• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Här blev fredagsfikat f ö en latte och en hembakad kanelbulle.. och jag borde verkligen SKÄRPA mig och jobba lite mer engagerat... kanske kan skylla på vaccinsprutan att jag är så trött.. känner dock inget annat av den

• viktualia

det är helt sant att det är dags för fredagsdrink... jag köpte en flaska äppelmust idag.. undrar om man kan blanda nåt schysst med den?!?

• viktualia
    muggles skrev 2009-11-06 14:47:36 följande:
    Vickan: det jobbigaste är väl ändå när man träffar trådkompisar IRL och ska prata om en annan trådkompis. Så sitter man där på ett fik och säger "Brudsommar el ja xxx" bara för att det känns så otroligt fånigt att kalla ngn för Brudsommar el Lappis el likn Lappis förresten: Moa har slutat säga lappis sedan ganska länge nu, förr sa hon ju det när hon såg en lastbil Tänkte alltid på dig minst en gång på väg till dagis mao
    sant... det var rätt skoj på senaste trådbrunchen i Sthlm.. precis innan för dörren stod Kängu när jag kom. Jag gick in och sa "du måste vara Kängu.. eller ja...XXXXXXX" fniss fniss... tänk om nån hade hört oss!! *fnissar*

tycker dock att det blivit lite lättare med era vanliga namn sen Facebook kom in i bilden. (och japp, Parnassia finns bland mina vänner på fejjan).
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 14:53:27 följande:
    Äppelmust måste väl gå bra med vodka! Typ vaniljvodka och äppelmust, kanske lite kanel i också så blir det mer som en juldrink.
    Lät himla gott!!! Nån slags värmande drink hade nog varit helt rätt med tanke på tråkvädret ute...

Annars är jag egentligen grymligen sugen på nåt riktigt smakrikt rött vin... SkÅÅÅÅÅll på er...!
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 15:09:25 följande:
    Vickan - det blir en smakrik italienare ikväll !
    EXAKT vad jag är sugen på....
  • viktualia

och jag har ont i armen efter vaccinet och vill mest att maken ska komma hem och avbryta mitt jobbande... hmmmmm

• viktualia
    Telis skrev 2009-11-06 16:33:33 följande:
    porchez, ja det verkar vara slut på vaccinet nästan överallt här med. Jag hoppas att det kommer in mer snart för min man har inte fått något än och han tillhör en riskgrupp eftersom han har astma.Men det var bra iallafall att det räcker med en dos så jäklarns ont i armen det gör.
    fast jag fick strängeligen veta att jag ska ta spruta nr 2 sen också... hm....
  • viktualia
    Ore skrev 2009-11-06 18:05:24 följande:
    Vickan: Jag tyckte jag var ovanligt trött i typ två dagar efter vaccinationen... Ego: Min kollega (tillika syrrans kille) visade mig en bild från mitt kontor. På en vecka såg mitt skrivbord HEEEELT annorlunda ut. Alla strategiskt utplacerade pappershögar var borta (Och jag skyller på att om ett rörigt skrivbord betyder ett rörigt huvud, vad betyder ett TOMT skrivbord då???)
    Lika bra att säcka ihop när det ändå är helg... fniss fniss

Och skrivbordet - ehum.. mitt skrivbord på jobbet är ständigt välstädat..otroligt med tanke på vilken kaoslirare jag är.. eller inte.. har kanske fel självbild.. hmmmmm
  • viktualia

Brudsommar - det var min pappas idé om tuppkaka i alla fall... vad övriga världen anser vet jag inte.. fniss!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter