• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

nenne - några förslag:
    Kokosmjölksoppa med skaldjur:
    www.alltommat.se/recept/kokosmj%C3%B6lkssoppa-9180/

Kycklingvariant:
    www.alltommat.se/recept/kyckling-och-nudelsoppa-9418/

Eller nån thaivariant med chilibröd till
    www.arla.se/Default____17653.aspx

- den sista varianten kändes rätt mycket förrätt, men man blir ändå lite mätt när det är både sötpotatis och nudlar i.... grubblade Vickan...

... som nu drar till barnmorskan.. ses!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-06 10:07:41 följande:
    Vickan jag hade ju kunnat döda för att ha en växande mage och sprattlande bebis däri. Ska vi byta? Jag har mensvärk och känner mig rätt tom f ö. Lycka till hos BM! GosnosenRappoooooort!
    Och jag skulle nästan kunna döda för att du skulle få uppleva detta! Även om jag hade önskat att jag fick sova längre än vad Trollet hade tänkt sig imorse. För visst är det coolt med lite aktivitet.. men jag blir mest förvirrad... fniss fniss...

Rapport från BM-besök: Ungens hjärtslag var på 140 - nån som vill gissa kön nu?!?! Själv hade jag taskigt blodvärde trots att jag ätit järntabletter ett tag, får väl se om det blir värre och om jag ska öka dosen. Fick med mig ett moderskapsintyg.. ujuj.. detta är så koooooonstigt! Tur att ni finns och håller mig i handen!

... och så tror jag att vi snart har en ny smygläsare outad.... kom igen nu.... *fnissar*
  • viktualia

Nenne - intressant att du röstar på kille.. svärmor har bestämt sig för tjej.. fniss fniss.. kanske önsketänkande eftersom hon har två söner och hittills en sonson...

Och om vi lockar lite mer på smygläsaren som springer omkring i kulisserna så tror jag nog att hon hoppar fram... *fnittrar*

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 12:15:20 följande:
    Vickan ... vem är smygläsaren och hur känner du till henne? Kanske du kan köra en presentation.
    Japp det är en IRL-kompis som spårat oss och mig här. Men nej.. hon får presentera sig själv när hon kryper fram...
  • viktualia
    muggles skrev 2009-11-06 13:56:33 följande:
    Vickan: kallar ni skåp för garderober däruppe i skogarna? Är det samma fenomen som att stockholmare pratar om våning istället för lägenhet?
    fniss fniss.. äsch. näeee tyckte bara att Parnassia skulle ta sig ur smygläsargarderoben...

Fredagsfika - ingen som serverar det här heller.. får nog larva ut i köket och göra mig en latte. Jobbande går på ett sånt illa lågvarv att jag nästan skäms... hmmmmm
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 14:10:02 följande:
    Tuppkaka ... vad är det?
    jag kom bara ihåg att det var mandel på.. men detta såg vrålgott ut.. www.tasteline.com/Recept/snabb_tuppkaka .. var det nåt sånt du gjorde Parnassia?!? (hur i hela friden ska jag klara av att inte skriva ditt riktiga namn.. fniss fniss.. har ju bara kallat dig för ***** sedan 1993... )
  • viktualia
    Parnassia skrev 2009-11-06 14:24:37 följande:
    Vi får kämpa på Vickan, får nog svårt för det också, höll på att skriva ditt namn nu tom, även när jag tänkte på det. Vi kanske får kalla varann för nicken IRL också?! Ingen mandel på min kaka alltså!
    Då blir nog våra kära makar HELT övertygade om att vi är fullständigt galna... vilket ju är helt sant... ha ha ha...

Ingen mandel på tuppakakan.. hm.. konstigt... minns några kreationer som skapades hemma i mamma och pappas kök med mandel stående på rad på kakan = tuppkammen.. fniss fniss.. fast det kanske kan skyllas på min pappa snarare än på vedertagna recept...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter