• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hattis - jaa nu var det rätt många veckor sedan det hände senast.. extremt tröttsamt.. men min trimmade teknik satt i ryggmärgen så ingen märkte nog något...

dags att sussa och hoppas på välmående till imorgon!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-11-16 21:04:41 följande:
    Jag har förresten också riktigt ont i svanskotan, inte kan det väl vara foglossning som sitter bara där?Blä för att kräkas på bussen, hade du påse med dig?
    intressant att du också har ont i svanskotan... eller var det onda nu sitter...

ang illamåendet.. kanske inte så intressant med detaljer men min utvecklade teknik går ut på att jag bara behöver använda en näsduk el liknande...

näääe det var ju sovdags...

*godnattvinkar*
  • viktualia

Passionblomman - här har du en till som är svårstucken.. det är bara proffs på labb som klarar att hitta blod i mig... vanliga BM/sköterskor göre sig icke besvär... håhåjaja...

Parnassia - det där med gravidbrallor är min följetong... *suckar* Just nu har jag bosatt mig i brallor som jag fick av min namne - du vet vem hon är - med effekten att byxbenen är för korta men byxorna är i övrigt bekväma. Nu börjar dock magen växa ur de här byxorna.. jobbigt! Har ett par svarta byxor från PoP som sitter hyfsat efter att jag tagit bort den sanslöst hårda resåren.

Annars är mina favoriter två par jeans från Ellos. Det ena paret heter "smala" och sitter under magen. Bekväma och snygga. Det andra paret heter "raka" och har sån där jättemudd - de tänkte jag använda när det blir kallt i vinter och när magen är tokenorm.

H&Ms brallor har jag provat och huuuuuu så illa de sitter! Aj så obekvämt!

Illamåendet - det har alltså kommit tillbaka lite grann. Helt relaterat till åksjuka på bussen och alltså känner jag inget när jag vaknar. Att jag mår illa beror troligen på att det är kolmörkt när jag åker, vilket gör att jag inte ser vägen....

Vänta med barn - joo men tjooo det är ju exakt vad jag gjort. Och ni vet ju varför - ett otroligt nojjande fram och tillbaka... men ordnat liv har maken och jag haft rätt länge... Era erfarenheter har väl dock skyndat på min inititativförmåga på den här fronten...

Men fortfarande kan jag INTE säga att jag njuter av att vara gravid. Illamående, ont lite här och där och huden som spänner över magen - ledsen men nån njutning är det inte än så länge. Däremot blir jag säkert glad och lycklig som förälder sen... men nån strålande graviditet är det inte fråga om..

• viktualia

Cicci - supersöt bild på dottern och dig!!!

Passionsblomman - sportfånar är väl ett bra sätt att skaffa sig ett socialt liv så det låter ju strålande! Hoppas att du hittar några trevliga mammor att hänga med också!!!

Tinga - fascinerande med messmörshistorien.. världen är olika.. jag hoppas innerligt på att jag kommer ihåg det och/eller påminns om det när småbarnskladdsnurret börjar här!

BS - jag tänker dock som du att jag tror, hittills, att jag kan tänka mig att utsätta mig för detta en gång till. Och nån önskan om fler än två barn har jag aldrig haft. Det visar sig ju dock om det är maken och mig förunnat med nån mer än Trollet...

• viktualia

Tinga - jag hade ont två dagar i rad.. mest störande på natten när jag försökte sova på sidan...

SOVDAGS för små pendlande gravida VickisPickisar.. fy på mig som fortfarande är vaken....

• viktualia

Nenne - pust... vilka fertila galningar du omger dig av... så illa är det inte med våra bröllopsgäster... även om Parnassia hör till skaran och nu är inne på nummer två... *fniss*

Parnassia - läskigt med ontet men bra att du fick med dig syrran, du får hälsa henne förresten!!!

Och galleriet - det får du tillgång till om du mailar en bild på dig själv till Telis... och just du kan ju inte fuska.. hihihihi... eftersom jag kan kolla dig..

Och klökas, klykas, ulka.. jag säger hulka och min mamma säger ulka... hm...

AM - jaaa vad är det för kön på Trollet?!? *nyfiken*

• viktualia

och det där med spyhistorier efter för mycket alkoholkonsumtion.. tjaaa... suck... det har ju hänt men inte på några uppseendeväckande ställen...

Ore - grattiskramar!!!

• viktualia

Fniss fniss... jag är ALLDELES för snäll och prydlig så några så vilda historier har jag inte preseterat... sova på parkbänk i Almedalen i Visby är ju nämligen inte särskilt vilt... hm...

• viktualia
    porchez skrev 2009-11-18 20:37:27 följande:
    hmm, okej måste nog googla fram en bild innan jag känner igen henne, är rätt dålig på namn! Men säger detsamma, varför hon?!??Får åka till Loka Brunn över jul, Arne Weise kommer vara där hörde jag nånstans ifrån...
    Eller klicka på min länk.. fniss...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter