• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Samarbetsproblem??!!! What?!! Äggen kan inte ha för hårt skal att de inte kunde ta sig igenom?

Många känner som nenne .. att hoppa på direkt medan jag kände att jag behövde vila upp mig, leva normalt i några månader innan jag tog tag i det igen. Orkade inte mentalt att köra hela tiden.

• Lapinette

Snaily - vet att makens brors frus syster (hi, hi ... hängde ni med på den?) har för "hårda ägg". På deras första försök gjorde de ICSI på hälften och insåg sedan att det var nödvändigt. Tyvärr har det inte hjälpt ändå ... så de är fortfarande barnlösa efter 3-4 IVF försök.

Om äggen skulle ha varit av dålig kvalitet, skulle inte Falun ha sett det?

• Lapinette

Helt otroligt! När jag tänker på att nästan alla mina ägg fick besök. Tror det var så där 8 av 10 men sen är ju inte alla toppkvalitet utan då sjönk det till typ 3-4 ... och vid långtidsodling så fanns knappt något kvar .

• Lapinette

nenne - har dessvärre inte all info men däremot det där med ICSI. Är skalet hårt på äggen så löses det genom ICSI så det innebär ju inte barnlöshet för evigt.

• Lapinette

nenne - jag har då inte blivit gravid ... trots IVF (om vi räknar bort den där hemska gången som jag inte vill tänka på). Så vilket jäkla skitsnack!

• Lapinette

Ikväll blir det tacos! Någon tjej på SATS pratade om taco-kväll i förra veckan och jag blev sugen. Det var så länge sen. Men det blir nog kyckling istället för köttfärs.

• Lapinette

Fast först spinning även om jag egentligen är aldeles för trött. Maken ska t o m springa 30 minuter innan klassen. Han har blivit galen! Obs, han var också ute igår och kom hem någon gång vid midnatt och sen bla, bla, bla vi två fram tills jag vet inte när på natten. Småfulla och glada .

• Lapinette

nenne - vad gör dig arg?! Tacos eller pizza!!!!

• Lapinette

Skavlan är så bra men jag vill ju försökas se Let's dance. Har missat det hittills och just nu är jag så jäkla okoncentrerad. Far omkring och fixar lite grejer här och där.

• Lapinette

Ahhh så det var Wahlbäck som åkte ut. Tittar aldrig på utröstningen utan istället avverkade vi 4 avsnitt av Entourage. Åhhh... vad jag gillar de grabbarna (speciellt Aris)!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter