• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lappis - tjaaa det vet jag inte... alla tre planerna har sina för- och nackdelar. På sätt och vis känns det lite mycket att verkligen ta ställning så här mitt i tokrenovering och mer än halvvägs genom graviditeten. Och så trivs jag ju med jobbet jag har... bara inte med pendlingen... Så på nåt sätt känns det hemskt omständigt att ta ställning - när maken får besked om sitt jobb och dess framtid blir ju en hel del av förutsättningarna givna. Jag tror att alla tre planerna går att leva med och är nog nästan lite lättad över att jag verkligen MÅSTE välja....

• viktualia

AM - jag tecknade just en sådan på samma bolag som vi har resten av försäkringarna.. hm... visar sig om det blir prisvärt eller inte.. förhoppningsvis inte..

• viktualia

Passionblomman - åå man blir ju glad bara av att läsa om det!! du är verkligen en härlig mamma!!!

• viktualia

Och apropå visningar så har det varit visning på mormors stackars sunklägenhet... är bra nyfiken på vad slutsumman blir där... även om det bara handlar om arv och inte del i köp av nån ny bostad. Och nej, jag lär inte ärva nåt av summan.

• viktualia

Brudsommar - intressant aspekt det där med leksaker i vardagsrummet. Vi har två sovrum i huset. Det ena ligger innanför köket och det andra innanför vardagsrummet... planen är att ungen ska få ta över det som ligger innanför köket... känns vettigt även ur aspekten "sprida leksaker omkring sig".

nu är det sovdags. godnatten!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter