• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag försöker dels få ihop något om brorsan moppe han hade som tonåring och det nya vrålåket (motorcykeln) han köpte i somras. Sen försöker jag få ihop något om alla hans olika jobb han har haft innan han startade eget med ett gäng göteborgare ... och sen borde jag skriva en vers om honom och hans sambo ....löööööv!

• Lapinette

Den här versen är jag mest stolt över .

Som liten pojke med stort hjärta
    han trodde att det för myrorna smärta
    när regnet föll på deras stack
    ville han bygga dem en barack

mel. I Apladalen i Värnamo ... tänkte värma upp dem på melodin genom att köra en snapssång som jag lärde mig när jag var 10 år när brorsan hade kräftskiva ute på landet .

Hon var så ensam.
    Hon var så frusen.
    Hon hade istappar
    under musen.
    (stå upp och skaka musen)
    TINGE LINGE LING

Det var en stor en.
    Det var en kall en.
    Han hade istappar
    under ballen.
    (stå upp och skaka ballen)
    DONG DONGE DONG

• Lapinette

Telis - vad jobbigt men samtidigt skönt att han inte har gått ned något.

• Lapinette

En del säger att korta metoden är bra för tanter som mig . Kommer nu inte ihåg varför.

• Lapinette

EA - visst vid den korta metoden så hoppar man över de där 2-3 veckorna med nässpray och börjar istället direkt med sprutor.

• Lapinette

Men Snaily hur gick det? Hur mår du? Blev du härligt groggad?

• Lapinette

Snaily - 13 låter som ett bra nummer ! Håller tummarna för superägg och långtidsodling.

• Lapinette

Exakt! Sånt där strunt tror ju inte vi på ... eller hur!

• Lapinette

mugglan - jag är inte förvånad .. gällande glada gubben! Perfekt dag att få honom på förresten.

• Lapinette

mugglan, vad härligt att ni har boat in er! Och jag instämmer gällande foppatofflor ... de är horribla.

Själv är jag klar med sången och har lagt upp den lite snyggt i Powerpoint. Ska printa imorgon och sen är jag fix färdig. Hittade även en sidensjal idag för 200 kr. Precis lagom ... så jag unnade mig en svart blus jag sett också ... en aning dyrare. Sjalen är inte i exakt samma svarta färg som klänningen men i perfekt längd så man kan knyta den och den skyler axlarna. Det blir bra! Ska nu bara bestämma gällande örhängens vara eller inte vara.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter