• porchez

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag är riktigt nyfiken på er alla i tråden, mest era bilder på era hem, men det är väl för att inredning är lite av mitt yrke och så har ni ju diskuterat det så mycket i tråden så skulle vara kul att se resultaten. Självklart kul att få namn och ansikten på er med! MEN sen är jag lite rädd för man målar ju upp sig en bild och den stämmer ju oftast inte alls, tänker på människor man hör på radio sen får man se en bild och det stämmer ju aldrig överens!

Gud vad jag svamlar idag, märks att jag har en tråkigt hemma kväll utan nånting att göra

Har riktigt ont i huvudet, och har tänkt färga håret, känns inte som en bra kombination.

• porchez

Vickan -jag vet, men vet inte om jag är redo att göra det än, hör ju lixom inte hemma här då jag faktiskt inte försöker få barn eller är inte närheten av det, tyvärr eftersom jag längtar efter det så jag tror jag dör

Men jag är inte bra på att vara hemlig och anonym, så snart så
    Vickan du fick ju ur mig redan första dan vart jag bodde *s*

PB - Jag jobbar på ett företag som säljer inredningsartiklar. Allt från ljuslyktor till utemöbler och allt möjligt där i mellan

• porchez

skrattar lite åt Vickans kommentar till snorkis, att gå iväg och få hjälp på en gång mot illamåendet... Man lär sig av misstagen, fniss fniss...

• porchez

förtydligande - vi är grossister och säljer endast till återförsäljare...

• porchez

Bild kommer så småningom, ska ladda ett tag till

När vi ändå pratar om New York, på väg hem ifrån Mexico kommer vi mellan landa i just New York, och har en väntetid på över 24 timmar, så vi har sagt att vi ska satsa på att se EN sak när vi ändå är där. Men vad? Vad är värt att se, har för mig att fler av er har varit i NY? eller om Sweet tittar in snart igen så mottagen tips tacksamt!

• porchez

ska försöka hinna in en snabbis

Sweet, telis och var det nån mer? Tack iaf för svaren om NY, förstår att det är svårt, för det är en stor stad som man inte kan se på en dag. Tanken är ju så klart att jag ska tillbaka dit nån gång, men vill ju ända passa på att göra nånting vettigt av vänte tiden vi har där. Empire State låter ju faktiskt kul, samt Central Park. Kan man hinna med båda? hur är avstånden där i mellan? nån som vet?

Jobbet, ja jag vet inte riktigt hur det går, jag försöker hålla lite lägre profil samtidigt som jag nu har så mycket att göra att jag inte hinner diskutera eller prata så mycket med övriga. En kollega som jag egentligen vet sen tidigare att hon är riktigt falsk och fjäskig när det passar henne har smörat en del, samtidigt som det kommer sjukt hårda kommentarer från hennes sida ibland. Men jag är inte lika mycket "kompis" med henne längre utan håller det till enbart arbetsnivå. Annars är det våra säljare som jag haft problem med, de är bara inne på kontoret en gång i veckan så jag har inte träffat dom sen sist (då det skar sig) så jag vet inte, de kommer till kontoret i morgon och jag känner mig riktigt rädd faktiskt. Nervös och vet inte hur jag ska bete mig. Alla säger så klart att jag ska vara mig själv och inte tänka på det, men det är ju inte så lätt?!? Men håller hellre en låg profil än att ta diskussioner med dom just nu, känner mig så i underläge. Men det är svårt att vara tyst också ibland då jag tycker att de kan bete sig som riktigt bortskämda barnungar...

Tack för att ni frågar, skönt att få ventilera sig här. Men kort sagt så mår jag mycket bättre nu, så jag har inte ont i magen och gråter över arbetssituationen längre, även om jag inte känner mig helt bekväm på arbetet.

• porchez

Mugglan vad skönt med minus imorse, blev riktigt rädd för dina inlägg igår, även om jag då inte lyckades kommentera och skicka en kram.

Cicci kram till dig med, hoppas den här natten går bättre, måste vara jobbigt att ligga på spänn!

MrsB har nog läst lite slarvigt, men varför ska ni börja ge Malte smör? är det för att se om han tål det nu?

MSW vet inte om jag ska gratta eller beklaga? Tur att det inte var så allvarligt som du befarade, men trist att det aldrig får vara helt bra.

Lappis - kul med gammal outagen bonus, sitter aldrig fel

Sweet kul att du är tillbaka i tråden!

Sweet och Nenne är också nyfiken på era bloggar, vill ni dela med er?

Till sist Grattis till dagens namnsdagsbarn!

Nu måste jag packa weekendväskan då jag ska till Göteborg hela helgen!

• porchez

glömde ju kommentera hälften ser jag ju nu...

Parnassia stor kram till dig, hoppas stressen hinner lägga sig till jul så att du bara får ta det lugnt och njuta lite! Ibland blir det bara för mycket som gör att allt känns tungt, jag hade själv en sån period typ hela november sen helt plötsligt så vänder det bara. Jag kan inte förstå varför, vad har jag nu som jag inte hade då? men men livet är ju upp och nedgångar. Kan bara ge dig en stärkande kram!!!

PB oj vad jobbigt det låter. Kommunikationsproblem har jag redan glömt som singel alla som inte lever ensamma är lyckliga jämt! Starkt av dig iaf att ta upp det och självklart får man bråka framför barnen, samtidigt som det är viktigt att förklara för dom att det ni inte är osams längre och att ni rett ut allt!

lite mer ego idag, så surar jag för att jag får vara själv nästan halva julafton, sorgen av en splittrad familj

• porchez

tittar in en snabbis bara för att säga Hej! har precis hunnit läsa ikapp efter att ha varit borta hela helgen! det tog bara två kvällar

Tack för alla gulliga inlägg om mitt jobb. hinner tyvärr inte kommentera mer nu, måste komma i säng i tid...

• porchez

hej på er!
    har en kaotisk vecka och hinner bara in och läsa på kvällarna, men sällan skriva! Får bara mer och mer jobb på mitt skrivbord, december brukar vara en lugn månad men tydligen inte i år... suck.. hoppas det lugnar ner sig lite, annars vet jag inte hur jag ska palla med... Jobbade över idag och missade träningen, har lovat så jag är extra sur.. Men nu ska jag sluta gnälla!

AM - välkommen hem! Låter som ni haft en skön och lugn semster, hoppades nästan att familjen du pratade om var mitt ex och hans ny/gamla flickvän, de är nämligen i Thailand nu, men kom på att det reser utan barn. Men jag misstänker att de kommer passa på att gifta sig...

Cicci - en get, genialisk present!

Snorkis - apelsiner och annan "fräsch" frukt, jag tror på en tjej!

Telis - vad spännande med er flytt, det verkar gå undan med renovering, snäll svärfar som hjälper till. Hoppas ni kommer i ordning hyfsat till jul och att du tar det lugnt med kartongerna och aktar Televinken i magen

Sitter just nu och lyssnar på "Higher" på return på spotify gillar Erik mer och mer. Pojk-snygg men det är nog för att han är lik en kille jag börjar bli riktigt intresserad av, eller så är jag intresserad av killen för att han är lik Erik

Blir riktigt avundsjuk när ni berättar om alla julfester och middagar ni är på! Lappis med bår tur låter ju super mysigt! Själv får vi en jullunch i år köpt från Ica Maxi. Men ska inte klaga förra året fick vi inget alls

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter