• didis

Tantvarning6

Ähh! Nu ger jag upp! Mitt mobila bredband gör som det vill idag och väljer att gå fruktansvärt segt och dessutom vägrar det uppdatera sidan 5 ggr av 6. *morr*

Ha det så trevligt!

• didis

Är det en visdomstand i underkäken?

Visst finns det roligare saker att göra (jag har fått alla mina visdomständer bortplockade) men det går trots allt rätt snabbt. Räkna med att bli rejält öm efteråt bara och kanske lite blåslagen också...

Och låt "hålet" vara i fred så mycket som möjligt så läker det bättre, inte pilla bort matrester med tungan!

Lycka till!

Frulle skrev 2009-11-11 09:47:33 följande:
    Ååå fy. Jag dör nu.. Ska operera ut en tand idag och det är en av mina värsta mardrömmar.Jag har alltid sagt att de 2 saker jag ALDRIG vill råka ut för är att antingen sjunka med en båt eller dra ut en tand!!
  • didis

Om man måste "vika undan" tandköttet för att komma åt och borra bort lite käkben så brukar man sy men annars läker det lika bra ändå.

Och ja, några stackare har jag genom åren förvandlat så de både blir svullna och med blåmärken på kinden efter någon dag.

Det beror mest på hur tanden sitter och hur hårt käkben man har,

Det kommer att gå BRA! Som sagt, inte roligt men det kommer att kännas bra om några dagar-1 vecka.

Frulle skrev 2009-11-11 10:55:41 följande:
    Ååå men varför syr man inte igen??Ja det är en i underkäken. Den har ju bråkat med mig nu i ca 10 års tid. På tiden att ta bort den kanske.Och BLÅ?!
  • didis

Trevligt att kunna lugna dig!

Faktum är att det oftast gör att operationen går betydligt snabbare när man tar bort det käkben som är "i vägen".

Frulle skrev 2009-11-11 11:07:52 följande:
    Ååååååå borra bort lite käkben!! Nu blev jag genast lugnare!! Tack för det!
  • didis

Vad roligt!! Jag minns känslan när vi just köpt huset och jag kände "vad är haken - det här kan inte vara sant!"!

Frulle: jag skulle inte rekommendera att ta bort visdomständer strax före ett bröllop eller en resa för visst kan man bli dålig, få feber etc. För de ALLRA flesta går det dock bra, bara lite ont första dagen men de har ju inga skräckhistorier att berätta så det hör man sällan om!

lillabruden skrev 2009-11-11 11:39:37 följande:
    förlåt om jag kommer olägligt...men jag spricker snart!! mannen är inte hemma och han svarar inte mitt sms!VI FICK LÄGENHETEN!!!! YAY!!!!! Ge mig tips! Dem vill skriva kontrakt imorgon, banken var så positiv på telefonbanken men så när jag får prata med bankkvinnan på kontoret här, så är hon så otrevlig o negativ! kärring...
  • didis

Åh, passionsblomman vad det hugger i mammahjärtat! Men skönt ändå att det verkar som det går bättre o bättre för sonen. Klart det är en omställning och i början kan det vara svårt att se allt det nya som positivt när man saknar sina gamla kompisar.

• didis

Håller med om besiktningsklausulen!

Och jag vill inte ansluta mig till negativa släkten men ni har väl räknat med högre ränta?? När vi köpte huset fick vi överta lån med 9% ränta, när förre ägaren tecknade dem några år tidigare var det en kanonränta för standard låg då på 14%!! Inte för att jag tror vi kommer dit i brådrasket men en 5-6% ränta tycker jag ekomomin borde klara.

Hinner ni flytta in så ni firar jul i nya lgh? Även med flyttkartongerna kvar och bara micromat skulle jag nog välja det - så mysigt!!

• didis

Jag är hääär!! Men det är inte du...

Om du har feber så ska du kontakta tandläkaren men annars är det tyvärr inte så mycket att göra. Bara att proppa i sig smärtstillande och så att skölja med Hexident/Corsodyl. Det borde kännas bättre redan i morgon.

Följande är lite rysligt så läs på egen risk...

I torsdags satt jag fast på ett tåg i 4,5 timmar, någon hade ställt sig på rälsen. Utanför gick polis o räddningstjänst med svarta sopsäckar och innan vi kunde åka vidare var de tvugna att spola rent loket (under tiden satt vi i mörkret eftersom de stängde av elen). Det obehagliga var att precis innan vi stannade hörde jag hur något rasslade under vagnen (som på vintern när snö och is åker iväg under vagnen) och varje gång jag tänker på att det var några kroppsdelar (troligen huvudet eller möjligen ben med skor) som rasslade så ryser jag. Det var faktiskt andra gången någon hoppar framför "mitt" tåg.

Skönt det inte var en tonåring på moppe, det är ändå en lite lättare tanke att någon valde det frivilligt.

Nog med rysligheter - för övrigt gör vi om tvättstugan den här helgen så snart flyger jag iväg igen. Ha en trevlig lördag, jag hoppas hinna läsa igen de senaste dagarnas inlägg i morgon.

Frulle skrev 2009-11-14 07:27:13 följande:
    Själv har jag haft ännu en sömnlös natt pga smärtan.DIIIDIS! Var ÄÄÄÄÄR DU!?!?!?
  • didis

Åh, vad roligt passionsblomman att det rör på sig!! Vad kul att det finns så mycket aktiviteter i "byn"!

Finns det ingen tantfotboll??

• didis

Cantaton: jag tror du har hört det förut men du MÅSTE börja lyssna på din kropp!

Sluta använd huvudet och börja känna efter med magen, den talar om för dig, mycket mer sanningsenligt än hjärnan, vad som är bra för dig i långa loppet.

Svar på tråden Tantvarning6