 22:36:14 följande:
    *sitter och gapar stort*Usch och fy för människor som inte har självdistansen att väja när dem ska bryta ihop!Som blomman sa så är det det sista du behöver just nu.Jag hoppas att du får lite avlastning och sällsakp med din syster i närheten.Kram!!!
  • Cantaton

Jaja, absolut. Jag har pratat med henne i telefon flera gånger om dagen. Vi kanske ses imorrn.

TinkerBelle skrev 2009-10-30 22:39:02 följande:
    Men ni får ju se till och träffas så att ni får prata - eller är ni inte samms?
  • Cantaton

Hon var inte bara vän utan släkt med både mig och min pappa... så situationen var lite annorlunda än att ta upp kontakten med "en gammal vän"...

Men nej, nu blir det bara kända ansikten ett tag framöver....

lillabruden skrev 2009-10-31 10:06:55 följande:
    alltså Frulle, skicka till mmig med bums!!! du har väl min mail redan? jag är kass på att inboxa av nån anledning....canttant, skam på din vän!!!! någon sorts social intelligens får man ju ha och inte sitta och storböla och kräva (om än indirekt) lite terapi från sin vän, som sitter i en kris själv!!! Nä, skam på henne!!! blir faktiskt arg!!! Men lär dig av det, och träffa inte vänner du inte träffat på länge, som dessutom har tendens att göra allt om sigsjälv. Omge dig nu med folk som du vet är ett stöd för dig!!!Sonja, vet vad du menar med att ha tillåtelse till att bli sjuk. Så är det ju! När jag jobbade för mycket så fick jag alltid skumma sjukdomar när det var mer 'ok'. Bältros b.l.a....som 22åring Hoppas familjen kryar sig!!!! Och väggarna....hmm...lite mer vinbärssaft och kalla det konst? Har middag med svärisarna idag.....tur att maken lagar maten men jag har ändå ingen lust. Sen blir det utgång med bästisen..vi hade bestämt oss för att klä ut oss, o jag hade en slöja på ett diadem och en prinsessa mask, är så trött på att man alltid måste vara sexig och skrämmande!!! nä, söt och bekväm var målet...MEN försökte ju fynda nån blåsa på tradera, och visst, hittade en del, men folk bara bjöd över mig hela tiden trots att det egentligen var skitkläder!!! blir sur.Får se, blir väl häxa som vanligt..... kramar till er alla!
Svar på tråden Tantvarning6