Summan av kardemumman - livets väsentligheter
En trött kanin tittar in "hej, what's up!?". Hur går det EA är det flera som budar?
En trött kanin tittar in "hej, what's up!?". Hur går det EA är det flera som budar?
Om du menade gårdagskvällens vin som en förfest till lördagen ... svar ja. Om du menar att jag har börjat sniffa på korken idag inför fredags skumpan ... svar nej. Är sååååå trött!!! Min väninna igår drack vin som det vore vatten ... är ju van att vara värst men jöösssesss säger jag bara. Kunde inte alls klara av att hålla samma tempo som henne.
Näh, hennes liv är lika trassligt som de senaste två åren *SUCK*. Fast när jag nämnde NY så nämnde hon att hon blivit erbjuden jobb där ... henne kan jag omöjligt slå, Mrs Perfect. Och så fick jag träffa hennes "lover". Hon ville sedan ha en rapport om vad jag tyckte om honom ... jag lämnar aldrig sådana rapporter utan överlåter kärlekslivet och dess beslut helt åt mina väninnor.
Hon ska ju inte ta det då hon inte kan lämna sina barn här i Stockholm. Typiskt henne att söka det bara för att se om hon kunde få det ... och det kunde hon. Utåt sett har hon det perfekta livet med en chefsposition, make som även han har bra jobb, en dotter och en son, stor villa i Djursholm och så ser hon jäkligt bra ut. Och så har hon en rik lover på Östermalm som hon åker iväg på weekends med. Ja just det glömde säga att hon även har köpt en lägenhet på Östermalm där hon kan bo när hon känner för det.
Usch, borde inte skriva så här på internet om hennes liv *SKÄMS*.
AM - hade du din "lover" i två år samtidigt som din make visste om det? Hon kan omöjligt bestämma sig ... eller rättare sagt, hon har egentligen bestämt sig men kan omöjligt skilja sig för hon vill inte vara elak mot sin man som är världens snällaste.
MSW - jag lyssnar och försöker få henne att ta ett beslut men jag tänker inte svara på eller bedöma/jämföra hennes lover med hennes make. No way!
AM - det tar båda hand om barnen men när hon är iväg och träffar lovern så är det hennes man. Han roar sig inte alls utan går hemma och väntar på att hon ska ta sitt förnuft till fånga. De har varit tillsammans sedan de var 16 år och för honom finns ingen annan.
AM - även hennes familj står på hennes makes sida och kör strutsmetoden. Hennes syrra verkar dock vettig och kommunikationsbar men i övrigt så är det ju svårt när man har levt så länge tillsammans att hitta neutrala personer. Tror därför hon vill träffa mig. Jag är inte så intrasslad och vi har haft en ganska ytlig och tillfälliga kontakter genom åren. Har dock kännt varandra sedan 20 år tillbaka, från och till.
För att krångla till det ytterligare så jobbar hennes lover på samma jobb så de måste smyga eller så är risken att någon av de får sparken.
nenne - enjoy att du mår bra och slipper kulan.
AM - nej, men hon har känt sig "tom" i ganska så många år. Trodde att allt skulle kännas bättre när hon hade fått hela kittet. Barnen, det perfekta huset etc. Hon och makens relation har varit som bror/syster i flera år. Ingen närhet alls och det har hon klagat på och sagt åt honom men han har inte gjort något åt situationen. Och så vips en dag står den där lovern där och överöser henne med ömhet, närhet, ömma ord och hon faller som en fura.