Summan av kardemumman - livets väsentligheter
fniss... menade självklart båTtur och hoppas verkligen inte Lappis åker någon bår
fniss... menade självklart båTtur och hoppas verkligen inte Lappis åker någon bår
fick förresten erbjudande av en kollega att jag fick låna hennes barn om jag ville åka pulka i helgen, när jag sa att jag ville ut och leka i snön eftersom det var så fint väder idag (vi har haft ca -5g och sol) Kan man ta ett sånt erbjudande på allvar? eller är det nåt man säger för att vara snäll?
God Jul på er alla som redan åker på julledigheter.
Jag har svårt att känna att det är jul eller ens helg just nu efter en vecka med för mycket jobb. Väntar nu på att få åka hem till en vän på lite helgmys, bara få vara ner och snacka massa skit och kolla på E.T.
Sen får vi se om man blir redo för något helg firande nu, eller om man ska vänta till jul och nyår... Så än så länge får ni behålla era bubbel eller julöl för er själva Hade så gärna tagit med kollegans barn till pulkabacken imorgon men får inse att jag inte orkar med, måste vila då jag känner mig helt slut. Tror precis som någon sa att min kollega skulle bli glad med ett par timmar barnledighet för att få pyssla ifred hemma.
Tittar in och önskar alla en God Jul innan ni sprider er för allt firande! Själv har jag så mycket jobb just nu, så jag planerar att jobba 7-19 imorgon om jag orkar, känner att jag inte kommer koppla av under julhelgen annars. Kom bara på att jag måste ta lång lunch och hinna till systemet och fylla på förrådet innan helgerna börjar
Har ni hunnit klart med allt julpyssel? Själv lyssnar jag på Peter Jöbacks julkonsert för att få riktigt stämning, synd bara att jag inte har någon glögg hemma, bara det som saknas
MrsB och Frullan tråkigt med sjuka barn, hoppas de kryar på sig fort.
Telis tycker det låter så romantiskt att ni ska fira julen tillsammans i nya huset, det kommer vara en sån jul ni minns och kollar tillbaka på, första året i huset du höggravid och allt spännande som ni har framför er..
Lappis hoppas ni kommer iväg och inte vädret ställer till det.
Att gilla vara gravid eller inte vet jag ingenting om, men det är däremot nåt jag längtar otroligt mycket, men som jag lärt mig efter att ha läst i den här tråden att inte ta det för givet. Blir jag det en dag så ska jag ta det som en under!
läskigt med skåpluckan Vänner!
Nenne och Snorkis spännande att berätta under julhelgerna, jag tror på väldigt positiva reaktioner!
Nu har julbocken brunnit! :-O Gick snabbt i år...
Ska snart pulsa iväg till jobbet i snön, ser inte fram mot dagens arbetsdag Idag vill man ta det lugn toch bara mysa, men tio min innan jag slutade så kom en stor order, så det är bara sätta sig och knappa in
God Jul på er alla, jag kommer säkert titta in en del under julhelgerna då jag har ett lugnt schema!
GodJul på er alla!
Och BS underbart att få läsa dina inlägg igen, jobbigt att vara så trött, hoppas det blir lite bättre nu när du inte behöver jobba mer iaf. När är det BF? har glömt redan...
Skrattar gott åt er gran, charmigt med julkulor i klase där Iris varit
Nej nu ska jag diska, städa lite duscha innan det är dags att hämta syrran på tåget, äta en snabb lunch innan vi åker ut till mormor och morfar ute i skogen. Kommer bli en idyllisk jul när snön ligger så här tät att få fira den i ett rött litet hus som ligger helt själv i skogen,men sjöutsikt. Men varje år känns som det är sista året man firar där, de är inte så pigga längre Men vill aldrig ha någon hjälp med nåt julstök inför att hela släkten kommer på julafton...
Stor Kram till er alla!!!
tittar in och önskar alla ett Gott Nytt År!
är lite låg ljust nu, då högtider som jul men framförallt nyår påminner mig om att jag är själv... Men biter ihop och ser fram mot resan, 10 (eller vad det nu blir) dagar kvar nu, sen ska jag bara ta hand om mig själv!!!
Stor Kram till alla er som behöver det, jag läser ifatt när jag hinner och tänker på er, även om jag inte alltid syns....
Tittar in en snabbis, innan jag ska iväg på ett pump-pass.
Lappis vet inte när ni åker idag, men om du tittar in innan så ha en underbar resa nu! Ligg vid polen/stranden och bara gör ingenting förutom att vända på sig ibland, beställa in en ny drink och njut!
Muffinstönt - du är välkommen att smyga in lite oftare med små inlägg!
BS underbart att du är tillbaka tråden, gillar dina inlägg och av vad jag läser så mår du lite bättre? du verkar iaf lite piggare/gladare i dina inlägg Vad spännande det är att ni snart nu är fyra i familjen!
Familjer och högtider, vad ska man säga, har en sån släkt på pappas sida, men som tur var firar jag inte högtider med dom utan endast de på mammas sida. Sen träffas vi pappas släkt några dagar senare men då bjuder vi bara de vi vill
som vanligt har jag tänkt kommentera massor mer, men när jag inte gör det direkt så kommer jag inte ihåg fler!
Tack för era kramar förresten, de värmer!
PB - vad kul att ni har bestämt er, och att du och maken känner lika för det här! Ska hålla alla tummar jag har för er? eller ska man klämma blyggisarna nu förtiden?
Ore - kan inte vara lätt för barn att hålla isär på alla bebisar och bröder och kusiner med annat? Blir säkert förvirrade för honom när ytterligare en lillebror dyker upp!
BS - hoppas det går bra för er när Iris blir storasyster!
Själv har jag haft en helt fantastisk dag, det var så fint väder så jag och några kompisar bestämde oss för att gå ut i skogen och grilla korv i ett naturreservat i närheten. Det var lite längre att gå än vi räknat med och sjukt mycket snö att pulsa igenom, men jätte mysigt att gå i skogen med så mycket snö, allt blir nästan magiskt, har tagit massor av fina bilder, men typsikt nog dog batterierna till kameran precis när vi kom fram Sen så såg vi två älgar på väldigt nära avstånd, de stod säkert 20meter från oss, där stod vi och kollade på varandra ett tag, sen vände de på sig och sprang vidare in i skogen!
läser BF-listan och konstaterar att det säkert kommit två bebisar till tråden innan jag hinner hem från min semester! Vad spännande
ser att mina inlägg från igår inte har fastnat? konstigt! men jag hade ifs problem med internet igår också.
Härligt att läsa ert bebisprat,jag kommer vara så förbered den dagen det gäller för mig Men nu måste jag iväg, ska fika med en 3månaders bebis och hans mamma förstås
snaily 30 minus låter läskigt kalt, vi har "bara" -20. Nu för tiden tycker jag det känns varmt ute när det är -10!
hallå i tråden!
Hur har ni det här inne? Inser att jag omöjligt kommer läsa igenom 3 veckor bakåt, nån som kan ge mig en snabb resumé på vad som hänt? Några trådbebisar än? Vågar jag hoppas på plus hos någon?
Har haft en helt underbar resa, försöker hålla mig vaken, för att försöka vända tillbaka dygnet, fy vad drygt det är att resa öster ut istället åt väster, har aldrig gjort det tidigare och det känns helt fel med tidsomställningen.
Kramar till er alla!
så Astrid kom först ändå! Stort Grattis till er båda! Hoppas förlossning och snitt gått bra, men ser i kokos inlägg ovan att Telis fått livmoderinflamation?
Vickan, är du på nästa tur nu? Hur mår du? lyckats trappa ner nånting på jobbet eller kör du fortfarande fullt ut, förutom att jobba hemifrån fredagar?
Snaily verkar ha fått dåliga besked? Stor Kram till dig ifall så är fallet.