• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - apropå gravid och vad man äter.. jag har verkligen knarkat igång på skräpmat och godis.. hm.. troligen inte ett skvatt nyttigt för nån.. men så illa är det.. hm...

• viktualia

Parnassia - åhå... då kommer vi att vara i samma nejder imorgon.. men jag är bara där över dagen och störtar snabbt hem igen. Hade varit skoj att ses!!! Var ju en evighet sedan!!

• viktualia

Cicci - ååå glamparty... avis... alldeles för dåligt med sånt i min värld...

Själv är jag proppmätt efter ännu en skräplunch. *snark* Lyckades dock köpa närproducerad mat till på lördag.. även i min minimetropol finns det "Bondens egen butik" .. det gäller bara att pricka öppettiderna!

Apropå shopping så kommer jag ju som sagt till storstan imorgon. Dags för ännu en repa till PUBs mammakläder och till favvoaffären Granit.. blir nog ungefär vad jag orkar och hinner...

• viktualia

Nenne - SÅ seriöst att göra egen adventsljusstake!! Själv har jag en enkel i vit emalj med röd kant

Liten - den du länkade till som nyårsstake skulle jag kunna tänka mig!

Apropå snygga ljusstakar så äger jag en Loop från Designtorget www.designtorget.se/designtorget/se/kop_hos_oss/&ew_0_p_id=D02FD2AD-E9BE-43EA-AE9A-A337734ECE33&product_category_id=f10a7cad-5452-40fb-ab5a-e9ce467b6042&comment=G1000844&news=false&cat=Upplysningssaker&relSno=1000844

Vet inte om länken funkar..

• viktualia

Liten med Mindre skrev 2009-11-26 14:13:49 följande:

BS - leksaksaffären ligger vid Rådhuset. Ska passa på att kolla mamma 2:nd hand samtidigt.Urk vad svårt det var att jobba idag!
    Den där mamma 2:ndhanden kollade jag för nån månad sedan. Jag tyckte att det kändes lite ofräscht om jag ska vara ärlig. Hittade nån snygg blus, men upptäckte att det var en stor fettfläck på den... så jag vände och gick ut..
  • viktualia

Liten - på PUB hittade jag en snygg randig tröja och en enkel men mycket snygg svart kjol. Övriga gravidkläder har jag mestadels fått av min kära bästis plus lånat en kasse kläder av en fd kollega. Förutom jeansen som jag efter mycket stånk och stön och flera returer köpt på Ellos - riktigt sköna och bra, även om jag inte riktigt vant mig vid att de går under magen.. låga brallor har aldrig varit min melodi...

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-11-26 14:51:53 följande:
    Usch för magen som går under magen! Själv bor jag i mina Cecilija S som förra gången.
    Jaa jag hade nog köpt ett par sådana om jag inte hade fått ett par bekväma svarta H&M-brallor av min bästis. Använde du dina Cecilija S även när du ammade? *nyfiken*
  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-11-26 15:15:41 följande:
    Vickan, jag använde dem långt efter förlossningen så ja, men hur menar du, varför skulle det inte gå att amma med dem på???
    Tvärtom - har sett bilder på hur man kan använda de där som amningsbrallor - att man drar upp kjolen över axeln så att den täcker både unge och ens egen mage/bröst - var mest nyfiken på om du testat detta?!?
  • viktualia

Nenne - vilken underbar tråd!!! *garvar* Minns att det fanns nån liknande här på BT förut under benämningen "Rödbetor"... *fnittrar*

• viktualia

Nenne - jag tror att jag garvade värst åt tjejen i taxiväxeln som hade ett sexjobb som hon inte blev av med...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter