Tantvarning6
Trevligt...
Trevligt...
Det är inte så bra. Jag gjorde ett misstag idag. Ville försäkra mig om att en person kände till pappas tillstånd... Det gjorde hon inte. Hon frågade om jag ville komma på lunch o gå en promenad. Fine, vi hade ju inte setts på ett halvår, så det vore väl klokt/trevligt. Men hon sög ALL must ur mig...
En kompis körde mig till affären för att jag skulle orka handla och jag tvingades under tårar inse att jag inte orkade mig ut i kollektivtrafiken igen för att åka bort till sjukhuset...
Nä, verkligen, verkligen inte. Det var typ jag som fick bli terapeut till henne... och hon grät och var arg (inte för min situation, utan en helt annan som inträffade för typ 2-3 år sedan och som hon inte har hanterat alls - fortfarande...) Jag var med om exakt samma sak men har inga problem. Men jag har inte energi att både hjälpa andra och mig själv längre. Och det var inte vad jag trodde att jag skulle behöva göra när hon bjöd mig på lunch efter vad jag berättat heller...
Jag har förstått det som att status är ungefär som igår med pappa. Lunginflammationen är på väg ur kroppen. Sen har han haft mkt tryck i hjärnan i natt, men då släpper de på dränaget eller vad det heter. Det är alltså inte farligt så länge de har koll på det. Glömde fråga om de väckt honom nåt idag... Syrran kom upp till Stockholm idag, så hon åker dit för första gången imorrn.
Tack fina
Hon skickade ett meddelande till mig, som jag svarade på.
Tack
Och på tal om det... Mamma jobbar just nu inom hemtjänst. Och en kvinna hon går promenader o så med har jobbat med Drama på TV. Mamma spelade upp nån låt för henne där jag sjöng och då hade hon sagt att jag borde ringa Anders Berglund. Men om jag inte ville ringa själv kunde hon ringa först och berätta om mig, så kunde jag ringa själv sedan... Ja, tack.
Ja, varför just han är den bästa att ringa, men fine. Funkar det så funkar det. Jag har träffat honom förut, han är iaf väldigt trevlig
Nja, hon kom ju inte hem till mig, men hon är åtminstone inte i Skåne längre
Jaja, absolut. Jag har pratat med henne i telefon flera gånger om dagen. Vi kanske ses imorrn.
Hon var inte bara vän utan släkt med både mig och min pappa... så situationen var lite annorlunda än att ta upp kontakten med "en gammal vän"...
Men nej, nu blir det bara kända ansikten ett tag framöver....